استایل کژوال چیست؟به همراه راهنمای استفاده و ست کردن

استایل کژوال چیست؟به همراه راهنمای استفاده و ست کردن


منبع: زیبامون

528

1398/9/17

18:32


از محبوبت ترین ترنده هایی که مدتی است طرفداران زیادی پیدا کرده می توان به استایل کژوال اشاره کرد! با ما همراه باشید تا به شما بگویم ویژگی های این سبک استایل چیست.

استایل کژوال چیست؟به همراه راهنمای استفاده و ست کردن

استایل کژوال به دلیل راحتی و ظاهر عجیب و در عین حال ظاهر خاصی که دارد نظر بسیاری را به سمت خود جلب کرده ما در این مقاله در سایت زیبامون دات کام تلاش کردیم تا شما را به صورت کامل با این سبک آشنا کنیم.

راهنمای استایل‌های کژوال برای دخترها

استایل کژوال یکی از بهترین و مناسب ترین استایل‌ها برای بروز شخصیت اصلی هر فرده. شما میتونید این استایل رو تبدیل به استایل روزانه و یا همیشگیتون بکنید و با استفاده ازش جنبه های خاص و بی نظیر شخصیتیتون رو هم به نمایش بذارید. برای اینکه با کمک این استایل همیشه ظاهری چشمگیر و بی نظیر داشته باشید فقط نیازه که یه سری روش‌های خاص رو دنبال کنید. پس موضوع مقاله امروز رو تصمیم گرفتیم بر این اساس قرار بدیم. با خوندن مطلب زیر یه راهنمای ساده برای دست پیدا کردن به یه استایل کژوال در خدمتتون قرار میگیره.

ویژگی‌های اصلی استایل کژوال

استایل کژوال شامل ترکیبی از رنگ‌های بی پروا و خاص میشه که به راحتی ترکیب شدند و با یه طرح بندی ساده و مخلوط چند تا استایل با هم بهش میشه دسترسی پیدا کرد. اگه بخوایم یه راست بریم سر اصل مطلب در واقع باید گفت استایل کژوال یعنی مخلوط کردن همه چیزهای راحت و مورد نیاز هر فرد با الهام گیری از استایل های دیگه. یکی دیگه از چیزهایی که این استایل رو بی نظیر کرده اینه که برخلاف اکثر استایل‌ها شما برای استفاده از نیاز به مقدار زیادی پول ندارید و حتی میتونید از لباس های قدیمی بقیه هم برای شکل دادن به این استایل استفاده کنید.

چیزی که اصلا تو این استایل خبری ازش نیست رسمی بودنه. پس اگه همه لباس‌های رسمی و موارد مرتبط بهشون رو فاکتور بگیرید هر چیز دیگه ای میتونه به دردتون بخوره. این استایل برای هر خانمی با هر سنی و هر سایز و هیکلی کاملا مناسب و راحته که همین مورد باعث شده این مدل تیپ از یکی از محبوب ترین استایل های انتخابی خانوم ها باشه.شما میتونید یه تاپ ساده با یه شلوارک رنگی و یه کیف دستی یا کوله پشتی بامزه رو با هم مخلوط کنید و بگید الان تیپ کژوال دارید.

کفش و بدلیجات در استایل کژوال

اگه بخوایم راجع به بدلیجاتی که میشه در استایل کژوال ازشون استفاده کرد حرف بزنیم باید دوباره تمرکزمون رو روی راحتی و مناسب بودن اون ایتم بذاریم. برای این استایل بدلیجات باید طوری انتخاب بشن که حس ازادی و رهایی رو از خودشون ساطع کنند. همونطور که بالاتر گفتیم از هرچی که رسمی و خشکه قراره فرار کنیم. برای مثال شما میتونید از کیف دستی‌هایی که روشون پر از رنگ و طرحه استفاده کنید ، دستبندها و انگشترهای چرمی و یا فلزی بندازید ، گوشواره های فانتزی و شلوغ بپوشید و انگشترهای درشت دست کنید. اصل اولیه بدلیجات در این استایل درخشان بودن، تو چشم بودن و یه کم تحریک کننده بودنه و هارمونی همه این چیزها کنار همدیگه اس که این استایل خاص رو تشکیل میده.

برای کفش میتونید از کفش های اسپرت و کتونی راحت گرفته تا سندل و کفشهای عروسکی رو تا وقتی که اهمیت اصلی و تمرکز روی راحتیتونه انتخاب کنید. حتی اگه با کفش پاشنه بلند هم احساس راحتی دارید میتونید گاه به گاه ازش استفاده کنید.

