طرز تهیه حلوا مسقطی با طعم ویژه و نکاتی برای پخت راحت این دسر

منبع: آرگا

170

1398/9/17

20:39


طرز تهیه حلوا مسقطی بسیار ساده می باشد برای تهیه این شیرینی خوشمزه و سنتی فقط کافی است طبق مراحلی که گفته می شود پیش بروید تا این شیرینی خوش رنگ و خوش طعم را تهیه کنید.

یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایران که به عنوان دسر تهیه می شود مسقطی است، حلوا مسقطی از شیرینی سنتی های استان فارس می باشد که در این مقاله تصمیم داریم طرز تهیه حلوا مسقطی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش تهیه حلوا مسقطی

طرز تهیه حلوا در ایران گونه های مختلفی دارد حلوا مسقطی بیشتر از آنکه حلوا باشد گونه ای شیرینی است که می توان بعنوان دسر نیز سرو کرد. تهیه مسقطی راحت است و اغلب تمامی اعضای خانواده طعم آن را دوست خواهند داشت.

مواد لازم جهت تهیه حلوا مسقطی

  • آب : شش پیمانه
  • گلاب : یک پیمانه
  • شکر : سه پیمانه
  • نشاسته گل : یک پیمانه
  • روغن مایع : یک سوم پیمانه
  • جوهر لیمو: یک چهارم قاشق چای خوری
  • زعفران : به میزان لازم ( یعنی زیاد)

طرز تهیه حلوا مسقطی با طعم عالی

برای درست کردن حلوا مسقطی ابتدا چهار پیمانه آب را به همراه گلاب، شکر و جوهر لیمو را به میزان گفته شده با هم مخلوط کنید سپس روی حرارت قرار دهید به اندازه ای که شکر حل شود، حالا دو پیمانه باقی مانده از آب را با نشاسته گندم باهم مخلوط کنید و کنار بگذارید تا نشاسته در آب کاملا حل شود و از صافی عبور دهید سپس به مخلوط آب، گلاب و شکر اضافه کنید و مواد را روی حرارت قرار دهید.

در این مرحله از روش تهیه حلوا مسقطی زعفران ساییده شده را هم به مواد اضافه کنید البته می توانید از زعفران آب کرده نیز استفاده کنید حالا روغن را اضافه کنید و مواد را روی حرارت ملایم با استفاده از قاشق چوبی مدام هم بزنید.

بعد از زمان طولانی که حداقل بین ۳ تا ۳/۵ ساعت طول می کشد که مسقطی شفاف شود و طعم نشاسته در آن معلوم نشود، زمانی که مواد داغ است داخل سینی فلزی قرار دهید و با پشت قاشق چرب مواد را خوب صاف و یک دست کنید و به مدت سه تا چهار ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا خنک شود سپس به صورت مربع یا لوزی برش دهید و روی آن را با خلال پسته یا پودر پسته تزیین کنید. نوش جان.

روش تهیه حلوا مسقطی

نکات تکمیلی

۱. هرچه زمان پخت حلوا مسقطی بیشتر باشد بهتر است، که معمولا حداقل زمان بین سه تا سه و نیم ساعت است.

۲. حتما در طرز تهیه حلوا مسقطی از جوهر لیمو استفاده کنید زیرا از شکرک زدن جلوگیری می کند و به شفاف شدن حلوا نیز کمک می کند.

۳. زمانی که مواد کمی قوام آمد می توانید از مقداری خلال بادام تفت داده شده استفاده کنید  اما از خلال پسته استفاده نکنید زیرا در رنگ و طعم مسقطی تاثیر گذار است.

۴. نیازی به این نیست که ظرف را چرب کنید، مسقطی بعد از بسته شدن خیلی راحت از ظرف جدا می شود.

طرز تهیه حلوا مسقطی

امیدواریم از آموزش حلوا مسقطی نهایت لذت را برده باشید و در زمان تهیه آن باید صبر و حوصله به خرج دهید تا این شیرینی خوشمزه و خوش رنگ مانند مسقطی قنادی ها خوش مزه شود، این شیرینی را می توانید به عنوان میان وعده و دسری سالم تهیه کنید و همچنین با تهیه آن سفره افطاری خوش رنگی پهن کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو