علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف تهران، صهیونیست‌ها را شادکامان علیه خروج‌ آمریکا از برجام عنوان کرد و گفت: تحریم یک واقعیت است.اگر نمی‌توانیم پول مربی‌خارجی را بدهیم. به دلیل این است که بانک‌ها نمی‌توانند انتقال پول را انجام بدهند و فردی که در خارج از کشور به آن مربی پول داده است، آن شخص نیز الان تحریم شده است. 

سخنگوی دولت اضافه کرد: وقتی ما درباره پالرمو صحبتی می‌کنیم و می‌گویم وضعیت پالرمو به این شکل است و می‌بینیم که از این صحبت ما برداشت سیاسی می‌کنند  که نتیجه آن همین می‌شود

 دانشجویان شریف همیشه آرمان خواه هستند 

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش گفت: من منتقدان و مخالفان سیاسی هم در دانشگاه صنعتی شریف داشته‌ام اما دوستشان دارم دانشجویان شریف همیشه آرمان خواه بوده و هستند.

ربیعی یادآورشد: متاسفانه سال‌هاست بخصوص بخشی از جناح‌ها عادت به "گفت و شنود" ندارند و تنها روند "گفت - گفت" را در دستور کار خود قرار داده‌اند. 

وی با بیان اینکه من برای گفت و شنود میان شما آمده‌ام، تصریح کرد: گفت و شنود یک رویه دینی است، توصیه می‌کنم که بشنویم و بگوییم، امید برای ساخت فردای بهتر کشور از همین روند بدست خواهد آمد.

نمادهای ۱۶آذر را فراموش نکنیم

ربیعی با تبریک روز دانشجو  عنوان کرد: ۱۶ آذر هر سال را جشن می‌گیریم ولی این روز نمادهای مهمی دارد که نباید آن را به جرگه فراموشی بسپاریم. اولین مفهوم نهفته در ۱۶ آذر  آرمانگرایی است. متاسفانه براساس آمارهایی که براساس رشته ام مطالعه کرده ام، روند غم خوارگی، غصه خوردن و در فکر دیگران بودن بسیار پایین آمده و همه چیز به مسائل سیاسی خلاصه می‌شود. 

وی افزود: ۱۶ آذر نماد آرمانگرایی است که شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا برای ما به یادگار گذاشتند، مفهوم‌ دیگر ۱۶ آذر با اینکه نمادها و آرمان‌های نسلی متفاوت هستند، عدالت و آزادی خواهی است. این دو گوهر بی‌بدیل از سال‌های سال و شاید از دولت مدرن در ایران و شاید هم در دوران مشروطیت همواره وجود داشته است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بی تفاوت نبودن‌ به آنچه در محیط  اطراف‌ ما می‌گذرد ،از دیگر نمادهای نهفته در ۱۶ آذر است؛ من اولین بار وقتی کارگر بودم به دانشگاه شریف آمدم. جنبش دانشجویی و کارگری نه با دانشجویان شریف، با دانشجویان فنی دانشگاه تهران شکل گرفت و در تحصن دانشگاه شریف شرکت کردم. یادم می آید ابوالحسن برکت سخنران این مراسم بود. 

ربیعی با بیان اینکه برای پیدا شدن اشتراک نظر با شما این مسائل را مطرح می کنم،گفت:  من ۱۸سالم بود که از خانه فرار کردم‌. ساواک برادرم را دستگیر کرد و من مجبور شدم خانه را رها کنم. در دوران جنگ وارد سپاه شدم، شاید اولین ایده بسیج مردمی ایده من بود که پاگرفت من در آن زمان در سپاه تهران بودم‌ بعد به سپاه کردستان رفتم و با برادر نقدی همکاری کردم.

وی تصریح کرد: به هرحال ما یک نسبت ذهنی و نزدیک با بسیج داریم و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم این روحیات را دنبال کنیم.

 همین امروز اگر جرات دارید نهاد دیگری (غیر از دولت) را نقد کنید

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در بخش دیگر از سخنانش گفت: خوشحالم زمینه‌ای فراهم شد تا آنچه می‌خواستید را امروز مطرح کنید اما می‌خواهم این را یادتان بیاورم که آیا کسی جرات داشت در سال‌های ۸۴و ۸۵در همین سالن، اینگونه دولت را نقد کند؟ 

سخنگوی دولت  با بیان اینکه همین کسانی که وضعیت امروز جامعه را نقد کردند در آن روز جرات ابراز نظرات خود را نداشتند، اظهار داشت: دولت باید نقد شود و  مورد هجمه واقع شود و اصلا در این تردید نیست و ذات دولت همین است، همین امروز هم اگر جرات داشتید نهاد دیگری را نقد کنید ، امکان ندارد این‌کار را انجام دهید.

 ربیعی اضافه کرد: این حسن این دولت است که شما اینجا نشستید و آزادانه دولت را نقد می‌کنید، نماینده دولت اینجا نشسته و شما فرصت نقد دولت را دارید و این دستاورد مهمی است که ما قطعا باید این روند را ادامه دهیم و موضوع بسیار حائز اهمیتی است.

معافیت مالیاتی برای فرهنگیان پیشنهاد شده است نه برای سلبریتی‌ها

ربیعی در پاسخ به اظهاراتی در خصوص معافیت سلبریتی ها از مالیات افزود: ببینید اصلا چنین تصمیمی در دولت گرفته نشده است، این لایحه برای تصویب باید به مجلس می‌رفت و این پیشنهادی از کارشناسان سازمان برنامه است 

که آن‌ هم نه سلیبریتی بلکه بخش فرهنگ بحث اهل قلم بوده و نه سلبریتی. این از آن بحث‌هایی است که یک بخش را می‌گیرند و می‌خواهند بحث را به جایی ببرند و به آن نظریه بازنمایی می‌گوییم.  

سخنگوی دولت گفت: موضوع را روی چند سلیبریتی می‌برند که با پول نفت می‌خواهد به خارج برود، این به دولت نیامده به مجلس نرفته و رای نیاورده است و اصلا چنین موردی پایه و اساس ندارد. 

وی افزود: درباره قانون مالیات آقای دژپسند هم صحبت کردند و مفاد آن را تازه می‌آورند  که باید بحث شود و بعد به مجلس برود بنابراین به موقع و در زمان طرح این موضوع من هم نظراتم را در این باره اعمال خواهم کرد.