معرفی انواع ماسک حنا برای تقویت و شادابی موها

معرفی انواع ماسک حنا برای تقویت و شادابی موها


منبع: آرگا

125

1398/9/20

10:42


حنا جزء قدیمی ترین  و ارزشمند ترین گیاهان دارویی می باشد که از زمان های گذشته تا به امروز از آن بری رفع مشکلات پوست و مو بهره می بردند، اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که موهایتان دچار مشکلات متعددی می باشد می توانید در منزل با تهیه ماسک حنا و ترکیب آن با دیگر مواد طبیعی تمام مشکلات موهای خود را حل نمایید.

حنا می تواند زیبایی خاصی به موهایتان ببخشد، چرا که حاوی مواد مغذی و پروتئین های لازم برای رشد و تقویت مو را در بر دارد، در واقع حنا حاوی ماده ای ارزشمندی می باشد که به شادابی هر چه بیشتر موها کمک می کند، از این رو شما می توانید جهت آشنایی با انواع ماسک حنا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

آشنایی با انواع ماسک حنا

در مطالب گذشته شما را با راه های تقویت ریشه مو با چند راهکار طبیعی و ماسک های خانگی موثر آشنا کردیم حال در ادامه به معرفی انواع ماسک حنا برای شادابی موها اشاره خواهیم پرداخت.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به زیبایی و سالم بودن موهایتان اهمیت می دهید و می خواهید رشد خوبی داشته باشد بهتر است تا پایان مطلب ما را همراهی نمایید، و از آنجایی که امروز حنایی به بازار آمده است که کاملا بدون رنگ هستند و می توانید با خیال راحت از آنها استفاده نمایید.

از جمله مهم ترین خواص حنا برای موها شامل: کمک به رشد هر چه بیشتر و بهتر مو، کمک به درمان ریزش مو، جلوگیری از شوره سر، جلوگیری از خارش سر، طبیعی بودن رنگ آن، ضخیم تر کردن تارهای مو، تمیز نگه داشتن پوست سر، جلوگیری از موخوره مو، درخشان کردن مو، کنترل چربی پوست سر، نرم کردن موهای خشک و زبر و …

انواع ماسک طبیعی و فوق العاده حنا برای مو

آشنایی با انواع ماسک حنا برای مو

توجه داشته باشید که برای تهیه ماسک حنا برای موهایتان از ظرف های فلزی استفاده نکنید چرا که ممکن است حنا با برخورد به فلز واکنش شیمیایی نشان دهد، همچنین بهتر است قبل از استفاده از حنا حتما آن را روی پوست گردن خود استفاده کنید تا به آن حساسیت نداشته باشید، چنانچه اگر دچار خارش و سوزش شدید از استفاده از آن خودداری نمایید.

حنا و چای سبز:

ترکیب حنا و چای سبز می تواند تاثیرات شگفت انگیزی را بر روی موهایتان بگذارد، این مخلوط می تواند به موهایتان آب و رطوبت کافی را برساند و موهایتان را همانند تارهای ابریشمی نرم کند. برای استفاده از این روش باید به اندازه ۳ قاشق چای خوری از چای سبز را درون یک ظرف کوچک بریزید و بگذارید تا به جوش آید، بعد از جوشیدن آب را کار گذاشته تا کمی خنک شود سپس به چای سبز به اندازه کافی حنا اضافه کنید تا غلظتی شبیه به ماست بگیرد، بعد از آن مخلوط را به طور کامل بر روی موهایتان ماساژ دهید، بهتر است این کار را با دست کش انجام دهید و قبل از استفاده از آن خط رویش موهایتان را روغن کمی چرب نمایید.

طرز تهیه انواع ماسک حنا

حنا و شنبلیله:

این ماسک می تواند موهای شما را از شر شوره نجات دهد و در عوض موهایی درخشان را به شما هدیه دهد، برای تهیه این ترکیب ابتدا باید به اندازه ۱ فنجان کوچک تخم شنبلیله خیس خورده و له شده را با مقداری پودر حنا مخلوط کنید و به این مخلوط کمی لیمو ترش اضافه نمایید و بعد به خوبی مخلوط را با یکدیگر ترکیب کنید و بر روی کل سر بکشید سپس بگذارید تا به مدت ۱ ساعت بر روی پوست سرتان باقی بماند، بعداز گذشت این تایم موهای خود را با آب سرد آبکشی نمایید و با یک شامپو کاملا موهایتان را بشورید، بهتر است هفته ای ۱ مرتبه از این ماسک استفاده نمایید.

نحوه ساخت انواع ماسک حنا

حنا و قهوه:

این ماسک می تواند جزء بهترین نوع از ماسک حنا برای تقویت موها باشد زیرا قهوه به دلیل داشتن کافئین برای ریشه و یا همان فولیکول مو بسیار مفید می باشد و باعث می شود تا پیاز مو به بهترین نحو تغذیه کند که این خود باعث می شود تا از ریزش مو جلوگیری شود، برای تهیه این ماسک باید مقداری پودر قهوه و حنا را با یکدیگر مخلوط کنید و به آن ۱ عدد تخم مرغ اضافه کنید، زمانی که شکل خمیری به خود گرفت باید آن را بر روی کل موهایتان ماساژ دهید و بعد از ۱ ساعت هم موهایتان را بشویید.

خواص بی نظیر حنا برای شادابی مو

حنا و روغن خردل:

روغن خردل به دلیل داشتن چربی امگا ۳ برای رشد هر چه بهتر مو ضروری می باشد و همچنین اگر این روغن با حنا ترکیب شوند اثرات معجزه آسای آن چندین برابر می شود، از این رو برای تهیه این نوع از ترکیب باید به اندازه لازم تا جایی که حنا حالت خمیری پیدا کند به آن روغن خردل اضافه کنید، شما با استفاده از این روش خواهید دید که موهایتان رشدش چندین برابر خواهد شد، استفاده از این ماسک برای افراد میانسال بسیار مفید می باشد زیرا مانع از سفید شدن موهایشان می شود.

بهترین ماسک های حنا برای مو

حنا و روغن زیتون:

روغن زیتون هم همانند حنا یک ماده شگفت انگیز و پرخاصیت می باشد که در جهت سلامت پوست و مو نقش مهمی را ایفا می کند، شما می توانید با ترکیب حنا و روغن زیتون برای خود یک تقویت کننده مو کاملا طبیعی تهیه نمایید که با استفاده از آن موهایتان نرمی و لطافت خاصی را به خود می گیرد، تهیه این ماسک مو کار بسیار ساده ای می باشد فقط کافیست روغن زیتون و مقداری حنا را با هم ترکیب کرده و به آن یک عدد تخم مرغ اضافه نمایید تا کاملا خمیری شود، سپس آن را بر روی موهایتان بکشد و بگذارید حدود ۱ ساعت بر روی موهایتان باقی بماند.

درمان ریزش مو با ماسک حنا

حنا و تخم مرغ:

تقویت مو با تخم مرغ به تنهایی می تواند به عنوان یکی از بهترین ماسک های طبیعی برای موهایتان باشد، اما شما می توانید با ترکیب کردن آن با حنا به رشد بهتر و ضخیم شدن تار های موهای خود کمک کنید، از این روی برای استفاده از این ماسک باید ۱ تا ۲ عدد تخم مرغ که این بستگی به قد موهایتان دارد استفاده کنید و به آن مقداری حنا اضافه کنید و به خوبی آن را بر روی سر و موهایتان ماساژ دهید و بعد از ۴۰ دقیق موهایتان را با آب سرد بشویید.

روش تهیه و استفاده از ماسک حنا

حنا و ماست:

ماست با دارا بودن خاصیت ضد قارچی خود می تواند رطوبت موها را حفظ کند و از ایجاد شوره سر و خشکی بیش از حد موها جلوگیری کند، همچنین این ترکیب فوق العاده می تواند از ریزش موهای سر هم جلوگیری کند، در این نوع از ماسک هم باید همانند دیگر ماسک های قبلی ماست و حنا را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر با غلظت مناسب بدست آید سپس بعد از گذشت ۱ ساعت اقدام به شستشوی موهایتان کنید.

معرفی انواع ماسک حنا

حنا و عسل:

عسل هم از دیگر مواد طبیعی و پرفایده می باشد که با ترکیب آن با حنا خاصیت ضد باکتریایی به خود می گیرد، همچنین استفاده از این ترکیب باعث درخشش هر چه بیشتر موها می شود و موها را به طرز عجبی نرم می کند، برای تهیه این ماسک باید به مقدار لازم حنا را با کمی آب مخلوط کنید و در آخر به اندازه ۱ قاشق غذا خوری عسل و کمی لیمو به مخلوط اضافه کنید سپس مخلوط را بر روی سر خود به خوبی ماساژ دهید و در آخر با آب گرم آبکشی نمایید.

نکات مهم در مورد استفاده از حنا

  • قبل از استفاده از ماسک های گفته شده برای موهایتان حتما آن را بروی پوستتان امتحان کنید.
  • قبا از استفاده از این ماسک ها حتما با استفاده از روغن زیتون و یا حتی کرم  خط رویش موهای خود را چرب کنید تا رنگ ندهد.
  • از آنجایی که حنا یک رنگ موی کاملا طبیعی می باشد باید قبل از زدن مطمئن شوید زیرا رنگ حنا برای طولانی مدت بر روی موها باقی می ماند.
  • حتما در حین استفاده از حنا از دستکش  و روپوش مخصوص استفاده کنید.
  • بعد از تهیه ماسک های گفته شده بلافاصله از آن استفاده نکنید و بگذارید تا کمی استراحت کند و سپس آن را استفاده نمایید.
  • برای بهره مندی از خواص حنا برای مو سعی کنید در هفته دور از ترکیب های گفته شده بر روی موهایتان استفاده کنید.
  • برای موهایتان حتما از پود های حنا تازه استفاده کنید.
  • بعد از هر بار استفاده از ماسک مو یک کیسه پلاستیکی بر روی سرتان بکشید.

نحوه استفاده از ماسک حنا برای مو

علاوه بر ماسک های تقویتی عنوان شده ماسک های طبیعی بسیاری برای تقویت موها وجود دارد که می تواند با کمک گرفتن از آنها موهای شاداب و سالمی را داشته باید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو