دیزنی رکورد باکس‌آفیس جهانی را با کسب ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ شکست

منبع: گیمفا

149

1398/9/19

15:31


دیزنی رکورد باکس‌آفیس جهانی را با کسب ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ شکست

دیزنی رکورد قبلی خود در باکس‌آفیس جهانی را با کسب ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ شکست. اواخر هفته‌ی گذشته دیزنی با فروش فوق‌العاده‌ی انیمیشن یخ‌زده ۲ (Frozen 2) موفق شد مرز ۱۰ میلیار دلار را پشت سر گذاشته و سال ۲۰۱۹ را با عنوان پر درآمدترین سال مالی تاریخ به اتمام برساند. رکورد قبلی دیزنی ۷٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ بوده است. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

نکته‌ی جالب این است که هنوز درآمد باکس‌آفیس کمپانی Fox، که امسال به دیزنی پیوست، به این درآمد اضافه نشده است. اگر این کار را انجام دهیم درآمد کل دیزنی نزدیک به ۱۱٫۹۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ خواهد بود. با توجه به اکران فیلم جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر در تاریخ ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) انتظار می‌رود این رکورد فراتر ازاین ارقام نیز برود.

سال ۲۰۱۹ برای دیزنی با اکران فیلم‌های انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) با فروش ۲٫۷۹ میلیارد دلار، شیرشاه (The Lion King) با فروش ۱٫۶ میلیارد دلار، کاپیتان مارول (Captain Marvel) با فروش ۱٫۲ میلیارد دلار، داستان اسباب بازی ۴ (Toy Story 4) با فروش ۱٫۰۷ میلیارد دلار، علاءالدین (Aladdin) با فروش ۱٫۰۵ میلیارد دلار و همچنین انیمیشن یخ‌زده ۲ که تا بحال نزدیک به ۹۲۰ میلیون دلار فروش داشته همراه بوده است.

دیزنی در برنامه‌ی سال ۲۰۱۹ فیلم‌های بازسازی شده، لایو اکشن و دنباله‌های سینمایی نیز داشته است که به موفقیت‌های آنچنانی دست نیافتند. دامبو (Dumbo) با فروش ۳۵۳٫۲ میلیون دلار، فیلم بدخواه: سردسته اهریمنان (Maleficent: Mistress of Evil) با فروش ۴۸۱٫۳ میلیون دلار، ۳۰۰ میلیون دلار کمتر از قسمت اول، از جمله‌ی این فیلم‌ها بودند. با تمام این فیلم‌های ناامید کننده دیزنی باز هم موفق شد رکورد قبلی خود را تخریب کند. کایپیتان مارول را می‌توان تنها فیلم اوریجینال سال ۲۰۱۹ دانست که داستان ابرقهرمانی با بازی بری لارسن (Brie Larson) را روایت می‌کند. اما در حالت کلی می‌توان گفت این فیلم هم بخشی از دنیای سینمایی مارول بوده و البته بر اساس کتاب کامیکی در این دنیا ساخته شده است. این حقیقت که دیزنی از فیلم‌ها و فرنچایزهای موجود خود به این موفقیت رسیده و اثر تازه‌ای در این لیست دیده نمی‌شود کمی نا امید کننده است. گفتنی است در سال ۲۰۲۰ شاهد دو اثر از Pixar و همچنین بازسازی لایو اکشن مولان (Mulan) خواهیم بود. باید امید داشته باشیم که دیزنی باز هم به کمپانی Fox اجازه دهد فیلم‌های زیبایی مانند درمانی برای بهتر شدن (A Cure for Wellness) و گنجشک قرمز (Red Sparrow) و فورد در برابر فراری (Ford v Ferrari) بسازد.

منبع: Collider

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو