زن ایده آل؛ معیار زیبایی زنان در کشورهای مختلف دنیا چیست؟

زن ایده آل؛ معیار زیبایی زنان در کشورهای مختلف دنیا چیست؟


منبع: روزیاتو

61

1398/9/17

18:24


زنان هر سرزمینی از ویژگی های ظاهری خاصی برخوردارند. به همین دلیل هر کشوری استانداردهای زیبایی خودش را دارد که با استانداردهای بقیه ی کشورها متفاوت است. البته بعضی کشورها هم معیارهای عجیب و غریبی برای زیبایی دارند.

در ادامه با معیار زیبایی زنان در ۱۰ کشور دنیا آشنا خواهیم شد.

ایرلند

معیار زیبایی زنان در کشورهای مختلف

زنان ایرلندی معمولاً ابروهایی پهن، پوستی روشن و لب هایی باریک دارند. اما عمده ویژگی های مشترک آن ها، پیشانی بزرگ، چشمان سبز، کک و مک زیاد و موهای قرمز است. ایرلندی ها همیشه به زیبایی طبیعی اعتقاد داشته اند به همین دلیل این ویژگی ها را در زنان تحسین برانگیز می دانند.

ژاپن

در بیشتر کشورهای دنیا، معمولاً داشتن دندان های مرتب و بی نقص، معیار زیبایی تلقی می شود، اما در ژاپن ماجرا کاملاً برعکس است. در این کشور زنان جوان به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند تا به دندان هایشان حالتی شکسته و چند لایه دهند. این مدل دندان که در ژاپنی به آن «یائبا» (Yaeba) گفته می شود و دست کمی از دندان های دراکولاها ندارد را در ژاپن درواقع بامزه می دانند و از نظر ژاپنی ها نمادی از زیبایی طبیعی و جوانی محسوب می شود.

کره جنوبی

در کشور کره جنوبی زنی را از نظر ظاهری کامل و ایده آل می دانند که پوستی سفید و بی عیب و نقص، بینی ای نوک تیز، صورتی کوچک و چشمانی درشت داشته باشد. اما مهم تر از همه، شکل صورت است که باید شبیه به قلب باشد، به طوری که چانه باریک و صورت هر چه به سمت بالا می رود پهن تر باشد. برای دستیابی به این ظاهر ایده آل، زنان کره ی جنوبی هزاران دلار را صرف جراحی های زیبایی می کنند.

فرانسه

زنان فرانسوی همیشه به دنبال زیبایی طبیعی از همه ی جنبه های آن هستند. آن ها تقریباً هیچ آرایشی نمی کنند، به ندرت از عطر استفاده می کنند و موهای بدن خود را هم نمی زنند. آن ها اعقاد دارند زیبایی حقیقی یک زن در پوست آن منعکس می شود، به همین دلیل، به جای آرایش کردن، سعی می کنند بیشتر از کرم ها و لوسیون های مختلف برای حفظ شادابی و زیبایی صورت خود استفاده کنند.

تاجیکستان

در تاجیکستان، ابروهای پرپشت و پیوندی را استاندارد زیبایی زنان می دانند. حتی در گذشته این خرافه وجود داشت که هر قدر ابروهای زنی به هم نزدیک تر باشند، همسر آینده اش هم به همان اندازه به او نزدیک خواهد بود. به علاوه تاجیک ها این نوع ابرو را نماد پاکدامنی و معصومیت در زنان می دانند.

گرچه امروزه دیگر مثل گذشته نیست، اما هنوز هم می توانید زنان تاجیک زیادی را با ابروهای پیوندی پیدا کنید. حتی زنانی هم که از ژن ابروی پیوندی برخوردار نیستند سعی می کنند به روش های ساختگی برای خود ابروهای پیوندی درست کنند و از گیاهان دارویی برای رشد دادن موهای بین ابروهایشان استفاده می کنند یا برای خود ابرو می کشند تا زیباتر به نظر برسند.

عربستان سعودی

چشم ها آینه ی روح هستند و زنان عربستانی معنای دیگری به این گفته ی قدیمی بخشیده اند. زنان عربستانی به دلیل حجاب کامل شان، معمولاً توجه زیادی به زیبایی چشم هایشان دارند. آن ها برای جذابیت بخشیدن به چشم های خود، از انواع و اقسام مواد و لوازم آرایشی استفاده می کنند و پول زیادی را هم صرف ابزارهای آرایشی می کنند.

چین

برای زنان چینی، پوست رنگ پریده یک استاندارد زیبایی محسوب می شود. این مسأله در حقیقت ریشه در گذشته دارد، یعنی دورانی که رنگ پوست را با طبقه ی اجتماعی فرد مرتبط می دانستند. اگر پوست تیره بود، معنایش آن بود که شخص در مزارع کار می کرد و فقیر بود. دختران چینی – حتی امروزه – دوست ندارند فقیر به نظر برسند، به همین دلیل آن ها حاضرند دست به هر کاری بزنند تا پوست شان را به سفیدی برف نگه دارند.

اما آن ها فقط از آفتاب دوری نمی کنند و پا را از این هم فراتر گذاشته اند. زنان در چین برای خلاص شدن از تیرگی پوست از انواع و اقسام کرم های صورت استفاده می کنند که معمولاً حاوی مواد سفید کننده هستند.

میانمار

مردم قوم کایان در کشور میانمار، بلندی گردن را نماد تندرستی و زیبایی می دانند. به همین دلیل دختران آن ها از سن ۵ سالگی حلقه های مارپیچی از جنس برنج به گردن خود می اندازند. آن ها ابتدا ۶ حلقه به گردن خود می اندازند و بعد از آن، هر سال به تعداد حلقه ها افزوده می شود. کار اضافه کردن حلقه ها تا زمان ازدواج دختران ادامه می یابد و بعد از ازدواج دیگر به حلقه ها اضافه نمی شود.

در نتیجه ی استفاده از این حلقه ها، گردن زنان کایان می تواند به ۴۰ سانتیمتر برسد. گاهی ستون حلقه ها به قدری بزرگ و آزاردهنده است که حتی چرخاندن سر هم برای زنان دشوار است. با این حال، آن ها هرگز شکایتی ندارند.

نیوزلند

در نیوزلند، از تتو فقط برای تزئین بدن استفاده نمی شود، بلکه مردم قبیله ی مائوری از نوعی روش تتو به نام «موکو» برای ایجاد نوعی کارت شناسایی روی بدن خود استفاده می کنند. در این روش طرح هایی به رنگ مشکی و آبی تیره روی صورت فرد کشیده می شود. زنان مائوری بر حسب سنت، در دوران نوجوانی روی چانه ی خود را تتو می کنند و سعی می کنند تتوهایشان تا حد ممکن ظریف و زیبا و پر از جزئیات باشد تا طبقه ی اجتماعی خود را نشان دهند.

وقتی فرد دیگری از قبیله به این تتو نگاه می کند، می تواند تمام ماجرای صاحب تتو را به راحتی «بخواند» و از روی آن تتو زیبایی زن را برآورد می کند.

اتیوپی

در این کشور وقتی زنی به سن زایایی می رسد، دو دندان جلویی فک پایین او برداشته می شود و یک پیرسینگ بزرگ درون لب پایین او قرار داده می شود. بعد از آن یک صفحه ی گرد سنگین گلی یا چوبی درون این سوراخ قرار داده می شود. این زن هر چه بزرگ تر می شود، صفحات بزرگ تر و بزرگ تری برای او گذاشته می شود تا لب او بیشتر کش بیاید، تا جایی که بالاخره به اندازه ی یک صفحه ی کامل برسد. این صفحه از نظر مردم قبیله ی سورما نماد بلوغ یک زن است و مردان را برای ازدواج جذب زنان می کند.

مردم محلی از وزنه های برای کش آوردن لاله ی گوش های خود هم استفاده می کنند، تا جایی که آنقدر بلند شوند که به شانه هایشان برسد. از نظر آن ها لاله های گوش هایشان هر چه بلندتر باشد، زیباتر می شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو