به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، معترضان با تجمع در محوطه برج ایفل، در حالی که عکس‌ های رئیس جمهوری فرانسه را وارونه در دست گرفته بودند به عملکرد دولت وی در موضوعات مرتبط با تغییرات آب و هوایی اعتراض کردند.

شورای تغییرات آب و هوایی فرانسه در ماه ژوئیه اعلام کرد که این کشور از اهداف تعیین شده در موضوع تغییرات آب و هوایی فاصله زیادی گرفته است و دولت باید برای برگشتن به مسیر این برنامه ، تلاش‌ های خود را از جمله در موضوع کاهش انتشار آلاینده ها سه برابر کند.

اعتراض ها به سیاست های دولت فرانسه در حوزه محیط زیست درحالی است که چندی پیش "امانوئل مکرون" سیاست های همتای آمریکایی اش را در این زمینه به باد انتقاد گرفت و نسبت به تصمیم آمریکا برای خروج رسمی از توافق آب و هوایی پاریس ابراز تاسف کرد.

توافق پاریس (Accord de Paris) که با نام "پیمان پاریس" نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب پیمان‌ نامه سازمان ملل متحد در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای ، سازگاری و امور مالی است که از سال ۲۰۲۰ میلادی شروع خواهد شد.

فرانسه قرار است در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ ، پیش از کنفرانس تنوع زیستی (COP۱۵) در پکن در اکتبر سال ۲۰۲۰ ، کنگره جهانی اتحادیه بین‌ المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN) را در مارسی برگزار کند.

سازمان ملل متحد هشدار داده گازهای گلخانه‌ ای که عامل اصلی تغییرات اقلیمی است، سال گذشته میلادی به بالاترین حد رسید. این سازمان همچنین گفته که تا پایان قرن جاری دمای کره زمین ۴ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد و سکونت در برخی مناطق کره زمین را غیرممکن می‌کند.