جهت‌گیری های یک استایل کژوال

یک استایل کژوال میتونه جهت گیری هایی به سمت سایر استایل‌ها داشته باشه که اینجا به تعدادی ازشون میپردازیم:

  • استایل کژوال کاری

این مدل استایل یکی از پراستفاده ترین جهت گیری های استایل کژواله که با مخلوط کردن هارمونی یک تیپ سنتی و کلاسیک با ساده گیری یه تیپ اداری و دموکراتیک تولید میشه و معمولا میتونید تو محل کار ازش استفاده کنید.

  • استایل کژوال هوشمندانه

یه جهت گیری غیر رسمی تر و ساده تر از استایل کژوال که میتونید ازش در محل کارتون استفاده کنید. برای رسیدن به این استایل باید المان‌های یک استایل باوقار و شیک رو با سادگی یه استایل روزانه و راحت مخلوط کنید. جیورجیو ارمانی در واقع کسیه که ازش به عنوان خالق این استایل یاد میشه چون یکی از افرادی بوده که نشون داده چطوری میشه به یه تیپ اداری سادگی و راحتی رو اضافه کرد. از دیگر ویژگی های این استایل میشه به استفاده از شلوارهای نخی راحت با بلیزهای استین بلند با دکمه های باز که زیرشون یه بلیز دیگه پوشیدید اشاره کرد. حتی میتونید استین کوتاه بپوشید و دستهاتون رو با بدلیجات پر کنید و یا دور گردنتون یه دستمال گردن خوشرنگ و براق بندازید.

  • استایل کژوال خیابانی

اینم یه جهت گیری دیگه از استایل کژواله که به شدت جذاب و پرطرفداره و در واقع به حد زیادی هم در نوع خودش بی عیب و نقصه. تو این استایل شما هیچ محدودیت و حد و مرزی ندارید. میتونید ازادانه بذارید حس و حال خودتون روی تیپتون تاثیر بذاره و شخصیت خودتون رو روی لباسهاتون منعکس کنید. تنها چیزی که نباید یادتون بره اینه که فراموش نکنید باید ازاد و رها به نظر برسید.

  • استایل کژوال اسپرت

کلیت این استایل به سمت استایل خیابونی تا حدی جهت گیری داره اما این وسط استفاده از جین چیزیه که حرف اصلی رو میزنه. شلوار جین و یا بلیز جین تفاوت اصلی این استایل با استایل خیابونیه.کتونی و ال استار و کفش های کانورس ، کلاه و عینک افتابی و چیزهایی از این قبیل پایه و اساس این استایل هستند.

  • استایل کژوال شیک

برای دست پیدا کردن به این استایل شما نیاز دارید که به ازادی و وقاری که نینو کروتی خالقش مد نظر داشته دست پیدا کنید. این استایل نیازمند لباسها و بدلیجات و کیف و کفش های ساده و مینیمالیستیه که جنس های خاصی دارند.فراموش نکنید که راحتی پایه اساس این استایله و باید حتما بهش توجه کنید.

راهنمای استایل کژوال برای اقایون

دلتون میخواد تیپ بهتری داشته باشید اما اکثر چیزهایی که برای پوشیدن بهتون پیشنهاد میشه اخرش به کت و شلوار و یا مدهای فصلی میرسه؟ اگه دنبال یه تغییر بزرگ و اساسی توی تیپ و ظاهرتون هستید باید بگم که جای درستی اومدید.

دلتون میخواد روی افرادی که روزانه باهاشون برخورد دارید تاثیر بهتری بذارید اما نمیدونید چطوری...یا شاید هم دلتون میخواد بدون اینکه لازم بشه زیاد پول خرج کنید توی لباس های خودتون خوب به نظر برسید. خب ما اینجا هستیم که مشکل شما رو برطرف کنیم. فقط به این توصیه ها توجه کنید و همه چی درست میشه.

 

*دست از لباس پوشیدن مثل یه پسر بردارید و مثل یه مرد بالغ لباس بپوشید.

خیلی از اقایون از راه غلطی شروع به استفاده از استایل کژوال میکنند. اونها تلاش میکنند که جوونتر و کم سن تر به نظر برسند.اما اگه میخواید خوشتیپ باشید باید همیشه تلاش کنید که تیپ بالغانه ای داشته باشید. چون برای اقایون بالغ بودن یه ویژگی مثبت محسوب میشه. در واقع فرق یه مرد با یه پسر بچه در بالغ بودنشه نه؟ البته این توصیفه به این معنا نیست که از فردا باید شروع کنید و شبیه پدرتون لباس بپوشید. منظور هم این نیست که جوری لباس بپوشید که پیرتر به نظر بیاید. فقط مراقب باشید شبیه یه پسر بچه یا نووجون به نظر نمیرسید. مگه اینکه واقعا یه پسربچه یا نوجوون هستید. شما نیازه که مثل یه ادم بزرگ که اماده پذیرش مسئولیت هاشه لباس بپوشید. لباس‌هایی که روشون طرح های کارتونی و سوپرقهرمان ها و عکس کاراکترهای مورد علاقتونه زیاد جالب نیستند. چطوره اونها رو وقتی تو خونه هستید استفاده کنید و توی اجتماع جنبه های دیگه اتون رو به نمایش بذارید. بهرحال مسلما دوست ندارید هنوز یه پسربچه سرگرم بازی به نظر بیاید نه؟

 

*بیخیال تی شرت های گرافیکی بشید تا تیپتون بالغتر بشه

تی شرتهایی که روشون پر از عکس و نوشته است برعکس باوری که دارید باعث نمیشند اورجینال به نظر برسید چون در واقع هر مرد و پسر دیگه ای هم اون بیرون این تیشرتها رو داره با فکر اینکه کارش خیلی اورجیناله میپوشه. سعی کنید چیزهای ساده تری بپوشید یا حتی به سمت بلیزهای دکمه دار برید. استین های بلیزتون رو بالا بزنید تا یه هاله مردونه و ریاستی از خودتون ساطع کنید.میتونید حتی بلیزهای دکمه دارتون رو با جین بپوشید. مطمئن باشید مخلوط بی نظیر و خوبیه. اگه اهل تی شرت پوشیدن هستید تی شرت های یکرنگ یا چهارخونه و راه راه هم برای بهتر کردن ظاهرتون محشرند. 

 

*جین ها همیشه تیپتون رو عالی میکنند مگه اینکه بد استفاده اشون کنید.

اولین قدم یه تیپ کژوال برای اقایون شلوار جینه. اما خب حتی جین پوشیدن هم میتونه کاری کنه که تیپتون افتضاح بشه و اونم وقتیه که جینتون رو بد انتخاب کردید یا بد میپوشید.از جینهای زیادی گشاد، همون هایی که هر دو دقیقه یه بار باید بالا بکشیدشون واقعا دوری کنید. باورتون بشه یا نه این تیپ اصلا جذابتون نمیکنه و باعث میشه شلخته به نظر برسید. از جینهایی که روشون نقش و نگار زیادی داره یا شلوغه هم فراری باشید. جینهای زیادی پاره یا سنگ شور شده اصلا برای تیپ خاصتون جالب نیستند. و بیشتر از هر چیزی لازمه که به این مورد اشاره کنم "به هیچ وجه از لوگو روی جین هاتون و یا جیب هاش استفاده نکنید. هرچی جینتون ساده تر باشه جذابتره ،بهتر روی پاهاتون میشینه و شیک تر نشونتون میده.رنگ های تیره رو بیشتر استفاده کنید چون راحتتر میتونید با بلیزهاتون ستشون کنید. اگه ورزشکار هستید یه چیز زیاد تنگ که عضله هاتون رو بیش از حد نشون میده نپوشید چون هیچکس از یه خودنما خوشش نمیاد. یه تیپ راحت و ساده کلید اولیه اش همینه.  هرگز مثل مدل های بالا جین نپوشید.

 

*کلاس و سطح کفش هاتون رو ارتقا بدید.

خب باید بگم که کفش توی ظاهرتون برای یه تیپ کژوال به شدت نقش مهمی داره.کتونی های کثیف ورزشیتون قرار نیست کمکی بهتون بکنند.شما نیاز به یه چیز شیک تر دارید.میدونستید یکی از چیزهایی که خانوم ها در تیپ یک مرد بهش توجه میکنند کفش هاشه؟لازم نیست یه چیز گرون بخرید فقط از کفشهای مردونه فراری نباشید. منظور این نیست که با کتونی ها و کفشهای اسپرتتون خداحافظی کنید. فقط یه جایی هم برای مدلهای دیگه باز کنید.

 

*مچ های دستاتون رو شیک کنید.

وقتی حرف از بدلیجات میشه خیلی از اقایون گاردشون رو بالا میبرند. اما فراموش نکنید که یه تیپ خوب باید همه چیزهای لازمه رو داشته باشه.میتونید یه ساعت بندازید و یا یه دستبند چرمی. فقط مچتون رو خالی نذارید چون یه مچ خالی تا حدی حوصله سر بره. ساعت انداختن یه فضای حرفه ای دور شخصیتتون ایجاد میکنه و یه دستبند چرمی بهتون یه هاله مرموز میده.

 

*چند لایه لباس روی هم بپوشید.

خیلی از اقایون از این کار فراری هستند چون در واقع بلد نیستند لباسهاشون رو با هم ست کنند.اما باورتون بشه یا نه اینکار به شدت تیپتون رو جذابتر میکنه و لباسهای تکراریتون رو هم متفاوت تر نشون میده. بیخیال فشن شوها و مدهایی که میان و میرند بشید. شما خیلی راحت میتونید با یه کم خلاقیت تیپ خودتون رو از این رو به اون رو کنید و کلی واکنش مثبت بگیرید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو