"القدس العربی" گزارش داد، این شبکه صهیونیستی در سومین قسمت از مستند خود درباره عملیات ترورهای صهیونیستها به چگونگی ترور "خلیل الوزیر" (أبوجهاد) فرمانده فلسطینی و معاون یاسر عرفات رئیس سابق "سازمان آزادیبخش فلسطین" در تونس اعتراف کرده است. قسمت اول این سلسله مستند درباره ترور مهندس "یحیی عیاش" در غزه در سال ۱۹۹۶ و قسمت دوم آن درباره تلاش نافرجام این رژیم برای ترور "خالد مشعل" رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در سال ۱۹۹۷ است.

در این مستند اذعان شده که در آوریل سال ۱۹۸۸  "اسحاق شامیر" نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و"اسحاق رابین" وزیر امنیت سابق  و "شیمون پرز" وزیر خارجه سابق این رژیم خواسته "موساد" برای ترور أبوجهاد را قبول کردند، چرا که وی را مسئول برنامه ریزی برای انتفاضه و عملیات گسترده در تل آویو  می دانستند و فرض کردند که با ترور وی جریان انتفاضه در فلسطین متوقف خواهد شد.

روزنامه القدس العربی اشاره کرد که "آلون بن داوید" تهیه کنده این مستند و کارشناس امور نظامی در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، در این مستند مغرضانه به این موضوع نپرداخته که أبوجهاد فلسطینی الاصل در جریان اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ از شهر "الرمله" با خانواده اش بیرون رانده شد و در این مستند به جریان تاریخی نزاع ها و رنج های عظیم مردم فلسطین به دلیل جنایت های رژیم صهیونیستی در حق آنها و دلایل تشکیل گروه های مقاومتی و فدایی در فلسطین اشاره نکرده است.

بن داوید در این مستند اعتراف کرد که أبوجهاد از چهره های تاثیر گذار در جنبش آزادیبخش فلسطین بوده و می توانسته تصمیم های تاریخی اتخاذ کند، بنابراین ترور وی به دلیل شکست اسرائیل برای مقابله با انتفاضه اول فلسطین که وارد سال دوم خود شده بود، یا برای مقابله با خطرات و تهدیدهای آینده اشغالگران توسط ابوجهاد بوده باشد.

او همچنین اعتراف می کند که ترور دومین شخص در سازمان آزادیبخش فلسطین در آوریل ۱۹۸۸ بزرگترین عملیات ترور اسرائیل بوده که در آن از ۳ هزار مامور، پنج قایق جنگی و بالگرد و یگان های کماندو و یگان هایی از موساد و ارتش استفاده شد.

در این مستند درباره چگونگی ترور أبوجهاد آمده که دو مامور رژیم صهیونیستی یکی در قالب یک زن و دیگری مرد با تظاهر به اینکه به دنبال یک آدرس هستند، به نگهبان خانه نزدیک شده و با مشغول کردن او علمیات ترور ابوجهاد را شروع و در این لحظه ۲۵ مامور دیگر به سمت منزل وی حمله می کنند. اسرائیل پیشتر نیز از این حربه فریب بادیگارد برای ترور "کمال عدوان"، کمال ناصر و ابو یوسف النجار" در بیروت استفاده کرده بود.

در گزارش های سابق که درباره این عملیات ترور منتشر شده، "موشه یعلون" وزیر داخلی رژیم صیونیستی اعتراف کرده بود که در آن زمان به عنوان فرمانده یگان ویژه وابسته به ستاد ارتش این رژیم در این عملیات شرکت کرده و جزئیاتی از چگونگی آن بخصوص درگیری در داخل منزل ابوجهاد افشا کرده است.

بن داوید تهیه کننده این مستند در ابتدای این مستند اذعان می کند که این رژیم از معدود رژیم ها در جهان است که افراد را بدون محاکمه و مشورت با دادگاه های قضایی اعدام و ترور می کند و این اعدام ها هیچ مورد انتقاد قرار نمی گیرد، درحالی که ممکن است این ترورها شامل افراد بی گناه باشند.

قسمت چهارم این مستند درباره ترور "عماد مغنیه" فرمانده حزب الله در دمشق در سال ۲۰۰۸ خواهد بود.