شامپو مناسب شوره سر | برای شوره سر چه شامپویی بخریم ؟؟

ما در این نوشته به شما خواهیم گفت که مهم ترین ویژگی های شامپو ضد شوره چیست. وقتی شما دچار شوره شدید ، دوست دارید که خیلی زود از شر این شوره خلاص شوید ، و می خایید شامپو ضد شوره خریداری کنید ، ولی نمی دانید چه شامپویی بخرید . اکثر شامپو های پنج نوع ماده دارند که باعث از بین رفتن شوره می شود ولی نمی دانید از چه شامپویی استفاده کنید . شوره ریز بوده ولی معلوم می باشد که اکثر موقع ها همراه با خارش و بعضی موقع ها قرمزی نیز دارد .

 

شامپو ضد شوره چی خوبه؟ (۱)

شوره سر مسری نمی باشد و درمان آن راحت و می توان با روش های خانگی و شامپوهای ضد شوره درمان کرد . بهترین توضیه این است که در کنار استفاده از شامپو از درمان های خانگی نیز استفاده کنید ، که این مطلب به شما کمک می کند چه راه حل هایی استفاده کنید تا شوره شما هرچه زودتر از بین برود .

بهترین ترکیبات شامپو های ضد شوره را بشناسید!

  • از شامپوی پیریتوین روی استفاده کنید .

این شامپو باعث می شود که سر شما دچار قارچ و باکتری نشود . و این ترکیب در شامپوی ضد شوره می باشد که باعث می شود شوره سر شما را نابود کند . و این شامپوی حاوی درماتیت سبوره ای می باشد .

  • از شامپوی بر پایه تار مصرف کنید .

از شامپویی که یکی از ترکیب های آن قطران زغال سنگ است ، استفاده شود و باعث می شود مرگ سلول های پوست کمتر شود . همچنین این شامپو باعث می شود که سر دچار پوسته پوسته نشود و تاثیری خوبی روی سر شما دارد . این شامپو برای موهای بلوند و سفید خوب نمی باشد ، زیرا باعث می شود موهای شما روشن تر و تار موهای شما را ضعیف کند . اگر از این شامپو استفاده کردید ، زیر نور آفتاب نروید ، زیرا باعث می شود سر شما حساس شود ، و می توان از کلاه نیز استفاده کنید تا پوست سر شما حساس نشود .

  • شامپوی سلنیوم دی سولفید را امتحان کنید .

این شما باعث می شود که سلول های مرده سر شما کم شود و سر شما تولید چربی کند و همچنین به شما کمک می کند ، که دچار قارچ سر نشوید.این شامپو باعث می شود که افرادی که موهای بلوند یا سفید دارند ، روشن تر شود و این شامپو به این افراد توصیه نمی شود . از شامپوی اسید سالیسیلیک را استفاده کنید .

این اسید ملایم بوده و باعث می شود که سلول پوست نرم و سلول پوست مرده جدا شود . این شامپو برای هر افرادی و هر سری فرق دارد امکان دارد روی سر یکی باعث خشکی شود و رو سر دیگری باعث بیشتر شدن شوره و بر سر دیگری کمتر شدن شوره شود .هنگامی که از این شامپو استفاده کردید ، امکان دارد که دچار خشکی فراوان شود پس بهتر است از آن پیشگیری کنید و از نرم کننده به موهای خود بزنید تا خشکی سر شما بیشتر نشود .

  • شامپو کتوکونازول را تست کنید .

این شامپو ضد قارچ بوده و نمی گذارد سر شما دچار قارچ شود . این شامپو زمانی استفاده می شود که دیگر شامپوها تاثیری نداشته باشد . این شامپو بدون نسخه پزشک قابل استفاده نمی باشد و باید حتما پزشک تجویز کند . ولی اکثر شامپو ها آزاد می باشد . این شامپو برای درما شوره سر بسیار تاکید شده است.

شامپوی ضد شوره

 

از شامپو ضد شوره استفاده  کنید

برای شوره سر از چه شامپویی استفاده کنیم ؟

شوره سر هر فرد با فرد دیگر فرق دارد و امکان دارد دارویی که برای شما تجویز می شود ، رو سر دیگری جواب گو نباشد . باید قبل از استفاده از شامپو به متخصص پوست و مو بروید و از او بخواهید تا شامپویی مخصوص موهای شما تجویز کند .

پیریتیون روی :

این شامپو عوارضی زیادی ندارد و برای بدن نیز خوب می باشد و اکثر پزشکان این شامپو را تجویز می کند ، زیرا تاثیر آن خوب می باشد و فرد زود از شر شوره راحت می شود . سلنیوم دی سولفید و شامپو یر پایه تار : این دو شامپو برای موهای تیره تجویز می شود ، و افرادی که موهای بلوند یا سفیدی دارند نباید از این شامپو استفاده کنند ، زیرا موهای آن ها را روشن تر و ریشه موی آن ها را ضغیف می کند . حتما طبق دستور پزشک و یا دستور العمل آن استفاده کنید .

اسید سالیسیلیک :

این شامپو باعث بیشتر شدن خشکی و شوره می شود و زیاد پزشکان این دارو رو تجویز نمی کنند و حتی امکان دارد سر فرد را نیز بدتر کند .

کتوکونازول :

این شامپو تاثیر آن چنانی ندارد و زمانی از این دارو استفاده می شود که از شامپو های دیگری تاثیری نگذاشته اند . همچنین امکان دارد اصلا این شامپو تاثیری ندارد و شوره سر را بیشتر کند .

 

شامپوی ضد شوره

 

چطور از شامپو ضد شوره استفاده کنیم ؟

  • شامپو را حتما به کف سر خود بزنید .

یادتان باشد از هر شامپویی که استفاده می کنید ، طبق دستور العمل استفاده شود . ولی بهتر است موهای خود را خیس کرده و شامپو را به کف سر خود بزنید و ماساژ دهید . بگذارید ۵ دقیقه بماند تا سلنیوم دی سولفید جذب پوست شده و شوره ها را از بین ببرد . بعد از ۵ دقیقه خوب سر خود را بشویید تا شامپو روی سر شما نماند . این روش بسیار موثر است.

  • موهای خود را حتما شامپو بزنید .

می توان برای کنترل کردن شوره سر هر روز یا یک روز درمیان به حمام بروید و از شامپو ضد شوره استفاده کنید ، تا شوره های سر شما را نابود کند . توصیه می شود که از شامپو کتوکونازول استفاده شود . سعی کنید این شامپو را ۳ بار در هفته به موهای خود زده تا از شوره های سر راحت شوید .بعد از اینکه شوره های شما درمان شد ، استفاده از این شامپو را کم کنید و هفته ای ۱ بار بزنید .

  • از ۲ نوع شامپو ضد شوره استفاده کنید .

امکان دارد یک شامپو یک هفته جواب دهد ، و تاثیر خود را کم کند . اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد از یک نوع دیگر شامپو نیز استفاده کنید . یعنی هر سری که به حمام می روید از ۲ نوع شامپو ضد شوره به موهای خد بزنید .امکان دارد شما این کار را نکنید ، ولی وقتی تاثیری آن را دیدید به خود می گوید کاش از اول ۲ نوع شامپو استفاده می کردم . به شما توصیه می شود از دو نوع شامپو استفاده کنید .

 

شامپو ضد شوره چی خوبه؟ (۲)

 

نکات مهم در مورد انتخاب شامپو برای شوره سر

با توجه به نوع موهای خود شامپو بخرید .

شامپوهای ضد شوره ، یک نوع شامپو می باشد . ولی برای موهای چرب و خشک فرق دارد و برای هر نوع مو شامپوی مخصوصی دارد . زمانی که متوجه شدید شوره سر دارید ، اول شامپو ضد شوره استفاده کنید . زمانی که دیدید موهای شما خشک شد و ریشه موهای شما ضعیف شد ، از شامپوی دیگر با توجه به نوع موهای خود استفاده کنید . اکثر شامپوهای ضد شوره بو دارند ، ولی بهتر است بوی شامپو جز الویت اول و دوم شما نباشد بلکه اولویت آخر باشد .

از نرم کننده ضد شوره استفاده کنید .

استفاده از نرم کننده شوره را درمان نخواهد کرد ، اما قابل توجه است که نرم کننده باعث می شود ترکیبات شامپوی ضد شوره را نابود کند . می توان به کارخانه بروید و از نرم کننده مخصوص استفاده کنید . اگر قادر به پیدا کردن این شامپو نبودید می توان از نرم کننده های طبیعی و دست ساز به موهای خود بزنید .

شامپوی قوی به موهای خود نزنید .

اگر می خواهید از شامپوی معمولی استفاه کنید ، توصیه می شود از شامپوی آمونیوم لوریل سولفات استفاده نکنید ، زیرا خشکی سر را بدتر می کند . شامپویی که سولفات دارد را استفاده کنید .شستن زیاد مو و نشستن کافی مو باعث می شود شوره های زیاد شود . وقتی که شما از شر شوره ها خلاص شدید ، توصیه می شود که هفته ای ۳ الی ۴ بار موهای خود را بشویید .

در مواقع ضروری به پزشک مراجعه کنید .

اگر شوره سر شما از بین نرفت ، به پزشک مخصوص پوست و مو بروید و از او بخواهید که شامپو یا نرم کننده استروئید برای شما تجویز کند ، تا شوره شما زود درمان شود .

 

شامپوی ضد شوره

 

بهترین شامپو های ضد شوره سر

۱- شامپو ضد شوره نیزورال

۲- شامپو ضد شوره مپل هالیستیک

۳- شامپو ضد شوره هد اند شولدرز

۴- شامپو ضد شوره TSA

۵- شامپو ضد شوره مردانه با عصاره روغن درخت چای

۶- شامپو ضد شوره و خنک کننده پوست سر دوا

توصیه هایی برای درمان شوره سر

  1.  از درمان خانگی روغن نارگیل ، سرکه سیب ، آلوئه ورا و جوش شیرین استفاده کنید .
  2.  امکان دارد بعضی از شامپو ها بعد از ۱ الی ۲ هفته جواب دهد .
  3. اگر شوره شما بخاطر خشکی سر بود از سیاهدانه و روغن نارگیل استفاده کنید .
  4. علت شوره سر می تواند خشکی پوست سر ، اگزما ، استری و پوست چرب و برخی از بیماری ها باشد .
  5. اگر دچار شوره سر شدید از سشوار و اتو مو در حین درمان استفاده نکنید ، زیرا باعث بیشتر شدن آن می شود .
  6. شوره سفید شکل و به شکل نمک در مو و کف سر می باشد و با پوسته پوسته سر فرق دارد .
  7. بیشترین شوره در فصل زمستان می باشد و در تابستان کم می شود .
  8. شامپوها برای تمامی مو ها مناسب می باشد که باید فرد با توجه به موهای خود از شامپوی مخصوص استفاده کند .
  9. ترکیبات روی شامپو نوشته شده هنگام خریدن به ترکیبات آن توجه کنید.
  10. حتما طبق دستور العمل نوشته شده روی شامپو ضد شوره از آن استفاده کنید .

 

انواع مو ها و نوع شامپو

  1. مو های لخت : از شامپوی حجم دهنده استفاده کنید تا موهای شما را زیبا تر کند .
  2. موهای فر : از شامپوی مخصوص استفاده کنید تا کف سر شما خشک نشود .
  3. موهای خشک : شامپو آرویو استفاده کنید ، تا موهای شما روغن طبیعی جذب کند .
  4. موهای چرب : از شامپو مخصوص مو های خود استفاده کنید ، تا مو های شما کمتر چربی تولید کند .

 

شامپوی ضد شوره

طریقه مصرف شامپوی ضد شوره :

پزشکان توصیه می کنند که بهتر است از شامپو به صورت روزانه و یا هفته ای ۲ بار استفاده شود . شامپوی ضد شوره را به کف سر زده و ۵ ذقیقه آن را ماسا ژ دهید و بعد آن را آبکشی نمایید . زمانی که به حمام می روید ، به جای شامپوی معمولی از شامپو ضد شوره استفاده کنید . برای اینکه شامپو روی سر شما نماند از نرم کننده استفاده کنید ، تا ترکیبات شامپو روی سر شما نماند و پاک شود .

 

چند نکته برای کنترل شوره سر :

۱- سعی کنید هر روز یا یک روز درمیا از شامپو ضد شوره استفاده کنید .

همچنین میتوانید از روغن درخت چای Shea butter نیز برای موهای خود استفاده کنید .

۲- وقتی شامپو را به موهای خود زدید آرام سر خود را ماساژ دهید .

۳- در زمانی که شوره سر دارید ، از ژل و اسپری استفاده نکنید .

۴- از ویتامن ( ای ) و ( بی ) استفاده کنید .

 

عواملی که باعث تشکیل شوره سر می شود ؟

۱- کمبود خواب

۲- گرمای بیش از حد

۳- عامل توراث

۴- استرس روحی

۵- خستگی

 

درمان شوره سر به روش سنتی :

روش هایی زیادی برای درمان شوره سر وجود دارد که به چند تای آن اشاره خواهد شد :

  • روش اول :

دو قاشق تخم شنبلیله را با آب خیس کرده وبه کف سر خود بزنید و ۲۴ ساعت بگذارید بماند . بعد از یک روز آن را با شامپوی ضد شوره بشورید .

  • روش دوم :

می توان به جای شستن مو با آب از سرکه استفاده کنید . اول سرکه را به موهای خود بزنید و بعد آبکشی کرده و از شامپو ضد شوره شامپوی معمولی استفاده کنید .

بهترین شامپو ضد شوره سر

نکات مهم در مورد شامپو ضد شوره 

  1. خانم هایی که شیرده یا باردار هستند از این شامپوها استفاده نکنند . و زیر نظر دکتر دارو مصرف کنید .
  2. اگر حساسیت دارید به پزشک مراجعه کنید .
  3. اگر هرروز حمام می روید سعی کنید موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید.
  4. شامپوهایی که سرشار از روغن درخت چای هستند، برای کاهش شوره سر بسیار مفید هستند.
  5. اگر پوست شما خشک است توصیه می شود از نرم کننده مصرف کنید.