زندگینامه کامل رضا مهماندوست و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

زندگینامه کامل رضا مهماندوست و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام


منبع: کولاک

174

1398/9/18

02:04


کولاک ، محمد سیمری : در این مطلب زندگینامه کامل رضا مهماندوست از نظرتان می گذرد. از جمله تکواندوکاران موفق ایران زمین، بی شک کسی نیست جز رضا مهماندوست! در این مطلب بیشتر درباره ی این تکواندوکار موفق کشور به بحث خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

رضا مهماندوست

رضا مهماندوست متولد بهمن ماه سال ۱۳۴۴ شمسی در محله ی نظام آباد شهر تهران می باشد. لازم به بیان است پدر وی گیلانی است و رضا دارای تبار صومعه‌ سرایی است!

رضا ورزش تکواندو را در شانزده سالگی و در نزد ” محمود مشهدی رجب ” در باشگاه ” تهران جوان ” آغاز کرد! بد نیست بدانید او فارغ‌ التحصیل رشته ی تربیت بدنی از دانشگاه تهران می باشد.

رضا درباره ی علاقه ی خود به ورزش تکواندو در یکی از مصاحبه ها چنین می گوید: ” من عاشق تکواندو هستم و روزی نیست به تکواندو و ورزش فکر نکنم! تقریبا از همه ی رشته‌ ها نیز سر رشته‌ ای دارم و در ۱۰ رشته ی ورزشی، کارت مربیگری کسب کرده ام. در زمان دانشجویی نیز، جزو سه نفر برتر دانشگاه تهران بودم و سعی کردم درس‌ هایم را نیز خوب یاد بگیرم. “

بد نیست بدانید رضا، جانباز جنگ ایران و عراق می باشد. یکی از دوستان مهماندوست درباره ی  وی این چنین می گوید: ” وقتی در فرودگاه، در سفرهای مختلف از گیت رد می‌ شدیم، از بس در تن رضا مهماندوست، ترکش و یادگاری جنگ بود که دائما بوق به صدا در می‌ آمد! “

مهماندوست

حضور رضا مهماندوست در تیم ملی تکواندو ایران

رضا به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو ایران، در این تیم حضور داشت. اما در مهر ماه سال ۱۳۹۰ شمسی، وی در اعتراض به آنچه عدم پرداخت دستمزد خود از سوی فدراسیون تکواندو نامید، در گفت و گو با رسانه‌ ها، از سرمربی گری تیم ملی تکواندو ایران استعفا داد!

مهماندوست که علاوه بر دریافت حقوق از فدراسیون تکواندو، حقوقی نیز از کمیته ی ملی المپیک دریافت می‌ کرد، پس از مدتی معترض شد که حقوق دریافتی‌ وی از کمیته ی المپیک به او تعلق نمی‌ گیرد! و فدراسیون تکواندو با این استدلال که او از این مجموعه حقوق می‌ گیرد، حاضر به پرداخت رقم کامل دستمزد وی که کمیته ی ملی المپیک مشخص کرده بود، نشد!

مهماندوست در آن مقطع گفت: ” من که به عنوان سرمربی تیم ملی حق مربیگری در لیگ را ندارم، این توقع را دارم که حق و حقوق مربیگری‌ من در تیم ملی ایران به درستی پرداخت شود؛ اما وقتی کمیته ی ملی المپیک حقوق ماهیانه برای من تعیین می‌ کند، معنی ندارد فدراسیون از آن بکاهد! فدراسیون تکواندو باید حقوق مشخص قبلی را هم به من پرداخت کند.؛

درست مثل کاری که فدراسیون‌ های کشتی و وزنه‌ برداری به درستی برای همکاران من انجام می‌ دهند! “

مهماندوست

استعفای وی پس از گذشت مدتی، به رغم تمایل وی برای بازگشت، از سوی مسئولان فدراسیون تکواندو ایران پذیرفته شد. مهماندوست که بیماری فرزندانش حاد بود و حتی در همان مقاطع، یکی از فرزندان وی بر اثر بیماری فوت کرده بود، نیاز مالی جدی برای مدیریت خانواده‌ ی خود داشت و بنابراین، امکان صلح و سازش مالی با مسئولان فدراسیون تکواندو ایران را نداشت و در همین راستا نیز، با پیشنهاد خارجی که دریافت کرد، تهران را ترک نمود و راهی کشور جمهوری آذربایجان شد!

پس از رفتن مهماندوست، تکواندوکاران ایرانی که علی‌ رغم شایستگی، امکان حضور در ترکیب تیم ملی تکواندو ایران را نداشتند! در اقدامی ناگهانی، راهی کشور جمهوری آذربایجان شدند و با عضویت در تیم ملی این کشور، ترکیبی که فدراسیون تکواندو به عنوان تیم ملی ایران انتخاب کرده بود، را شکست دادند!

لازم به بیان است رضا هم اکنون نیز سرمربی تیم ملی تکواندو کشور جمهوری آذربایجان می باشد.

رضا مهماندوست از سال ۱۳۸۶ شمسی تا ۱۳۹۰ شمسی، سرمربی تیم ملی تکواندو کشور ایران را بر عهده داشت. شاید جالب باشد که بدانید رضا مهماندوست در سال ۲۰۰۹ میلادی، کشور ایران را برای اولین بار در تاریخ، قهرمان تکواندوی جهان کرد!

زندگینامه کامل رضا مهماندوست و عکس

رضا در یکی از مصاحبه های خود، در پاسخ به این سوال که ” بهترین اتفاق زندگی ورزشی شما کدام بوده است؟ ” گفت:

” بهترین لحظات زندگی من در دو المپیک اتفاق افتاد! لحظه ی اول حضور من با تیم ملی کشور تایوان در المپیک سال ۲۰۱۲ میلادی شهر لندن بود. کشور تایوان ۱۰۰ سال در انتظار حسرت مدال طلای المپیک بود که در این المپیک و در فاصله ۱۵ دقیقه، دو طلا و یک نقره را کسب کردیم! اتفاقی که باعث شادی ۲۰ میلیون نفر شد! تایوانی ها، برای کسب این مدال‌ ها، خود را مدیون من می‌ دانستند و پس از بازگشت به کشور تایوان نیز در مراسمی با رئیس جمهور این کشور دیدار کردم و او بسیار از من تشکر کرد!

در این دیدار، آن ها یک نوشته را طلاکوب کرده بودند و بر روی آن نوشته بودند:

مهماندوست به آرزوی ۱۰۰ ساله تایوان پایان داد

این نوشته ی طلاکوب، در حال حاضر در موزه ی این کشور قرار دارد! پس از دیدار با رئیس جمهور کشور تایوان، من را در یک ماشین جیپ روباز در تمام نقاط شهر گرداندند و مردم به من گل هدیه دادند! وقتی فکر می‌ کردم که به‌ عنوان یک ایرانی توانستم باعث خوشحالی مردم تایوان شوم، بسیار احساس غرور نمودم!

لحظه ی دوم نیز در المپیک سال ۲۰۱۶ میلادی ریو اتفاق افتاد که باعث شد کشور جمهوری آذربایجان، علی‌ رغم عدم دریافت مدال در این مسابقات، در رشته ی ورزشی تکواندو به یک مدال طلا و دو مدال برنز با چهار شرکت‌ کننده دست یابد! این اتفاق نیز لحظه ی بزرگی بود؛ چرا که کاروان جمهوری آذربایجان تا روز آخر مسابقات هیچ مدال طلایی کسب نکرده بود، و وقتی ما به مدال طلا دست یافتیم، انگار بمبی از شادی در کشور جمهوری آذربایجان منفجر شده بود!

من تشعشع این موج شادی را در تک‌ تک سلول‌ های خود احساس می کردم و بسیار خوشحال بودم که باز هم به عنوان یک ایرانی، موجب شادی یک ملت دیگر شده ام! این افتخار نیز در نهایت به نام کشور ایران ثبت شد.

در بازگشت به آذربایجان نیز مانند کشور تایوان، تمام آن مراسم تکرار شد! “

مهماندوست و رییس جمهور آذربایجان

قهرمانی های رضا مهماندوست

  • قهرمان تکواندوی بزرگسالان کشور ایران، نیروهای مسلح و تورنمنت بین‌ المللی فجر (۱۳۷۱ شمسی – ۱۳۶۶ شمسی)
  • مدال نقره تکواندوی ارتش‌ های جهان در کره جنوبی (سئول) (۱۹۸۷ میلادی)
  • مدال طلا تورنمنت بین‌المللی تکواندوی در بلژیک (بروکسل) (۱۹۸۸ میلادی)
  • مدال طلا تورنمنت بین‌المللی تکواندوی در قبرس (نیکوزیا) (۱۹۸۹ میلادی)
  • مدال برنز المپیک بارسلون (۱۹۹۲ میلادی)

تیم ملی تکواندو آذربایجان و قهرمانی در مسابقات اپن بلژیک

سابقه ی مربی گری رضا مهماندوست

  • مربی بدنساز تیم ملی تکواندوی دانشجویان ایران (۱۳۷۷ شمسی)
  • مربی بدنساز تیم ملی تکواندوی ایران (۱۳۸۱ شمسی – ۱۳۷۹ شمسی)
  • سرمربی تیم ملی تکواندوی تایوان، قهرمان المپیک آتن (۲۰۰۴ میلادی)
  • مربی تیم ملی دانشجویان ایران در اسپانیا (۲۰۰۶ میلادی)
  • مربی تیم ملی تکواندوی ایران (۱۳۸۶ شمسی – ۱۳۸۵ شمسی)
  • سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی، آسیا و بازی‌ های آسیایی (۱۳۹۰ شمسی – ۱۳۸۶ شمسی)
  • سرمربی تیم ملی تکواندوی تایوان (۲۰۱۴ میلادی – ۲۰۱۳ میلادی)
  • سرمربی تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان؛ قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی و کسب یک نشان طلا و دو برنز در المپیک برزیل با این تیم  در سال ۲۰۱۶ میلادی
  • سرمربی تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان و قهرمان پنجمین دوره ی مسابقات کاپ اروپا در سال ۲۰۱۷ میلادی
  • همچنین مهماندوست، دارای کمربند مشکی دان ۸ می باشد.

زندگینامه کامل رضا مهماندوست

افتخارات ورزشی رضا مهماندوست

  • کسب عنوان بهترین سرمربی مرد جهان از سوی فدراسیون جهانی تکواندو در سال‌ های ۲۰۱۰ میلادی و ۲۰۱۱ میلادی
  • کسب عنوان بهترین سرمربی تکواندوی جهان در مسابقات جام جهانی تکواندو در کشور مکزیک در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی فدراسیون جهانی تکواندو
  • دریافت بالاترین نشان رسمی و دولتی جمهوری آذربایجان توسط الهام علی‌ اف پس از المپیک سال ۲۰۱۶ میلادی کشور برزیل
  • کسب عنوان بهترین سرمربی مرد جهان از سوی فدراسیون جهانی تکواندو در سال ۲۰۱۶ میلادی

رضا مهماندوست

در جدیدترین اتفاق، رضا مهماندوست به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو کشور جمهوری آذربایجان در پایان مسابقات ” گرندپری ” سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان بهترین مربی جهان انتخاب شد!

تیم ملی تکواندوی کشور جمهوری آذربایجان به سرمربی گری رضا مهماندوست در مسابقات ” گرندپری ” سال ۲۰۱۹ میلادی (در مجموعه ورزشی دیناما شهر مسکو در کشور روسیه)، موفق به کسب یک مدال نقره و برنز شد!

مهماندوست و تیم تکواندو جمهوری آذربایجان

آدرس اینستاگرام رضا مهماندوست

http://bia2safa.net/goto/web/url/961605

 

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو