آنفلوانزا در کردستان ۹ قربانی گرفته است

66

1398/9/19

15:13


آنفلوانزا در کردستان ۹ قربانی گرفته است

سلامت نیوز: مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان گفت:متاسفانه ۹ نفر از مبتلایان به بیماری آنفلوانزا در استان فوت کردند.

به گزارش سلامت نیوز، شهرام شریفی در گفت‌وگو با تسنیم در سنندج با تشریح آخرین آمار و وضعیت بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در استان اظهار داشت: متأسفانه تاکنون ۲۲۷ نفر مبتلا به بیماری آنفلوآنزا به بیمارستان‌های کردستان مراجعه کرده‌ که پس از انجام آزمایشات و نمونه‌برداری، ۵۲ نفر مبتلا به این ویروس شناسایی و بستری هستند.

وی افزود: متأسفانه 2 نفر دیگر از مبتلایان به ویروس آنفلوانزا جان خود را از دست داده و آمار جان‌باختگان این بیماری در کردستان از 7 به 9 نفر افزایش یافت.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان گفت: از این تعداد افراد جان‌باخته ۳ نفر مربوط به شهرستان قروه، یک نفر شهرستان مریوان، یک نفر شهرستان سروآباد، یک نفر شهرستان بانه, یک نفر سنندج و ۲ نفر اخیر نیز خانم ۸۶ ساله دیواندره‌ای و یک مرد سقزی بوده است.

وی تصریح کرد: امسال شیوع ویروس آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته بیشتر شده و از آنجایی که تا حدودی علائم آنفلوآنزا با سرماخوردگی شباهت دارد، افرادی که دچار علائم می‌شوند باید به پزشک مراجعه کنند.

شریفی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکل کمبود داروی آنفلوانزا در استان وجود ندارد, خاطرنشان کرد: علائمی چون تب، بدن درد، سرفه‌های طولانی، ضعف و بی حالی از علائم آنفلوآنزا محسوب می‌شود و باید مبتلایان به این بیماری به هیچ وجه خوددرمانی نکرده و به سرعت به پزشک متخصص مراجعه کنند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو