جاذبه های گردشگری و بهترین دیدنی های افغانستان

جاذبه های گردشگری و بهترین دیدنی های افغانستان


منبع: آرگا

102

1398/9/19

22:40


کشور افغانستان با وجود جنگ های زیادی که متحمل شده است دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی است آب و هوای مطبوعی که در این کشور وجود دارد برای گردشگران بسیار مناسب است شاید دیدنی های افغانستان مناظر لاکچری نداشته باشند اما دیدنی های آن برای علاقه مندان بسیار جذاب است.

شباهت فرهنگی که میان ملت افغانستان و ایران وجود دارد برای گردشگران ایرانی و سایر ملت ها دارای اهمیت زیادی است این کشور در گذشته از جمله کشورهای محبوب دنیا بوده است که بعدها از ایران جدا شده است. مارکوپولو که یکی از جهانگردان بزرگ دنیا است در سفر خود به این کشور از دیدنی های افغانستان گفته است این کشور در سال های گذشته به دلیل جنگ در زمینه های مختلف به ویژه توریستی تاثیرات منفی زیادی را دیده است اما این روزها توانسته محبوبیت خود را در میان سایر ملت های دنیا به دست آورد. برخی از نقاط مهم در افغانستان قدرت جذب بالایی دارند و سالانه گردشگران زیادی را می گیرند هرات که از مهم ترین شهرهای این کشور است بیشتر دیدنی های آن را در خود جای داده است با این وجود شهرهایی همچون غزنی، بامیان، ننگرهار و بلخ از دیگر نقاط گردشگری کشور زیبای افغانستان هستند که بهتر است در سفر خود به این کشور سری به آن ها بزنید.

آشنایی با دیدنی های افغانستان:

افغانستان دارای تابستان های گرم و زمستانی سرد است این کشور در میان کوهستان واقع شده است و به دلیل قرار گرفتن در کوه های هندوکش در معرض زمین لرزه قرار دارد که در سال های اخیر نیز زمین لرزه های سختی داشته است. در حال حاضر دولت این کشور جمهوری اسلامی است و به لحاظ سیاسی وضعیتی نسبتا با ثبات یافته است و در زمینه های جذب توریستی نیز در حال رشد و پیشرفت است. آشنایی با دیدنی های هرات افغانستان در کنار دیگر جاذبه های دیدنی می تواند برای علاقه مندان دارای جذابیت زیادی باشد.

 

بند کجکی افغانستان:

یکی از دیدنی های افغانستان بند کجکی است که یک سازه اسرار آمیز با وجود تفریحات آبی است این سد بر روی رود هیرمند قرار گرفته است این سد در فاصله ۶۱ کیلومتری از قندهار قرار گرفته است اهمیتی که بند کجکی در تامین آب های این منطقه دارد بسیار بالا است و زمین های خشک این منطقه را سیراب می کند. با وجود چنین جاذبه هایی بهتر است مکان های دیدنی افغانستان را بیشتر بشناسید و با سفر به این کشور از نزدیک این دیدنی های را مشاهده کنید.

سد افغانستان

منار جام افغانستان:

منار جام در منطقه ای کوهستانی از ولایت غور قرار گرفته است و متعلق به قرن دوازدهم است ارتفاع این مناره ۶۵ متر است و به دلیل ارزش تاریخی به عنوان یک اثر ارزشمند در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این منار متاسفانه در حال فرسایش است اما با این وجود خیلی از باستان شناسان ایرانی و خارجی آن را یکی از بناهای مهم و مناره های خاص  و دیدنی افغانستان می دانند که معماری شگفت انگیزی را از آن خود کرده است. در ساخت این مناره دیدنی از آجر استفاده شده است دلیل فرسایش این منار به خاطر جاری بودن رودخانه در زیر این مناره است که به تدریج آن را فرسوده کرده است.

بناهای تاریخی افغانستان

بند امیر افغانستان:

بند امیر شش دریاچه مهم در کوه های هندوکش را در خود جای داده است که در ولایت بایمان واقع شده است این بند با سدهای طبیعی از یکدیگر جدا شده اند آب موجود در این بند توسط دریاچه ها و چشمه ها تامین می شود. بند امیر اولین پارک ملی این کشور و یکی از دیدنی های افغانستان است که دارای مناظر دیدنی و زیبا است گردشگران و باستان شناسان این بند را یکی از عجایب دیدنی در افغانستان می دانند.

جاذبه های افغانستان

شاه دو شمشیره:

یکی دیگر از مناطق گردشگری افغانستان شاه دو شمشیر است که یکی از مناطق گردشگری عرفانی است که در بسیاری از افسانه ها به آن اشاره شده است این بنا یادبود یکی از سرداران عرب است که در داستان ها گفته می شود در مبارزات خود دو شمشیر استفاده می کرده است. بعد از کشته شدن و دفن این سردار در این منطقه سپاهان او را دفن می کنند و نام این منطقه را شاه دو شمشیر می نامند.

آشنایی با دیدنی های افغانستان

رشته کوه های پامیر:

پامیر رشته کوه های به هم پیوسته ای است که همیالیا و کوسهتان های اطراف مشرف است این رشته کوه ها از اتصال کوه های هندوکش، قراقروم، تیان و کونلون ایجاد شده است و در یکی از مناطق و کوهستان های بلند دنیا واقع شده است. این منطقه به دلیل بلندی به بام جهان نیز شناخته می شده است بخش هایی از این رشته کوه ها در قرقیزستان و تاجیکستان واقع شده است اما سهم آن در افغانستان بیشتر است آرامشی که در طبیعت این رشته کوه ها وجود دارد بسیار دیدنی است و ان را یه یکی دیگر از جاذبه های توریستی و دیدنی های افغانستان تبدیل کرده است.

رشته کوه های افغانستان

در کنار این جاذبه ها بازدید از مکان های گردشگری دوشنبه نیز می تواند جالب توجه باشد که می توانید در لینک بیشتر با جاذبه های این شهر آشنا شوید همانطور که می انید افغانستان دارای شهرهای دیدنی بسیار متنوعی است که هر یک جاذبه های خاصی را در خود جای داده اند و می توانید با سفر به این شهرها از آن دیدن کنید. دیدنی های افغانستان برای بسیاری از علاقه مندان دارای جذابیت است و در این مقاله نیز به بسیاری ز این جاذبه های تماشایی برای گردشگران اشاره شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو