مطمئنا این سوالی است که بسیاری از خانم ها آن را می پرسند. داشتن یک پوست سفید طبیعی به سرعت و بدون آفتاب سوختگی همیشه آرزوی بسیاری از خانم ها است. در حال حاضر بازار زیبایی اقدامات مختلفی در مورد سفید کردن پوست مانند تزریق، داروی خوراکی یا حمام سفید کرده است. این اقدامات می تواند مؤثر باشد اما می تواند برخی از عوارض جانبی ناخواسته نیز بر سلامتی شما داشته باشد. این باعث می شود شما قادر به تشخیص و انتخاب راه حل موردنظر خود نباشید. بنابراین اگر هنوز به دنبال راه حلی مطمئن و ایمن برای سفید کردن پوست خود هستید در این مقاله از بخش زیبایی, پوست و موی دکتر سلام همراه ما باشید.

سفید کردن پوست

سفید کردن پوست و وظائف پوست سالم

پوست برای سلامتی و ذهن ما اهمیت دارد. علاوه بر ایفای نقش اولین سد بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها، پوست سالم همچنین تعادل مواد را حفظ می کند و به تنظیم دمای بدن کمک می کند. از آنجا که پوست بسیار حساس است، کوچکترین موادی که آن را لمس کند میتواند تاثیر زیادی بروی آن داشته باشد.

ساختار پوست همیشه در حال تغییر است. پوست ما از 3 لایه تشکیل شده است: اپیدرم، درم و بافت زیر جلدی (هیپودرم). هر لایه از چندین لایه دیگر تشکیل شده است. اجزای اضافی همچنین در عملکرد کلی پوست نقش های متفاوتی دارند. از آنجا که پوست بزرگترین اندام بدن است و تقریباً 2 متر مربع را پوشانده همچنین وزن آن یک ششم وزن بدن است.

بنابراین پوست وظایف مهم زیر را دارد:

  • پوست مانند حصاری بدن را در برابر عوامل مضر محافظت می کند.
  • دما را مطابق با هوا و محیط تنظیم کنید.
  • کنترل عاطفی
  • عملکرد ایمنی
  • شکل دادن و زیباسازی بدن
  • ذخیره سازی و متابولیسم
  • تعادل آب بدن
  • پوست نقش مهمی در حفظ نمک و سایر مواد الکتروشیمیایی دیگر مانند منیزیم، کلسیم وپتاسیم دارد.
  • پوست همچنین حاوی آنزیم های زیادی است که در متابولیسم مواد در بدن نقش دارند.

اگر می خواهید پوستی روشن داشته باشید در ابتدا باید بدانید که چگونه پوستی سالم داشته باشید. بگذارید یک سؤال از شما بپرسم: آیا پوست شما واقعا سالم است؟

موارد زیر نشان می دهد که ممکن است پوست ما آسیب دیده باشد:

پوست رطوبت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است

می توانید پوست خود را خشک، خشن، ترک خورده یا لکه دار ببینید. پوست نسبت به تأثیرات خارجی (تغییر آفتاب و دما) حساس تر می شود و به ویژه مستعد عفونت است

احساس می کنید که پوست شما نازک شده است

ممکن است پوست آلوده و ملتهب شود، سلولهای ایمنی بدن سعی در بازگرداندن سد محافظت شده آسیب دیده و بهبود عفونت خواهند داشت با این آسیب های پوستی برای سالم سازی پوست به موارد زیر احتیاج دارید.

در اینجا پنج عامل اصلی که پوست باید دارا باشد را با شما در میان می گذاریم:

  • تعادل آب و روغن
  • سدی قوی با ایجاد رطوبت
  • چرخه احیای پوست که به طور مداوم کار می کند
  • ساختار زیر پوست قوی است
  • پوست ملانین طبیعی را برای رنگ طبیعی پوست تولید می کند

موارد فوق عواملی هستند که به سلامت پوست شما کمک می کنند.


بیشتر بخوانید: بررسی عادت های اشتباه و تأثیر آن بر سلامت پوست


چه عواملی به داشتن پوست سفید کمک می کند؟

وقتی در مورد عوامل بیولوژیکی تأثیرگذار بر رنگ پوست صحبت می کنیم، ابتدا باید ملانین را ذکر کنیم. ملانین در قسمت های زیرین اپیدرم تولید می شود و به تدریج به لایه بیرونی نفوذ می کند. پوست همه ما سطح معینی از ملانین دارد: هرچه ملانین بیشتر باشد، پوست شما تیره تر است. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بروی پوست هموگلوبین خون است.

هموگلوبین یک عنصر قرمز رنگ خون است و در انتقال اکسیژن به اندام های بدن نقش مهمی دارد. ظاهر واقعی رنگ پوست توسط اثرات ترکیبی ملانین و هموگلوبین ایجاد می شود. بنابراین در طول بازه ی زمانی که در تلاش برای سفید کردن پوست و در واقع کاهش ملانین پوست هستید به هموگلوبین و گردش خون در پوست خود آسیبی وارد نمی کنید.

سفید کردن پوست

چه عواملی وجود دارد که باعث می شود به فکر سفید کردن پوست باشید؟

در اینجا چند دلیل اصلی وجود دارد که باعث می شود پوست شما سفید نباشد:

عوامل ژنتیکی

ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی پوست شما روشن نباشد. با این حال این امر با استفاده از داروهای طبیعی برای سفیدتر شدن می تواند بهبود یابد.

تغذیه

پوست شما کاملاً تیره است زیرا تغذیه شما درست نمی باشد. کمبود مواد مغذی در رزِم غذایی باعث خشکی و تغییر رنگ پوست شما می شود ضمن اینکه خطر ایجاد رنگدانه ملانین را افزایش می دهد.

برخی از بیماریها

ممکن است رنگ پوست شما تیره باشد زیرا شما از تعدادی بیماری مانند اختلال در عملکرد هورمونی، اختلال در عملکرد کبد، تجمع آهن و نارسایی کلیه رنج می برید.

غالبا دیر به رختخواب می روید یا تمام مدت با کامپیوتر شخصی خود در حال کار هستید

این ها همه عواملی است که به طور چشمگیری به روی رنگ پوست شما تأثیر می گذارد. در مدت زمان بیداری و در واقع کم خوابی اعصاب شما کاملا فعال هستند. هنگام کار با یارانه صفحه مغناطیسی باعث بدتر شدن پوست شما، ایجاد دایره های تیره و سیاه می شود. بنابراین باید توجه داشته باشید که مدت زمان معقول و کافی برای استراحت بدن و خواب در نظر بگیرید.

کم آبی بدن

در صورت عدم تأمین آب کافی برای بدن پوست رطوبت لازم را از دست می دهد. در نتیجه عملکرد پوست کاهش می یابد و خشک و ضعیف می شود. در واقع توانایی پوست در مقابل اثرات منفی محیط های خارجی مانند آفتاب و گردوغبار را کاهش می دهد. اگر راه حل درمانی نداشته باشید، پوست تیره و چروک می شود.

کاهش وزن ناگهانی

کاهش وزن ناگهانی نیز یکی از دلایل نداشتن پوستی روشن و صاف می باشد. در واقع وزن بدن به قدری سریع تغییر می کند که پوست قادر به سازگاری نمی باشد. کاهش وزن ناگهانی باعث از بین رفتن سلول های پوستی و کدر شدن پوست می شود.

اختلالات هورمونی

هورمون های بدن تحت تأثیر تغییر در هورمون های استروژن و پروژسترون در دوران بارداری، شیردهی و یائسگی قرار دارند.

نورخورشید

نور آفتاب حاوی اشعه ماوراء بنفش زیادی است و به همین دلیل پوست شما را کدر و کم آب می کند. شما باید در برابر نور خورشید از خود مراقب کنید و در صورت قرار گرفتن در معرض نور آفتاب از پوست محافظت کنید. در صورت قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به صورت مکرر باید حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

عادت هایی که برای پوست مناسب نیستند

عادت هایی مانند سیگار کشیدن، نوشیدن زیاد قهوه یا چای به هیچ وجه برای پوست شما مناسب نیستند. این مواد حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند که عملکرد پوست را مختل می کنند و باعث آسیب دیدن و تغییر رنگ پوست شما می شوند.

لوازم آرایشی

غالبا بسیاری از افراد تمایل به سفید کردن پوست دارند و از لوازم آرایشی زیادی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این مواد آرایشی تنها ضرر به همراه دارد و بعد از مدت کوتاهی پوست شما سیاه و زشت می شود و هیچ وقت به حالت اولیه باز نمی گردد.

سفید کردن پوست در اولویت برای این افراد

افرادی که والدین یا مادربزرگ ، مادر مادربزرگشان دارای پوست تیره بودند، احتمالاً پوست تیره دارند. علاوه بر موارد گفته شده، این افراد غالبا در معرض نور خورشید زیاد قرار دارند و رژیم علمی برای پوست خود دنبال نمی کنند، احتمال داشتن پوست تیره تری نسبت به سایر افراد دارند.

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کنید؟

اگر در مدت زمان کوتاهی پوست شما شروع به تیره شدن کرده است، حتی اگر در معرض آفتاب نیز قرار ندارید یا عادت های غیرآکاهانه ای ندارید می توانید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. ممکن است دچار یک بیماری شده باشید.

سفید کردن پوست

10 درمان موثر برای سفید کردن پوست به صورت طبیعی

1-شیر

روش اول: شیرتازه بدون قند

از جمله نکاتی که درباره نحوه سفید کردن پوست در خانه باید بدانید، استفاده از شیر تازه بدون قند می باشد. شیر تازه نه تنها یک ماده غذایی مغذی بلکه یک ماده طبیعی برای احتیاجات بدن نیز به شمار می رود. شیر تازه حاوی مقدار زیادی ویتامین A ، E  و D و سایر مواد مغذی است که باعث تحریک پوست می شود، سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث می شود پوست بدون تأثیر محیط خارجی سفیدتر شود.

بنابراین لبنیات برای کاهش سوزش پوست و تسکین آفتاب سوختگی بسیار موثر هستند. شیر همچنین حاوی اسید لاکتیک (یک پاک کننده طبیعی پوست) می باشد. این ماده دارای خاصیت ضد عفونی کننده ملایمی است که سلولهای مرده پوست را از بین می برد و باعث سفیدتر شدن پوست می شود. به دلیل مزایای گفته شده شیرتازه به عنوان یک سفید کننده موثر برای پوست محسوب می شود.

روش دوم: شیر تازه بدون قند با عسل

سفید کردن پوست با شیر تازه و عسل روش معروف ملکه زیبایی کلئوپاترا است. این مواد نه تنها برای درخشندگی پوست کار می کنند بلکه پوست را صاف و نرم می کنند.

برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 400 میلی لیتر شیر بدون قند و 2 قاشق چای خوری عسل تهیه کنید.
  • تمام این مواد را در وان خود بریزید و آن را هم بزنید.
  • به مدت 15 تا 20 دقیقه در این مخلوط  بخوابید.
  • سپس با آب گرم دوش بگیرید.

سفید کردن پوست با شیر و عسل تازه، پوست شما را تنها پس از چند بار استفاده باعث تغییر چشمگیری خواهد کرد. لطفاً برای دیدن نتیجه حداکثری مرتبا هر هفته 1-2 بار این کار را انجام دهید.

روش سوم: شیرتازه بدون قند، لیمو و آرد برنج

آرد سبوس برنج برای سفید کردن پوست و تمیز کردن منافذ و رفع تیرگی پوست بسیار کاربردی است و پوست را صاف و روشن می کند. لیمو حاوی مقادیر زیادی اسید آلفا هیدروکسی به ویژه اسید سیتریک است. هنگامی که اسید موجود در لیمو با پوست تماس پیدا کند، به آرامی رنگدانه تیره را به همراه لایه مرده پوست روی پوست سفید می کند. ترکیب آرد سبوس برنج، لیمو و شیر تازه یک فرمول سفید کننده بسیار موثر پوست خواهد بود.

برای استفاده از این روش ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 100 گرم آرد سبوس برنج ، 2/1 میوه لیمو و 200 تا 300 میلی لیتر شیر تازه تهیه کنید
  • تمام این مواد را با هم مخلوط کنید تا یک مخلوط غلیظ تشکیل شود
  • به مدت 5 دقیقه روی بدن بمالید و به آرامی ماساژ دهید
  • بعد از گذشت حدود 15 دقیقه دوش بگیرید
  • فقط هفته ای یکبار این روش را بکار بگیرید زیرا پوست بدن به وسیله لیمو ممکن است نازک و حساس شود.

روش چهارم: شیرتازه بدون قند و تخم مرغ تازه

با تشکر از مواد معدنی و ویتامین های فراوان موجود در شیر همراه با آنزیم لیزوزیم موجود در تخم مرغ مخلوط آنها باعث تقویت پوست می شود. منافذ پوست را می بندد و انرژی بیشتری برای تغذیه و درخشندگی پوست ایجاد می کند.

سفید کردن پوست

برای استفاده از این روش جهت روشن کردن پوست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 220 میلی لیتر شیر تازه و 3 عدد تخم مرغ آماده کنید.
  • همه سفیده تخم مرغ و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.
  • بسپس شیر تازه را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
  • این مخلوط را روی بدن بمالید و حدود 20 دقیقه استراحت دهید.
  • سپس کاملاً با آب خنک بشویید تا منافذ بسته شوند.
  • باید هفته ای دو بار از این روش استفاده کرد، روز به روز پوست شما سفید و روشن تر می شود.

روش پنجم: شیرتازه بدون قند و پودر قهوه

پودر قهوه به پوست شما کمک میکند تا از سلول های قدیمی و باکتری های کراتینه شده خلاص شوند و همچنین به سفید کردن پوست کمک می کند.

برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 2/1 فنجان قهوه و 100 میلی لیتر شیر تازه را آماده کنید.
  • این دو ماده را به صورت مساوی مخلوط کنید.
  • با آب گرم بدن خود را خیس کنید و سپس این مخلوط را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه با آب گرم دوش بگیرید.
  • این کار را 1-2 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش ششم: شیر بدون قند و پرتقال تازه

پرتقال علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی، تقویت کننده و ضد پیری، توانایی از بین بردن لکه های پوستی، پاکسازی و سفید کردن پوست را نیز دارد. بنابراین اگر از مخلوط شیرتازه بدون قند و پرتقال برای سفید شدن پوست خود استفاده می کنید، پوست شما بعد از گذشت زمان بهبود می یابد و همچنین سفید و روشن می شود.

برای استفاده از این روش برای روشن شدن پوست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 1 پرتقال و 200 میلی لیتر شیر تازه را آماده کنید
  • آب پرتقال را گرفته و با 200 میلی لیتر شیر تازه مخلوط کنید
  • این مخلوط را روی بدن بمالید و ماساژ دهید
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه با آب گرم دوش بگیرید

توصیه می شود، هفته ای 2-3 بار با شیر تازه و پرتقال حمام کنید تا رنگ پوست به ویژه در فصل تابستان بهبود یابد.

روش هفتم:شیرتازه بدون قند با روغن نارگیل تازه

به عنوان یک لوسیون موثر بدن روغن نارگیل رطوبت لازم را به پوست می بخشد و پوست را نرم و درخشنده می کند. بنابراین اگر سفید کردن پوست را با روغن نارگیل و شیر تازه انجام دهید، پوست شما صاف تر و سفیدتر خواهد شد.

برای استفاده از این ترفند در مورد روشن کردن پوست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 100 میلی لیتر شیر تازه، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 قاشق غذاخوری نمک دریایی را آماده کنید.
  • این مواد را به طور مساوی با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم بدن خود را خیس کنید، سپس این مخلوط را پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه با آب گرم دوش بگیرید.
  • این نتیجه را 1-2 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

سفید کردن پوست

2-عسل

استفاده از عسل یکی دیگر از روشهای امتحان شده در لیست روشهای طبیعی برای سفید کردن پوست در خانه می باشد. عسل حاوی ویتامین ها و مواد مغذی زیادی به ویژه آنتی اکسیدان های زیاد است، بنابراین نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه در زیبایی نیز کاربردهای فراوانی دارد. اثرعسل در زیبایی پوست و درمان برخی از اختلالات پوستی و سایر بیماری ها به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد قارچی و ضدعفونی کننده بودن آن است.

عسل با از بین بردن منافذ و جلوگیری از آکنه و جوش، توانایی از بین بردن آلودگی ها بر روی پوست را دارد. عسل به عمق پوست نفوذ می کند و باکتری های مضر را از بین می برد. همچنین عسل حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی AHAs  مانند اسید مالیک یا اسید گلیکولیک است. این اسیدها به لایه برداری خیلی خوب کمک می کنند.

عسل حاوی مواد مغذی مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم است. این مواد در بازسازی پوست مؤثر هستند. علاوه بر این همچنین رشد سلول های پوستی را تقویت می کنند. به وسیله این مواد پوستی صاف و تازه خواهید داشت.

برای استفاده از عسل برای سفید کردن پوست، برخی از روش های زیر را امتحان کنید:

روش 1. عسل و تخم مرغ

برای استفاده از این روش در مورد چگونگی روشن کردن پوست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 1 عدد سفیده تخم مرغ، 1 قاشق چای خوری عسل و 1 قاشق چای خوری آب لیمو تازه را تهیه کنید.
  • این مواد را به طور مساوی با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم صورت خود را خیس کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه با آب گرم صورت خود را بشویید.
  • این روش را 1-2 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بیشتر بخوانید: آفتاب سوختگی می تواند موها را هم درگیر کند


روش 2. عسل و ماست بدون شکر

برای استفاده از این روش در مورد سفید کردن پوست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری ماست تهیه کنید.
  • این مواد را به طور مساوی با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم صورت خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم صورت خود را بشویید.

دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این ماسک نه تنها به سفیدتر شدن پوست شما کمک می کند بلکه از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می کند و پوست شما را نرم تر می کند.

روش 3. عسل و روغن زیتون

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را آماده کنید.
  • این مواد را به طور مساوی با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم صورت خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.

عسل و روغن زیتون ترکیبی عالی برای افرادی است که پوست خشک دارند. این ترکیب نه تنها پوست را مرطوب می کند بلکه مواد مغذی را نیز برای تغذیه پوست فراهم می کند و به پوست رنگ صورتی روشن از عمق داخل می دهد. از این روش 1-2 بار در هفته استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش 4. عسل و زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه باعث احیاء پوست و در عین حال پوست با مواد مغذی تغذیه می شود تا پوست روشن و گلگون شود.

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 100 گرم عسل زردچوبه تازه و 200 میلی لیتر عسل خالص آماده کنید.
  • زردچوبه را به خلال های نازک خرد کنید.
  • برش های زردچوبه و عسل را به نسبت 1 – 2 در یک شیشه شیشه ای قرار دهید، که با یک درب پوشانده شده است.
  • بعد از گذشت حدود 2 هفته می توانید از این مخلوط استفاده کنید.
  • با آب گرم صورت خود را مرطوب کنید، سپس مخلوط را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.
  • این روش را 1-2 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

سفید کردن پوست

روش 5. عسل و نشاسته زردچوبه

برای استفاده از این روش ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 3 قاشق غذاخوری عسل خالص و 2 قاشق چایخوری نشاسته زردچوبه را تهیه کنید.
  • این مواد را به طور مساوی با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم صورت خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.
  • این روش را 1-2 بار در هفته اعمال کنید تا به نتیجه مشابه برسید.

روش 6. عسل و گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی آب و ویتامین C است، بنابراین به سفیدتر شدن بسیار پوست کمک می کند. این ماسک مخصوصاً برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب است.

برای استفاده از این روش ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 1 گوجه فرنگی رسیده و 3 قاشق چایخوری عسل خالص را آماده کنید.
  • گوجه فرنگی ها را مخلوط کرده و گوجه فرنگی را با عسل مخلوط کنید.
  • با آب گرم پوست خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.
  • دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

3- پودر لوبیای قرمز

این روش درمانی یکی از روشهای کمی شناخته شده در مورد چگونگی سبک کردن پوست است. پودر لوبیای قرمز حاوی محتوای آنتی اکسیدانی بالایی است. این ماده در لایه برداری استفاده می شود، به بازسازی سلول های جدید پوست کمک می کند و باعث می شود پوست روشن تر و نرم تر شود. علاوه بر این با دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد و عملکرد ضد باکتریایی ، پودرهای لوبیای قرمز برای تمیز کردن، بستن منافذ و جلوگیری از آکنه بسیار موثر است.

بعلاوه لوبیای قرمز حاوی 5٪ ویتامین C و E است. اینها همه در سفید کننده و محافظت از پوست مفید هستند. ویتامین C به مبارزه با تشکیل چین و چروک کمک می کند ، از ایجاد رنگدانه های ملانین جلوگیری می کند و از پوست در برابر اثرات نور خورشید محافظت می کند. ویتامین E به جلوگیری از تشکیل رنگدانه هایی که باعث ایجاد رنگدانه های پوستی می شود کمک می کند و همچنین ضدآفتابی بسیار مؤثر است.

علاوه بر ویتامین های C و E، ویتامین B1 ، ویتامین B6 و آهن موجود در لوبیای قرمز نیز برای سالم سازی، نرم تر و سفیدتر شدن سلول های پوستی و تقویت سیستم ایمنی بدن از داخل بدن کار می کنند.

برای استفاده از پودر لوبیای قرمز برای سفید کردن پوست، برخی از روش های زیر را امتحان کنید:

روش 1. پودر لوبیای قرمز و شیر تازه بدون قند

ترکیب شیر تازه و لوبیا قرمز در مراقبت از پوست نتایج غیر منتظره ای را به همراه خواهد داشت.

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 50 گرم پودر لوبیا قرمز و 100 میلی لیتر شیر تازه تهیه کنید.
  • این مواد را به طور مساوی با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم پوست خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.
  • این نتیجه را 1-2 بار در هفته اعمال کنید تا نتیجه مورد انتظار به دست بیاید.

سفید کردن پوست

روش 2. پودر لوبیا قرمز و روغن نارگیل

ترکیب روغن نارگیل و لوبیای قرمز ترکیبی فوق العاده است. این ماسک، پوستی سفید و صاف به شما می بخشد.

برای استفاده از این روش در رابطه با روشن شدن پوست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 50 گرم پودر لوبیا قرمز و 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل تهیه کنید.
  • این مواد را با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم صورت خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه ، با آب گرم دوش بگیرید.
  • این روش را 1-2 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

4- جو دوسر

درمان بعدی در این لیست روشهای روشن کردن پوست، استفاده از جو دوسر است. جو دوسر یک محصول فوق العاده طبیعی به حساب می آید. جودوسر یکی از مغذی ترین دانه ها به حساب می آید. علم همچنین ثابت کرده است که جو دوسر حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم است که قادر به سفید کردن پوست هستند.

جو دوسر حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین B، ویتامین E و فیبر است. بنابراین اگر برای شستن صورت خود از بلغور جو دوسر استفاده می کنید، به کاهش خارش، باکتری و افزایش رطوبت مورد نیاز پوست کمک می کند. یکی دیگر از اثرات سفید کنندگی جو دوسر که مانند معجزه می ماند، از بین بردن سلول های مرده پوست و کثیفی روی پوست است.

برای استفاده از بلغور جو دوسر برای سفید کردن پوست ، برخی از روش های زیر را امتحان کنید:

روش 1. فقط جو دوسر

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 50 گرم از جو دوسر را آماده کنید.
  • جو دوسر جو دوسر را به مدت 15 دقیقه با آب گرم خیس کنید.
  • با آب گرم پوست خود را مرطوب کنید، سپس جو دوسر را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.
  • این روش را 1-2 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش 2. جو دوسر و پرتقال

علاوه بر فرمول فوق می توانید جو دوسر را با آب میوه، به ویژه آب پرتقال تازه ترکیب کنید. با داشتن ویتامین های A ، E ، B و سایر مواد مغذی ضروری برای پوست، سلول های مرده پوست و آلودگی ها را تمیز می کنند، بعد از هر بار استفاده پوست را سفیدتر و نرم تر می کنند.

برای استفاده از این روش طبیعی در مورد روشنگری پوست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 7 قاشق غذاخوری جو دوسر و 1 پرتقال را آماده کنید.
  • این مواد را با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم پوست خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.
  • این روش را 1-2 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش 3. جو دوسر و شیرتازه بدون قند

سفید کردن پوست با جو دوسر و شیر تازه به شما کمک می کند تا لایه های سلول تیره تر از بین بروند، باعث تحریک سلول های جدید پوست در شکل گیری و رشد، از بین بردن کثیفی و پر کردن رطوبت پوست شود. به طور خاص شیر تازه دارای کلسیم، پروتئین، ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای پوست است. بنابراین پوست نرم و سفید می شود.

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 5 قاشق غذاخوری جو دوسر ، 300 میلی لیتر شیر تازه ، 10 میلی لیتر روغن نارگیل آماده کنید.
  • این مواد را با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم صورت خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.

از این روش 1-2 بار در هفته استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بعد از گذشت حدود 1-2 ماه، پوست تغییرات چشمگیری خواهد داشت.

روش 4. جو دوسر و لیمو

لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C و یک ضد پیری مهم است. علاوه بر این لیمو حاوی اسیدهای طبیعی نیز است که خاصیت سفید کردن پوست دارند. بنابراین شما باید از این ماده ساده و آسان برای یافتن پوست سفیدتر و روشن تر استفاده کنید.

سفید کردن پوست

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 5 قاشق غذاخوری جو دوسر و 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را آماده کنید.
  • این مواد را با هم مخلوط کنید، می توانید آب اضافه کنید تا مخلوطی غلیظ حاصل شود.
  • با آب گرم پوست خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.
  • این نتیجه را 1-2 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش 5. جو دوسر و عسل

برای استفاده از این مواد برای آگاهی از نحوه سفید کردن پوست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 5 قاشق غذاخوری جو دوسر و 2 قاشق چایخوری عسل تهیه کنید.
  • تمام مراحل بالا را طی کنید تا نتیجه مطلوب برای شما حاصل شود.

5- آرد سویا

سفید کردن پوست با آرد سویا برای بسیاری از افراد امروزه موضوعی محبوب است. آرد سویا حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است ، بنابراین عملکرد شیمیایی رادیکالهای آزاد که باعث پیری پوست می شود را سرکوب می کند و از ایجاد رنگدانه های سیاه در پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این لسیتین و محتوای بالای استروژن های گیاهی موجود در آرد سویا به پوست کمک می کند تا سلول  های مرده را از بین ببرد، بازسازی بافت ها و مقاومت پوست افزایش می یابد. آرد سویا می تواند رطوبت را متعادل کند و پوست را صاف و سفیدتر کند.

برای استفاده از آرد سویا برای سفیدتر شدن پوست، برخی از روش های زیر را امتحان کنید:

روش 1. آرد سویا و شیرتازه بدون قند

برای سفید کردن پوست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 5 قاشق غذاخوری آرد سویا و 300 میلی لیتر شیر تازه تهیه کنید.
    این مواد را با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم پوست خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.

از این روش 1-2 بار در هفته استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بعد از گذشت حدود 1-2 ماه، پوست تغییرات چشمگیری خواهد داشت

روش 2. آرد سویا و لیمو

5 قاشق غذاخوری آرد سویا و 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را آماده کنید و مراحل بالا را تکرار کنید.

روش 3. آرد سویا و ماست بدون شکر

5 قاشق غذاخوری آرد سویا و 3 قاشق غذاخوری ماست تهیه کنید و مراحل بالا را تکرار کنید

6- جوش شیرین

جوش شیرین نه تنها پودری است که اغلب برای پخت از آن استفاده می شود بلکه به سفیدتر شدن بسیار موثر و ایمنی نیز کمک می کند. پودر سودا بیکربنات سدیم (NaHCO3) به شکل پودر است. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، جوش شیرین قادر به پاکسازی سلولهای مرده و باکتریهایی است که می تواند باعث ایجاد آکنه شود. در عین حال منافذ را نیز بسته و پوست را صاف می کند. در نتیجه بیشتر افراد از جوش شیرین را به عنوان یک ماده سفید کننده ساده در منزل استفاده می کنند.

برای استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن پوست ، برخی از روش های زیر را امتحان کنید:

روش 1. فقط جوش شیرین

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 3 قاشق چایخوری جوش شیرین را آماده کنید.
  • جوش شیرین را با آب کافی مخلوط کنید تا مخلوط غلیظ شود.
  • با آب گرم پوست خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.

از آنجا که این نوع ماسک می تواند پوست شما را تحریک کند، توصیه می شود برای رسیدن به نتایج مورد انتظار ، هفته ای 1-2 بار در هفته استفاده کنید.

سفید کردن پوست

روش 2. جوش شیرین و لیمو

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • 3 قاشق چایخوری جوش شیرین و 3 قاشق چایخوری آب لیمو را آماده کنید.
  • این مواد را به طور مساوی با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم صورت خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.
  • این نتیجه را 1-2 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش 3. جوش شیرین و عسل

مراحل گفته شده در بالا را انجام دهید تا نتیجه مطلوب را بدست آورید.


بیشتر بخوانید: چه عواملی در پیری پوست نقش دارند؟


7- سرکه سیب

این به نظر می رسد عجیب به نظر می رسد که سرکه سیب یکی از روش های روشن کردن پوست است اما باید بدانید که موثر است. سرکه سیب حاوی اسیدی رقیق است. اگر برای سفید کردن پوست مورد استفاده قرار گیرد، سرکه سیب می تواند باکتری ها را از بین ببرد، آنتی اکسیدان را تقویت کند تا از پیری پوست به موقع جلوگیری کند و پوست ما را سفیدتر و نرم تر کند.

برای استفاده از سرکه سیب برای سفید کردن پوست، برخی از روش های زیر را امتحان کنید:

روش 1. سرکه سیب و چای سبز

چای سبز یکی از محبوب ترین گیاهان زیبایی زنان ژاپنی است. با تشکر از گیاه epigallocatechingallate) EGCG) چای سبز به مقابله با اکسیداسیون، باکتری ها و رنگدانه های سیاه بدن را کم می کند، بنابراین پوست را سفید نگه می دارد. طبق یک مطالعه نشان داده شده است که چای سبز از پوست در برابر صدمات ناشی از اشعه UV محافظت می کند.

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مقداری چای سرکه سیب سرکه سبز با نسبت 1-1 تهیه کنید.
  • این مواد را به طور مساوی با هم مخلوط کنید.
  • با آب گرم پوست خود را مرطوب کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت حدود 20 دقیقه، با آب گرم دوش بگیرید.
  • این روش را 1-2 بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش 2. سرکه سیب و روغن زیتون

سرکه سیب و روغن زیتون برای از بین بردن مقادیر زیاد سبوم روی پوست و بستن منافذ کار می کنند تا پوست شفاف تر و روشن تر شود.
مراحل روش بالا را دنبال کنید تا نتیجه دلخواه را کسب کنید.

سفید کردن پوست

8- قهوه

این یکی از روشهای کمی شناخته شده در مورد چگونگی سبک کردن پوست است. سفید کردن پوست با قهوه بسیار عجیب به نظر می رسد، اما علاوه بر اینکه نوشیدنی خوبی برای بسیاری از افراد نیست، قهوه حاوی اکسیدان هایی است که به از بین بردن لکه های تیره کمک می کند.

روش 1. روغن قهوه یا ویتامین E یا روغن جوجوبا

کافئین موجود در قهوه ها محرکی است که سلولهای پوستی را تحریک کرده و پوست را محکم تر و سفیدتر می کند. 3 قاشق غذا خوری قهوه و 2 قاشق غذاخوری ویتامین E یا روغن جوجوبا را آماده کنید و مانند مراحل بالا عمل کنید.

روش 2. قهوه و روغن نارگیل

1 فنجان قهوه و 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل آماده کنید و مانند مراحل بالا عمل کنید.

9. تخم مرغ

تخم مرغ ها حاوی زرده و سفیده هستند. به طور خاص، زرده ها در درجه اول روی مواد مغذی متمرکز می شوند ، که حاوی 6/13 درصد پروتئین ، 29.8 درصد چربی و 1.6 درصد مواد معدنی هستند. پروتئین موجود در زرده تخم مرغ حاوی بهترین و کاملترین ترکیب اسید آمینه است. ترکیب سفیده تخم مرغ اکثراً آب، 10.3 درصد پروتئین، چربی و مواد معدنی بسیار کمی است.

بنابراین تخم مرغ یکی از غذاهای سرشار از مواد مغذی است، به تغذیه بدن کمک می کند و همچنین به عنوان یک ماده زیبایی برای پوست به طور موثر عمل می کند. تخم مرغ مرغ حاوی مواد معدنی زیادی مانند ویتامین های B2, B6 است. ماسک های تخم مرغ مخصوصاً برای پوست های مختلط مناسب است زیرا به تغذیه نواحی خشک، پاکسازی پوست روغنی و بستن منافذ کمک می کند.

10. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از بهترین راه های طبیعی در مورد چگونگی روشن کردن پوست محسوب می شود. گوجه فرنگی ویتامین E و بسیاری از مواد مغذی خوب را برای پوست فراهم می کند. استفاده از گوجه فرنگی برای زیبایی می تواند از پیری پوست جلوگیری کرده و پوست را سفیدتر کند. گوجه فرنگی یکی از ماسک های موثر سفیدکننده پوست است.

سلول های مرده و ملانین را از بین می برد ، مواد مغذی و رطوبت سلول های پوست را تأمین می کند. با تشکر از ویتامین های A ، B6 و C به همراه مواد معدنی مانند آهن ، کلسیم ، منیزیم و به خصوص لیکوپن و بتا-کراتات ، گوجه فرنگی به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند عمل می کند. گوجه فرنگی همچنین به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده برای زیبایی کلی پوست به بازار معرفی شده است.

برای استفاده از گوجه فرنگی برای سفید کردن پوست ، برخی از روش های زیر را امتحان کنید:

روش 1. گوجه فرنگی و ماست بدون شکر

2 گوجه فرنگی رسیده و 2 قاشق غذاخوری ماست تهیه کنید و مانند دستورات دیگر ماسک های گفته شده در بالا از این روش استفاده کنید.

روش 2. گوجه فرنگی و روغن زیتون

2 گوجه فرنگی رسیده و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را آماده کنید و مطابق با دستورات بالا از این روش نیز استفاده کنید. ما بر این باور هستیم که روش های فوق در مورد چگونگی روشن شدن پوست می توانند به سفیدتر شدن پوست شما کمک کنند. برخی از آنها را انتخاب کنید و طبق دستورالعمل فوق آنها را بکار ببرید تا ببینید چقدر موثر هستند.