نحوه استفاده از صدای سشوار برای نوزاد

منبع: اوما

155

1398/9/19

19:39


نحوه استفاده از صدای سشوار برای نوزاد

صداهای سفید چیست؟

صدای سفید به صدا‌هایی می‌گویند که صدا‌های محیط را تحت الشعاع قرار می‌دهند. اگر در شهر شلوغی زندگی می‌کنید، صدای سفید می‌تواند مانع رسیدن سر و صدای خیابان و ترافیک به گوش شما شود. صداهای سفید مانند صدای سشوار مانند صدای داخل رحم می ماند و یادآور آرامشی است که نوزاد قبل از متولد شدن داشته است. صدا‌هایی مانند صدای سشوار، دوش آب، ضربان قلب، جارو برقی، ماشین ظرفشویی، مخلوط کن و فن تهویه، صدای حباب، باران، آبشار و ... در دسته‌ بندی صدا‌های سفید قرار می‌گیرند.

نحوه استفاده از صدای سشوار برای خواب نوزاد

1. برای شروع کار، سشوار را روشن کنید. ابتدا از کمترین ولوم ممکن استفاده کنید.

2. سشوار را در نزدیکی گهواره نوزاد قرار دهید اما آن را داخل گهواره قرار ندهید.

3. از باد گرم سشوار استفاده نکنید.

4. باد سشوار به صورت نوزاد نخورد.

خواب نوزاد با صدای سفید  یا همان سشوار آرام ترین خواب برای نوزاد می باشد. صدای سشوار به خواب نوزادان، کودکان (و والدین) کمک می کند. صدای سشوار باعث خواب آلودگی نوزادان می شود به همین دلیل به خواب راحت آنها کمک می کند. صدای سشوار به ویژه در شرطی شدن کلاسیک مؤثر است، به همین دلیل دستگاه نویز سفید در بین والدینی که سعی می کنند استراحت کنند، بسیار محبوب است. اما همه کودکان واکنش یکسان به صدای سشوار ندارند که آرام شوند.

 هر زمان که چیز جدیدی وارد محیط زندگی نوزاد می کنید، باید از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کنید. صدای سشوار معمولاً صدای بلندی ندارد، اما بعضی از این دستگاه ها صدای بسیار بلندی دارند. مراقب باشید.

عوارض صدای سشوار برای نوزاد

 

عوارض صدای سشوار برای نوزاد

قرار گرفتن در معرض صدای بلندتر از 85 دسی بل به سلولهای حساس مو در گوش داخلی آسیب می رساند. این صدا معادل صدایی است که توسط جاروبرقی یا سشوار ایجاد می شود. صداهای بلند می تواند برای نوزاد بسیار ترسناک باشد. بنابراین از صدای کوتاه تر سشوار و یا جاروبرقی استفاده کنید.

یکی دیگر از معایب آن ممکن است نوزاد به صدای سشوار عادت کند و بدون آن خوابش نبرد که در اینصورت هم  چند روز اول برای آرام کردن و خواباندن نوزاد با مشکل مواجه شوید، اما نگران نباشید، نوزادان به سرعت به شرایط جدید عادت می‌کنند. نزدیکش باشید تا او احساس آرامش و امنیت کند.

از روش گام به گام استفاده کنید، سشوار را در اتاقی دیگر روشن کنید و به تدریج از صدای آن فاصله بگیرید. سشوار را قبل از خوابیدن کودک خاموش کنید. این گونه به مرور کودک می‌آموزد که بدون صدای آن بخوابد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو