نیوشا ضیغمی، احسان کرمی، پرویز پرستویی و پولاد کیمیایی در سریال «تحریم تلویزیون»

منبع: روزیاتو

75

1398/9/18

16:39


سریال پاییزی «تحریم تلویزیون» که به کارگردانی شیلا خداداد،‌ هنرپیشه سینما شروع شده بود و از رواج ادبیات سخیف برخی از مجریان شبکه های رسانه ملی در نقد و بررسی فعالیت هنرمندان سینما انتقاد کرده بود، اکنون به قسمت های جدیدی رسیده است.

چراغ اول را شیلا خداداد با پست طوفانی نقد آتشین رسانه ملی در اینستاگرامش آغاز کرد و اعلام کرد که دیگر در هیچ برنامه ای در تلویزیون حاضر نمی شود. این پست اینستاگرامی شیلا خداداد با لایک و کامنت موافق برخی از هنرمندان مثل پرستو صالحی مواجه شد.

چند روز پیش نیز نیوشا ضیغمی، هنرپیشه سینما با انتشار پستی در اینستاگرامش، اعلام کرد که به کمپین تحریم تلویزیون پیوسته است. استاد پرویز پرستویی هم که پیش تر پست هایی علیه مدیرجوان شبکه ۳ سیما منتشر کرده بود نیز به سریال «نه به تلویزیون» پیوست.

پولاد کیمیایی، فرزند مسعود کیمیایی،‌کارگردان سینمای ایران نیز اخیرا اعلام کرد که برای حمایت از جامعه سینما و در اعتراض به رواج ادبیات سخیف برخی از مجریان برنامه های تلویزیون که به نقد فعالان سینمایی کشور می پردازند، به سریال نه به تلویزیون می‌پیوندد تا هم چنان در انتظار موج جدید نه به تلویزیون توسط سلبریتی ها باشیم.

نیوشا ضیغمی ۱۳ آذر ۹۸ در پستی در اینستاگرام ۲ میلیون فالوئری خود گفته بود:

من سال هشتاد و دو شروع کار حرفه ای من با سریال فاخر در چشم باد اتفاق افتاد… آن روزها تلویزیون ملی حرمت داشت جای هرکسی نبود ،
از کارگردان و بازیگر و مجری و تهیه کننده تا مدیران همه به فکر فرهنگ سازی و تولید محتوی هایی بودند که آینده فرهنگی مردم سرزمینمان را رقم خواهد زد. امروز این رساله ملی تبدیل به رسانه شخصی شده !!!

رسانه ای که هیچ چیز سر جایش نیست .. نه از اسم کارگردانهای بزرگی همچون جوزانی و فتحی و لطیفی و برومند و طهماسب و…. خبری هست . و نه مجریانی همچون فردوسی پور و حسنی و رشیدپور… و نه مدیرانی که حتی شبیه آن سالها باشند.

۲ تصویر جدید از اینستاگرام نیوشا ضیغمی

امروز آنتن تلویزیون تعلق به کسانی دارد که نه تنها فرهنگ نمیسازند بلکه بی فرهنگی و بی ادبی را رواج میدهند از آقای منفی باف و منفور برنامه هفت بگیر تا جوجه مجریان بی ادبی که با توهین و تحقیر کسانیکه سالها برای هنر زحمت کشیده اند میخواهند خودنمایی کنند و بزرگ شوند. این رویه یعنی ترویج پرخاشگری و فحاشی به جای گفتگو و نقد.

این یعنی به زوال بردن نسلی که ادبیات سخن گفتن را از شما میآموزد برایتان باید تاسف خورد ،همین و بس و امروز به عنوان کسی که همیشه سرم را بالا گرفتم و با افتخار عنوان کردم که شروع کارم با صدا و سیما بوده ، مانند همکارانم به این شکل رفتار رسانه شما اعتراض دارم و نه تنها در تلویزیون شما کار نخواهم کرد بلکه به فرزندم هم اجازه تماشای برنامه شما را نخواهم داد.

زیرا:
بی ادب را به زر مگو که نکوست   ادب مرد به زدولت اوست

پولاد کیمیایی هم در صفحه شخصی خود نوشت:

پولاد کیمیایی هم در صفحه شخصی خود این چنین نوشت: «ترویج چند‌همسری، سریال‌های آبکی که لمپنیزم را ترویج می‌کنه اخبار یک طرفه توهین به هنرمند ( نه سلبریتی ) گروکشی پخش مسابقات فوتبال، بی‌کار کردن و فراری دادن استعدادهای کشور، بیرون کردن کارشناسان فوتبال، پول کلان گرفتن و مافیای تبلیغات کی تیزر داشته باشه کی نه … من هم مثل خانوم شیلا خداداد، آقای پرستویی… تلویزیون ملی کشورم رو تحریم می‌کنم و دیگه با تلویزیون همکاری نمی‌کنم.»

پرویز پرستویی هم قبلا به مدیرجوان شبکه ۳ تاخته بود تا حضورش در تلویزیون را با روال کنونی، محال بداند.

احسان کرمی هم نوشت:

ظاهرا راديو تلويزيون يك ماه پيش بنده را از ممنوع الكارى و ممنوع التصويرى و ممنوع الصوتى و… در آورده اما دوباره به واسطه يك پست اينستا گرام يا توييتر ممنوع الكارم كرده اند! عزيزانى كه در صدا و سيما مشغول رسيدگى به امور ممنوعيتها هستيد و مردم عزيز و مخاطبان محترم رسانه ملى!

اجازه بدهيد همينجا به روشنى بيان كنم بنده به واسطه مشغله هاى هنرى بيرون از سازمان صدا و سيما اولا فرصت همكارى با آن رسانه محترم را ندارم و در ثانى با توجه به رويكرد عجيب و گاه توهين آميز راديو تلويزيون نسبت به هنر و هنرمندان به هيچ عنوان قصد همكارى با آن سازمان را چه به عنوان بازيگر چه مجرى چه خواننده چه نويسنده و چه مهمان برنامه ندارم.

بنابراين متخصصين امر ممنوعيت وقت خود را صرف بنده كمترين نفرمايند كه مايه هدر رفتن وقت پر ارزش آن عاليجنابان خواهد بود! اما ! تنها اگر گروه سازنده كلاه قرمزى روزى تصميم به ساخت مجموعه اى جديد براى تلويزيون بگيرند با جان و دل منت پذيرم و در خدمت خواهم بود. همچنين از طرف خود و نه گروه نوشه اعلام ميكنم كه پخش آثار موسيقايى گروه ما بلامانع است.

در پايان عرض ميكنم كه بديهى است در صورت تغييرات بنيادين در جهت رضايت مخاطبان و هنرمندان اينجانب پيشنهادهاى مناسب از طرف راديو تلويزيون را خواهم پذيرفت. از خدا ميخواهم توفيق روز افرون خدمت در عرصه فرهنگ و هنر به مردم محترم اين مرز و بوم را به بنده عطا كند .

ارادتمند

پست احسان کرمی درباره نقش خود در تئاتر مری پاپینز

به نظر می رسد با موج نه به تلویزیون، احتمالا تا پایان سال، شمار دیگری از هنرمندان سینما و تئائتر به سریال نه به تلویزیون ملحق شوند. حجم انتقادات به سلبریتی ها به خاطر مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی و هنری در رسانه ملی زیاد است. اما رعایت حریم خصوصی، ادب و استفاده از ادبیات فاخر در نقد فرهنگ و هنر، اولین انتظار افکار عمومی از مجریان و مهمانان برنامه های تلویزیونی است که نقدهایی به سلبریتی ها دارند.

به هر حال نباید فراموش کرد که بودجه رسانه ملی، تا حدی مدیون حضور سلبریتی هایی است که مردم پای تماشای نقش های آن ها نشسته و رنج مشاهده مکرر تبلیغات پوشک و پفک و شامپو و مافیای کنکور را در لابلای سریال ها، تحمل می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو