چرا نباید با عشق قبلی مان دوست معمولی بمانیم؟

165

1398/9/18

17:04


چرا نباید با عشق قبلی مان دوست معمولی بمانیم؟

سلامت نیوز: اگر مجبور شده اید به رابطه عاطفی خود پایان دهید و حالا مردد هستید که با شریک عاطفی سابق تان دوست معمولی بمانید یا نه، باید بدانید روانشناسان تحقیقاتی در این زمینه داشته اند که نتایج آن ها می تواند به شما کمک کند بهتر متوجه شوید که چرا ادامه ی رابطه با عشق قبلی خود به عنوان دوست معمولی به هیچ وجه فکر خوبی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، در حقیقت در این مطلب می خواهیم ببینیم چرا نباید با شریک عاطفی سابق خود دوست معمولی بمانیم.

۱- شما نمی توانید احساس تان را یک مرتبه از بین ببرید

آدم ها معمولاً به این خاطر با شریک عاطفی سابق شان دوست معمولی می مانند که نمی خواهند همه چیز به شکل ناخوشایندی به پایان برسد و با زندگی ای رو به رو شوند که شخصی که اهمیت زیادی برایشان داشته دیگر در آن وجود ندارد. آدم ها تصور می کنند ادامه ی رابطه با شریک عاطفی قبلی شان به شکل دوست معمولی، کار را برای آن ها راحت تر و از سنگینی شکست عاطفی کم خواهد کرد، اما این دقیقاً همان چیزی است که در موردش اشتباه می کنند.

طبیعی است که نخواهید کسی را که چنان اهمیتی در زندگی تان داشته به طور کامل از دست دهید، اما ارتباط داشتن با آن شخص بعد از به هم خوردن رابطه، از بین بردن احساسی که نسبت به او دارید را تقریباً غیر ممکن خواهد کرد. از زمانی که دوباره از بودن در کنار هم احساس راحتی کنید، گارد خود را کنار خواهید گذاشت و ممکن است دوباره سر و کله ی آن احساسات عاشقانه پیدا شود و یک بار دیگر درگیرتان کند.

۲- پشت سر گذاشتن شکست عاطفی برایتان سخت تر خواهد شد

معاشرت مداوم با شریک عاطفی سابق تان خلاص شدن از احساس فقدان و حسرت را برایتان سخت تر خواهد کرد. به عبارت دیگر، احتمالاً دچار احساسات متناقضی خواهید شد که پشت سر گذاشتن شکست عاطفی را برایتان بسیار دشوارتر خواهد ساخت. بعد از شکست عاطفی، آدم ها نیاز به زمان دارند تا التیام یابند و فقط به رابطه ی سابق خود فکر کنند. اما اگر دائماً با شریک عاطفی قبلی خود در ارتباط باشند، این کار بسیار سخت تر خواهد شد.

گاهی بعد از به هم خوردن رابطه، نمی توانید دید واضح و درستی به مسائل داشته باشید و باید به خودتان زمان دهید تا بهبود پیدا کنید و اتفاقاتی که برایتان رخ داده را بهتر متوجه شوید. در حالی که اگر شریک عاطفی سابق تان کماکان در زندگی تان حضور داشته باشد همه چیز از آنچه که هست هم سخت تر خواهد شد.

۳- ممکن است شریک عاطفی قبلی تان هنوز عاشق شما باشد

وقتی زوجی به رابطه ی خود پایان می دهند، این معمولاً تصمیم هر دوی آن ها نیست. در اغلب مواقع، یکی از طرفین درگیر رابطه باقی می ماند و معمولاً می خواهد که رابطه از سر گرفته شود. لزوماً همیشه اینطور نیست اما در هر صورت ممکن است یکی از طرفین رابطه امیدوار باشد که آتش رابطه ی عاشقانه دوباره شعله ور شود، چون هنوز نسبت به طرف مقابل احساس دارد.

بیایید روراست باشیم، شیمی ای که میان شما دو نفر وجود داشت هنوز بر سر جای خود باقی است، گرچه شاید حالا متوقف شده باشد. اما اگر باهم ارتباط داشته باشید، این کار وضعیت آشفته و مغشوشی به بار خواهد آورد و ممکن است شخص مقابل را به اشتباه به از سر گرفته شدن رابطه امیدوار کند، شرایطی که هرگز پایان خوشی نخواهد داشت.

۴- ممکن است شما را درگیر رابطه ای کند که دائماً قطع و دوباره از سر گرفته می شود

بعد از شکست عاطفی، همیشه یک حس پایدار در شما وجود خواهد داشت که این سؤال را برایتان به وجود می آورد که آیا به هم زدن رابطه با شریک عاطفی قبلی تان تصمیم درستی بوده یا خیر. معاشرت و ارتباط با شریک عاطفی سابق تان، سردرگمی شما را بیشتر هم خواهد کرد. کشش فیزیکی ای که ابتدا شما را جذب یکدیگر کرده بود، به طور قطع شما را درگیر رابطه ای خواهد کرد که دائماً قطع و دوباره از سر گرفته می شود.

در چنین رابطه ای معمولاً طرفین تردید زیادی در مورد میل خود به ماندن با یکدیگر دارند. به خاطر داشته باشید که اگر کسی واقعاً خواهان بودن با شما باشد، هرگز جدایی ای رخ نمی دهد.

۵- معاشرت با یکدیگر به عنوان دوست معمولی برایتان دردناک خواهد بود

بیایید قبول کنیم که هیچ کسی دوست ندارد ببیند که شریک عاطفی قبلی اش به دنبال عشق جدیدی می گردد و رابطه عاشقانه ی جدیدی را شروع می کند. اگر تصمیم بگیرید با کسی دوست معمولی بمانید که زمانی با او رابطه ی عاشقانه داشتید، باید خود را برای چنین موقعیت هایی آماده کنید که تجربه ی آن ها همیشه ناراحت کننده و دردناک خواهد بود.

هر قدر هم که زیر بار قبول این واقعیت نرویم فرقی نمی کند و دیدن آنکه شریک عاطفی قبلی مان همه چیز را پشت سر گذاشته و به دنبال عشق جدیدی می گردد، برای ما دردناک خواهد بود. واقعاً آزاردهنده است که ببینیم عشق قبلی مان عاشق کس دیگری شده و فرقی نمی کند سعی می کنیم خود را بی تفاوت و خونسرد نشان دهیم یا نه، دیدن اینکه شریک عاطفی قبلی مان شرایطی بهتر از ما دارد برای ما دردآور است.

۶- هیچ مزیتی در ادامه ی ارتباط با یکدیگر به شکل دوست معمولی وجود ندارد

حقیقت آن است که هیچ دلیل قانع کننده ای برای اینکه با شریک عاطفی سابق تان دوست معمولی بمانید وجود ندارد، مگر اینکه از یکدیگر صاحب فرزند باشید یا تعهدات کاری ای داشته باشید که باید با یکدیگر آن ها را انجام دهید. در غیر اینصورت، واقعاً هیچ نکته ی مثبتی در معاشرت کردن با کسی که تصمیم گرفتید به رابطه ی خود با او پایان دهید، وجود ندارد.

حتی اگر فکر می کنید که ادامه ی رابطه به شکل دوست معمولی نشانه ی بلوغ و پختگی است، بهتر آن است که ارتباط خود را با شریک عاطفی سابق تان قطع و مسیرتان را از هم جدا کنید. ادامه ی رابطه با شریک عاطفی قبلی خود باعث می شود در نهایت دوباره درگیر مسائل و مشکلات حل نشده ی خود شوید و این ریسک را دارد که دوباره و چندباره رنج بکشید.

۷- مانع از پذیرش رابطه های جدید خواهد شد

بعد از پایان یک رابطه عاطفی، باید مدتی به خودتان زمان دهید تا از شکست عاطفی ای که رخ داده التیام پیدا کنید و درنهایت به دنیای عشق و عاشقی بازگردید. اما معاشرت با شریک عاطفی سابق تان چندان فایده ای برایتان نخواهد داشت و به طور قطع برای شریک های عاطفی احتمالی تان هم عجیب خواهد بود.

تصور کنید که مجبور شوید برای شریک عاطفی جدیدتان توضیح دهید که شما مدت زمان زیادی را با شریک عاطفی سابق تان سپری می کنید. شریک عاطفی جدید شما احتمالاً تصور خواهد کرد که شما هنوز درگیر شریک عشق سابق تان هستید و آمادگی یک رابطه عاشقانه ی واقعی را پیدا نکرده اید. رابطه ی شما با شریک عاطفی قبلی تان به طور قطع از نظر شریک های عاطفی احتمالی شما یک نشانه ی هشداردهنده تلقی خواهد شد. در واقع ممکن است شخص مناسبی مایل به برقراری رابطه ی عاطفی با شما باشد، اما با پی بردن به این ارتباط منصرف شود.

هر قدر هم که زیر بار قبول این واقعیت نرویم فرقی نمی کند و فقط خودمان را فریب می دهیم که ادامه ی رابطه با شریک عاطفی سابق خود به شکل دوست معمولی می تواند مزیت هایی داشته باشد. البته به طور قطع استثنائاتی هم وجود دارد، اما به طور کلی باید از ادامه ی رابطه با شریک عاطفی خود پرهیز کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو