گراهام: آموزش نظامی به سعودی‌ها تعلیق شود

منبع: برترین ها

142

1398/9/18

02:57


به دنبال تیراندازی در پایگاه دریایی آمریکا در فلوریدا دو قانونگذار این کشور تعلیق آموزش نظامیان خارجی در ایالات متحده را خواستار شدند.

خبرگزاری فارس: به دنبال حادثه اخیر تیراندازی یک تبعه سعودی در پایگاه دریایی آمریکا در فلوریدا و کشته شدن چند تن، دو قانونگذار آمریکایی تعلیق موقت آموزش نظامیان خارجی در این کشور را خواستار شدند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ»، «مت گیتس» از قانونگذاران جمهوریخواه آمریکای اهل فلوریدا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای‌بی‌سی»، گفت: «باید این برنامه را متوقف کنیم. ما نباید دانشجویان نظامی عربستانی را تا اطمینان کامل از روند بررسی‌ها پذیرش کنیم.»

این قانونگذار آمریکایی از گفت‌وگو با سفیر عربستان در آمریکا بعد از این حادثه خبر داد و گفت: «از دولت سعودی خواسته‌‌ایم در این ماجرا دخالت نکند، چون این حادثه مربوط به آن گروه از عربستانی‌هایی است که ما از آن‌ها اطلاعاتی داریم. اگر افرادی از این کشور به طور احتمالی از طریق برنامه ریزی، مالی و غیره در این حادثه دست داشته باشند، آنگاه انتظار داریم دستگاه اطلاعاتی سعودی‌ با ما همکاری کند.»

به نوشته بلومبرگ، «لینزی گراهام» سناتور جموری خواه ایالت کارولینای جنوبی نیز خواهان توقف برنامه آموزش نظامیان خارجی برای انجام تحقیقات در زمینه حادثه رخ داده در پایگاه نظامی فلوریدا شد.

گراهام در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت: «عربستان متحد ماست، اما اینجا اتفاق بدی افتاده و لازم است تا این برنامه‌ را کاهش داده و در آن تجدید نظر بکنیم.»

 

شامگاه جمعه مقامات آمریکایی خبر دادند تیراندازی در پایگاه دریایی پنساکولا توسط یک دانشجوی سعودی صورت گرفته است. این دانشجوی سعودی در حال فراگیری علوم هوایی در این پایگاه نظامی آمریکایی بود. در پی تیراندازی عصر جمعه در این پایگاه نظامی، دستکم ۳ نفر کشته شدند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که تیراندازی شهروند سعودی در پایگاه نظامی فلوریدا را یک اقدام تروریستی می‌داند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو