آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح کمک هزینه معیشتی

منبع: برترین ها

51

1398/9/19

13:02


سخنگوی طرح کمک هزینه معیشتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: فردا چهارشنبه 20 آذر 98 آخرین مهلت ثبت نام برای تقاضای دریافت کمک هزینه معیشتی است.

خبرگزاری فارس: حسین میرزایی سخنگوی طرح کمک هزینه معیشتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: فردا چهارشنبه 20 آذر 98 آخرین مهلت برای ثبت نام برای تقاضای دریافت کمک هزینه معیشتی است.

وی گفت: طرح شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی دارای ساز و کار مشخص و معینی است و مبنای عدم مشمولیت، قشر یا اقشار خاصی از جامعه نبوده است.

میرزایی در مورد تعداد ثبت نام شدگان برای طرح کمک معیشتی از ذکر تعداد افراد خود داری کرد.

وی همچنین از معیارهای دیگر برای آزمون وسع مالی این گونه اعلام کرد که مجموع درآمد و هزینه‌ها برای یک خانوار یک نفره 4 میلیون تومان، دو نفره 5 ، سه نفره 6، چهار نفره 7 و 5 نفره به بالاتر 8 میلیون تومان درآمد در ماه در نظر گرفته؛ ارزش خودرو سواری بیش از 300 میلیون تومان و خودروی عمومی بیش از 400 میلیون تومان، ارزش خانه در تهران بیش از 1.2میلیارد تومان و در شهرستان‌ها بیش از 900 میلیون تومان در نظر گرفته شده؛ همچنین کسانی که از سال 94 به بعد سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته باشند و یا کارفرمایانی که بیش از 3 کارگر بیمه شده داشته باشند، مشمول حمایت معیشتی نمی‌شوند.

تمامی سرپرست خانوارهایی که مشمول سبد حمایتی نشده‌اند اما خود را واجد شرایط می‌دانند، می‌توانند شماره ملی سرپرست خانوار را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند و طی ۲۴ ساعت برای آن‌ها کد رهگیری ارسال می‌شود.

وی افزود: درخواست به صورت سیستمی بررسی و طی حداکثر ۲۴ ساعت کد رهگیری از طریق پیامک با سرشماره HEMAYAT برای متقاضیان ارسال می‌شود و متقاضیان پس از گذشت ۴۸ ساعت از دریافت آن باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو