بارداری بعد از سقط مکرر، بایدها و نبایدها

منبع: نی نی بان

127

1398/9/19

14:20


نی نی بان، گروه ترجمه:در این مطلب از راهنمای آزمایشهای پیش از بارداری به شما گفته میشود که برای اینکه دردوران بارداری از بابت سلامت جنین‌تان خیال‌تان راحت باشد باید دردرجه اول خودتان برای بارداری آماده باشید و بتوانید پیش از بارداری سلامت‌تان را تضمین کنید. شرح حال کامل طبی و معاینه فیزیکی چند ماه قبل از اقدام به بارداری کمک می‌کند متوجه شوید چند گام دیگر برای رسیدن به آمادگی و سلامت لازم برای باردار شدن و بغل گرفتن کوچولوی‌تان فاصله دارید.

مشاوره بگیرید
اولین کاری که پزشک متخص انجام می‌دهد لیست طولانی سوالات در مورد سلامت و شیوه زندگی است. او تمام شرایطی را که ممکن است بارداری شما را تحت تاثیر قرار دهد، بررسی می‌کند.

بایدها و نبایدهای پیش از بارداری


تاریخچه زنان و زایمان
پزشک درباره تقویم قاعدگی شما  سوال می‌کند. او همچنین از شما سوال خواهد کرد که تاکنون از چه نوع کنترلی برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کردید. استفاده از روش‌های خاصی مانند «دپو پروورا» ممکن است نیازمند مدت زمان طولانی‌تری برای بازگشت باروری باشد. بعد از آن پزشک درباره تست پاپ اسمیرسوال خواهد کرد و اینکه آیا شما به عفونت مقاربتی مبتلا شده‌اید یا خیر. تست پاپ اسمیر بسیاری از بیماری‌های مقاربتی خاموش و بی‌علامت را هم مشخص می‌کند. به همین دلیل پزشک متخصص این تست را از شما خواهد گرفت.

سابقه زایمان
پزشک درباره بارداری قبلی و حتی بارداری نابجا و سقط جنین از شما سوال خواهد کرد. بارداری نابجا می‌تواند شانس باروری‌تان را کاهش دهد. اگر بارداری خارج رحمی داشته‌اید پزشک یک سونوگرافی زود هنگام انجام خواهد. سابقه سقط مکرر به این معناست که باید آزمایش‌های کرموزومی انجام دهید. پزشک همچنین درباره مشکلات روانی مانند افسردگی بعد از زایمان سوال می‌کند تا آمادگی لازم را در بارداری بعدی به منظور پیشگیری پیدا کند. در نهایت درباره تولد نوزاد سوال خواهد شد و اینکه اگر کودک با نقص لوله عصبی به دنیا آمده باشد دوز روزانه مصرف اسید فولیک قبل و در دوران بارداری افزایش خواهد یافت.

تاریخچه پزشکی
پزشک شما باید درباره وضعیت پزشکی شما مانند آسم، دیابت، فشار خون بالا، اختلال لخته شدن خون و بیماری تیروئید اطلاعات کامل داشته باشد. اگر شما یک بیماری مزمن دارید باید به کمک متخصص در دوران بارداری آن را مدیریت کنید و برای این کار آمادگی داشته باشید. نوع و دوز دارویی که برای بیماری مزمن مصرف می‌کنید باید پیش از بارداری تنظیم شود.

آلرژی و حساسیت
پزشک درباره حساسیت شما به هرگونه ماده آلرژی‌زا از جمله ویتامین‌ها، داروهای گیاهی و مکمل‌های دیگر بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد. بهتر است یک لیست کامل از آنچه مصرف می‌کنید از جمله دوز و میزان استفاده تهیه کنید. این اطلاعات می‌تواند به پزشک این اطمینان را بدهد که از هر چیزی که مصرف می‌کنید، آگاه است. به طور مثال مصرف زیاد ویتامین A می‌تواند برای جنین درحال رشد خطرناک باشد. اگر در حال حاضر اسید فولیک مصرف نمی‌کنید، بهتر است روزی 400 میکروگرم از این ویتامین را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید چون مصرف اسید فولیک پیش از لقاح به طور قابل توجهی خطر ابتلای کودک به نقایص هنگام تولد از جمله نقص لوله عصبی را کاهش می‌دهد.
 
سبک زندگی
بدون شک درباره نحوه زندگی و رژیم غذایی‌‌تان از شما سوال خواهد شد در صورت عدم رعایت مواردی مانند داشتن وزن کم یا زیاد برای بارداری، خوردن ماهی حاوی جیوه، مصرف سیگار، استفاده از سونا و جکوزی  و ... باید تعادل را رعایت کنید و تغییراتی در سبک زندگی‌تان بدهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو