قاعدگی بعد از سقط جنین

منبع: نی نی بان

158

1398/9/19

17:20


 نی نی بان، گروه ترجمه: در این مطلب از راهنمای قاعدگی مشخص میشود که سقط جنین خود به خودی اشاره به شرایطی دارد که بدن، جنین 20 هفته‌ای را از دست می‌دهد.  زمانی که بدن شما بهبود لازم را پیدا کرد ممکن است مدتی زمان لازم باشد تا چرخه قاعدگی شما به حالت طبیعی برگردد. اولین قاعدگی شما بعد از سقط جنین باید چهار هفته بعد از آنکه هورمون HCG به صفر رسید اتفاق بیفتد. آزمایش‌های زیادی برای اندازه‌گیری سطح HCG انجام میشود اما از زمانی که به کمتر از 5 میرسد مشکل بتوان زمان خونریزی طبیعی را تخمین زد. شما نباید زمانبندی را از زمانی که متوجه سقط شدید، در نظر بگیرید بلکه از زمانی که سقط جنین طبیعی اتفاق افتاده باید محاسبه را انجام دهید. پزشک شما کمک میکند تا تفاوت را درک کرده و فرایند سلامت را پشت سر بگذارید. زمانی که دچار سقط جنین می‌شوید احتمالا منتظر قاعدگی هستید. چون ممکن است مشتاق بارداری بعد از سقط باشید. در اصل مهم‌ترین چیزی که بعد از سقط جنین برای خانمها مهم است این است که چه زمان دوباره قاعده می‌شوند.

چه زمانی منتظر باشید؟
اغلب زمانی که شما دچار سقط جنین می‌شوید یا به طور کلی تمام ماه را خونریزی خواهید داشت یا برای چند ماه اصلا خونریزی ندارید. چرخه قاعدگی بعدی بستگی به شرایط بدن شما بعد از سقط دارد. بیشتر خانم‌ها ترشحات سبک یا سنگین واژنی بعد از این اتفاق را تجربه می‌کنند. گاهی اوقات خونریزی از بین می‌رود،  هر چند هیچ کس نباید این را فرض بر طبیعی بودن بگیرد. میتوان گفت این فرایند تمیز کردن بدن بعد از سقط جنین است. علاوه بر این عوامل خاصی از بدن باید طبیعی شود. برای مثال سطح HCG که در طول بارداری بالاست باید بعد از  سقط جنین به صفر برسد. سطح استروژن نیز باید به اندازه آستانه خاص برسد. به عبارت ساده‌تر شما باید بیست روز  از خونریزی و لکه بینی ناشی از سقط جنین آزاد  شده باشید. اگر بعد از 20 روز دچار خونریزی قاعدگی بشوید می‌توان آن را خونریزی واقعی قاعدگی دانست که معمولا 4 تا 6 هفته بعد از سقط جنین ایجاد میشود.

قاعدگی بعد از سقط جنین


اولین قاعدگی بعد از سقط جنین چگونه است؟
اولین قاعدگی بعد از سقط جنین معمولا سنگین‌ترین از دوره‌های طبیعی قبلی خواهد بود و ممکن است با دل درد شدید همراه باشد. هرچند که ممکن است در برخی موارد دل درد اتفاق نیفتد. اما احتمالا لخته شدن خون وجود خواهد داشت و قاعدگی بین 4 تا 7 روز ادامه دارد اما این در مورد همه زنان صدق نمی‌کند و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. همچنین یک تفاوت بزرگ بین زنانی که به عمد سقط انجام داده‌اند با آنهایی که به صورت طبیعی دچار سقط شدند وجود دارد. بنابراین پیش بینی آنکه قاعدگی چگونه و با چه ویژگی خواهد بود، دشوار است. شما نمی‌توانید در این مورد خودتان را با دیگران مقایسه کنید. اگر تجربه گرفتگی شدید عضلات یا خونریزی داشتید بهتر است به متخصص مراجعه کنید.

تحولات عاطفی بعد از سقط جنین
به طور معمول خانم‌ها بعد از سقط جنین و از دست رفتن بارداری دچار تحولات عاطفی می‌شوند اما با راهنمایی زیر می‌توانید آن را به خوبی مدیریت کنید:
توجه به سندرم پیش از قاعدگی: سقط جنین می‌تواند کاملا یک مصیبت عاطفی محسوب شود اما باید در نظر داشته باشید که سندرم پیش از قاعدگی که با نوسان خلق همراه است در این دوره پررنگ‌تر است. ممکن است یک روز بعد از سقط به شدت احساس  نوسان در خلق و خوی‌تان کنید و با خودتان فکر کنید که زمان قاعدگی است اما سندرم پیش از قاعدگی حقیقت دارد هرچند که بسیاری از زنان از قبول آن امتناع کنند.
با بدن‌تان صحبت کنید: ماساژ شکم و رحم با روغن نارگیل می‌تواند تا حدود زیادی کمک کننده باشد. این مهم است که در این دوره به بدن‌تان توجه کنید. تا قبل از شروع قاعدگی زمان مناسبی برای تقویت جسم و روان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو