بهترین رستوران های ایرانی در اقصی نقاط دنیا

منبع: ساتین

151

1398/9/17

16:44


هر جای دنیا که بروید، حداقل یک رستوران ایرانی پیدا می شود! غذاهای ما آن قدر خوشمزه و متنوع هستند و ما به حدی به آن ها وابسته هستیم که هر جا برویم سلیقه غذایی مان را هم با خود می بریم. به همین دلیل، معمولا در سفرهای خارجی از بابت پیدا کردن رستوران ایرانی نگرانی نخواهیم داشت.

البته بخش مهمی از لذت سفر را ماجراجویی غذایی تشکیل می دهد. امتحان کردن خوراک های ملت های دیگر تا حد زیادی ما را با فرهنگ شان آشنا می کند. با این حال، اگر ذائقه مشکل پسندی دارید یا تمایلی به تجربه مزه های جدید ندارید، بهتر است از قبل بدانید کجا می شود یک وعده غذای ایرانی خوش طعم پیدا کرد. در ادامه به بررسی بهترین رستوران های ایرانی در سه شهر آنکارا، کوالالامپور و دبی می پردازیم.

سفر به مالزی سفر به آنکارا

بهترین رستوران های ایرانی در آنکارا

قوم ترک به دستپخت خوب و غذاهای لذیذ مشهور هستند. خوشبختانه این غذاها با سلیقه ایرانی ها هم جور در می آید. اگر با بهترین رستوران های آنکارا آشنا شوید و آن ها را پیدا کنید، مشکلی از نظر غذا نخواهید داشت. با این حال، ممکن است هوای خوراک های وطنی به سرتان بزند یا دل تان بخواهد در فضایی ایرانی با دوستان و هم وطنان گپ بزنید. در این صورت می توانید به رستوران شب های تهران بروید. شب های تهران معروف ترین رستوران ایرانی در آنکارا است، دکوراسیون سنتی دارد و غذاهای ایرانی را با کیفیتی بالا به مشتریان خود ارائه می کند.

اگر محیط ساده تر و غذاهای ارزان تری می خواهید، کافه رستوران پرسپولیس را امتحان کنید. محیطی دنج که صاحب آن یک پرسپولیسی دو آتشه است و فست فود و غذاهای ایرانی را با قیمت مناسب سرو می کند. رستوران زعفران در مرکز آنکارا هم یک گزینه خوب دیگر است. همان طور که از نامش برمی آید، غذاهای زعفران عطر و بوی ویژه ای دارند و محیط خانوادگی و آرام هم لذت خوردن غذا را بیشتر خواهد کرد.

تجربه غذای ایرانی در دبی

از آغاز رونق گرفتن شهر دبی، ایرانی ها همیشه حضور پر رنگی در این شهر داشته اند. از رستوران و کافه و کلاب گرفته تا فروشگاه های ایرانی، همه چیز را می توان در دبی پیدا کرد. دبی همه چیز را از بهترین نوعش می خواهد و این ویژگی به رستوران های ایرانی نیز سرایت کرده است.

غذاخوری های لوکس و مجلل متعددی در این شهر غذاهای ایرانی سرو می کنند و به عنوان یکی از بهترین رستوران های ایرانی در دبی می توان به شایان اشاره کرد. رستوران شایان محیطی بسیار شیک و مجلل دارد که هم برای مراسم ها و شام های اداری و سازمانی می توان از آن استفاده کرد و هم می تواند پذیرای خانواده ها باشد. در این محیط زیبا برای همه افراد، از جمله معلولین و کودکان، امکانات آسایش فراهم است. گل سرسبد غذاهای ایرانی کباب است اما حتی اگر گیاهخوار هم باشید منوی شایان نا امیدتان نخواهد کرد.

سفر به مالزی سفر به آنکارا

کسانی که محیط های دنج تر و گرم تر را می پسندند باید شبستان را امتحان کنند. دکور سنتی و محیط گرم شبستان، کیفیت بالای غذاها و البته دیس مخصوص که با انواع کباب ها پر می شود، در دبی بسیار معروف است. برای کسانی که به دنبال غذاخوری های ساده تر می گردند رستوران حاتم یک انتخاب عالی است. کیفیت بالا و قیمت های مناسب حاتم باعث شده است این رستوران همیشه شلوغ باشد. اگر در دبی هوس کباب کوبیده و پلوی زعفرانی کردید، حتما سری به رستوران حاتم بزنید.

طعم های ایرانی در کوالالامپور

مالزی کشور فرهنگ های مختلف است. همه جور غذایی را در این کشور می توانید پیدا کنید. از شاهی قرمه هندی تا نودل سرخ شده، از برنجی که در برگ بامبو سرو می شود تا شاورما! این همه غذا و ادویه و عطر و طعم چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. با این حال، بد نیست رستوران های ایرانی کوالالامپور مالزی را بشناسید تا اگر در این شهر هوس غذای وطنی کردید، سری به آن ها بزنید و خودتان را با عطر قرمه سبزی یا کباب کوبیده آرام کنید. یکی از بهترین رستوران های ایرانی در کوالالامپور شیشا لانج نام دارد. این نام عجیب و غریب یعنی محلی که در آن قلیان می کشند! شیشا لانج رستورانی شیک و مجلل است که در یکی از محله های اعیانی پایتخت مالزی قرار دارد. رستوران دو بخش دارد: یک فضای داخلی دنج با میز و صندلی و تراسی دل باز با تخت های شش نفره. منو شامل انواع غذاهای ایرانی می شود و سرویس چای و قلیان و نوشیدنی های دیگر را نیز می توانید سفارش دهید. نکته مثبت دیگر شیشا لانج اجرای موسیقی زنده است و البته سرویس دهی طولانی مدت که تا چهار صبح ادامه دارد.

سفر به مالزی سفر به آنکارا

اگر یک محیط ساده و با نشاط را می پسندید، رستوران ناب کوالالامپور را امتحان کنید. فضایی که در آن می توانید غذاهای اصیل ایرانی را با کیفیت عالی نوش جان کنید. ته چین معروف ناب را فراموش نکنید که خاطرخواهان زیادی دارد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو