بازی با کودک نوپا، وقتی در حالت خوابیده است

منبع: نی نی بان

132

1398/9/19

20:37


نی نی بان: پنجمین مطلب از بسته بازی های دوتایی با نوپا، بازی هایی را به شما یاد می دهد که برای انجام شان لازم نیست حتی از جای تان بلند شوید!
 

بازی های مادر و نوپا در حالت خوابیده

 
خسته از سر کار برگشتید و حتی نای راه رفتن ندارید ولی کودک نوپای تان که از صبح شما را ندیده می خواهد با شما بازی کند؟ در این جور مواقع چه کار می کنید؟ از جایتان بلند می شوید و ظرف چند دقیقه سر و ته بازی را هم می آورید؟ ما پیشنهاد بهتری برای تان داریم و بازی هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید در حالت خوابیده هم آنها را انجام دهید.
 
1. لپ تاپ تان را باز کرده و روی زمین قرار دهید. یک صفحه ورد باز کنید و اندازه فونت را بزرگ کنید. حالا از کودک بخواهید برای بابا، مامان بزرگ یا بابا بزرگ یک نامه بنویسد. درست است که حروف را نمی شناسد اما از کوبیدن روی کلیدها و دیدن نقش هایی که روی صفحه سفید می افتد لذت می برد. از او بخواهید نامه ای که می نویسد را برای شما هم تعریف کند و با گفتن جملاتی مانند «به مامان بزرگ گفتی که دیروز رفتیم پارک؟» او را تشویق کنید.
 
2. روی شکم دراز بکشید و از کودک بخواهید که کنارتان بخوابد. حالا تکه های کوچک اسباب بازی را روی کمرش قرار دهید و از او بخواهید حدس بزند چه چیزی با پوستش تماس پیدا کرده است.
 
3. روی شکم دراز بکشید و از کودک بخواهید که کنارتان بخوابد. حالا نقش خزنده ها را بر عهده بگیرید مثلا از کودک بخواهید مانند ماری روی زمین بخزد که قصد دارد حلزون شکار کند. شما می توانید در این بازی حلزونی باشید که خیلی از جایش تکان نمی خورد و حرکاتش خیلی آرام است.
 
4. از کودک بخواهید که با آوردن یک چادر و چند بالش بالای سرتان یک چادر درست و حسابی برپا کند. وانمود کنید که برای پیک نیک به جنگل آمده اید و از او بپرسید که بیرون چادر چه خبر است. با پرسیدن سؤال های هدف دار خلاقیت او را تحریک کنید.
 
5. اگر از قصه گفتن خوش تان می آید روی زمین دراز بکشید و وانمود کنید که پیرزن مریض احوالی هستید که باید قصه مهمی را برای کودک تعریف کنید. البته قضیه به همین راحتی ها هم نیست! به کودک بگویید باید وسایل خاصی را برای شما بیاورد تا ادامه قصه یادتان بیاید. حالا او را دنبال تکه های مختلف داستان به اتاق های مختلف بفرستید و اجازه دهید دور و بر خانه بگردد و وسایلی را که شما نام می برید پیدا کند. اگر بتوانید داستان تان را به خوبی بپرورانید خودتان هم تعجب می کنید که این بازی تا چه حد می تواند طول بکشد و کودک را سرگرم کند.
 
6. از کودک بخواهید کنارتان دراز بکشد و کتاب مورد علاقه اش را برای شما بخواند. نه، اشتباه نمی کنیم. می دانیم که کودک در این سن خواندن بلد نیست ولی می تواند قصه ای را که شما قبلا چندین بار برایش خوانده اید به خاطر بیاورد و آن را از روی عکس های کتاب برای شما تعریف کند.
 
7. وانمود کنید بیمار هستید و از کودک بخواهید شما را معاینه کند. تب تان را بگیرد، ضربان قلب تان را با گوشی پلاستیکی چک کند و زبان تان را ببیند. موقعی هم که خواست به شما آمپول بزند با کمال میل قبول کنید.
 
8. چند تکه اسباب بازی جلوی دستش بگذارید و از او بخواهید که آنها را توی روزنامه بپیچد و بعد دور خانه بگردد و در نقش پستچی آن را برای تان بیاورد. وقتی که مثلا در می زند با هیجان از او و بسته ای که برای تان آورده استقبال کنید و موقع باز کردنش تا می توانید چشم هایتان را گشاد کنید که یعنی به شدت جا خوردید. در این صورت با خیال راحت می توانید نیم تا یک ساعت دراز بکشید و هیچ کار خاصی نکرده و در عین حال با کودک بازی کنید.
 
9. توپ کوچک و نرمی را برداشته و به این طرف و آن طرف پرت کنید و هر بار از کودک بخواهید که آن را بگیرد یا برای تان بیاورد. برای سخت تر کردن بازی می توانید از او بخواهید که توپ را با یک دست بگیرد یا با لی لی کردن آن را به شما برگرداند. 
 
اگر می خواهید درباره بازی با نوپا بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه بخوانید. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو