مسافرت نوزاد با ماشین، نکات مهم

منبع: نی نی بان

117

1398/9/20

11:01


نی نی بان: چهارمین مطلب از بسته سفر با نوزاد نکات لازم را برای سفرهای جاده ای به والدین گوشزد می کند.

راهنمای سفر جاده ای با نوزاد


قرار است با خودرو شخصی تان به سفر بروید و حدود 5-6 ساعت همراه نوزادتان توی جاده باشید. کمی ترسناک است مگر نه؟ لازم نیست نگران باشید. برای داشتن سفر امن و شاد به نکات زیر توجه کنید.
 
از قبل برای سفر برنامه ریزی کنید
اگر می خواهید سفر آرام و شادی همراه با نوزادتان داشته باشید، از قبل برای سفر برنامه ریزی کنید. آیا فرزندتان به راحتی توی ماشین می خوابد؟ خوش به حالتان! چون در این صورت به راحتی می توانید طوری برنامه ریزی کنید که در زمان چرت زدن نوزاد در جاده برانید. اما اگر نوزادتان تحت هیچ شرایطی توی ماشین نمی خوابد، جوری برنامه ریزی کنید که بلافاصله بعد از بیدار شدن کودک در ابتدای صبح، سفرتان را شروع کند و وقتی زمان خواب نوزاد رسید، ماشین را نگه دارید و خودتان هم کمی استراحت کنید. در ضمن اگر عادات کودکتان را در هنگام بودن توی ماشین می دانید خودتان را گول نزنید چون این عادت ها در یک مسافرت چند ساعته هم عوض نمی شود.
 
همه مسیر را یکباره طی نکنید
شاید وجود نوزاد باعث شود که سفرتان کمی طولانی تر از همیشه شود اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. اگر عجله ندارید، بهتر است به جای طی کردن مسیر به صورت یکباره، مسیر را در 4-5 بازه زمانی طی کنید و هر ساعت به خودتان و نوزاد استراحت بدهید. یادتان باشد هر چه قدر که نوزاد را بیشتر توی صندلی خودرو نگه دارید، احتمال نق زدن های او هم بیشتر می شود.
 
یادتان باشد سفر با نوزاد طولانی تر است
اگر قرار است سر ساعت معینی به مقصدتان برسید، یا اگر باید به کسی قول بدهید که توی جاده و سر یک ساعت معین به او می رسید، حواستان به زمان هایی هم که ممکن است به خاطر نوزاد تلف شود، باشد. مثلا هر بار عوض کردن نوزاد توی جاده به خصوص اگر توی پوشکش مدفوع کرده باشد، حدود 15 دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت.
 
برای سفر شاد با نوزاد به چه چیزهایی احتیاج دارید؟

1. سایه بان پنجره برای محافظت از پوست نوزاد در برابر نور خورشید.

2. کلمن یا یخدان برای قرار دادن بطری های حاوی مایعات فاسد شدنی مانند شیر یا گرم کن بطری برای سفرهای زمستانی.

3. اسباب بازی

4. موسیقی های کودکانه

5. آینه عقب ماشین برای زیر نظر قرار دادن نوزاد که داخل صندلی ماشین قرار داده شده است. اگر چنین آینه ای داخل خودروی تان نصب نکردید، بهتر است کنار نوزاد بنشینید.
 
چطور خودرو خود را برای سفر با نوزاد آماده کنیم؟

1. اگر قرار است شما و همسرتان با هم به سفر بروید، رانندگی را بین خودتان تقسیم کنید تا همیشه یک نفر بزرگسال کنار نوزاد در صندلی عقب نشسته باشد. اگر قرار است تنها به سفر بروید، چند تکه اسباب بازی نرم و پارچه ای را با روبان به سقف وصل کنید. اندازه روبان جوری باشد که دست نوزاد به عروسک ها برسد.
 
2. اگر صندلی کودکتان از نوع صندلی های رو به عقب است، عکس های عروسکی و نقاشی هایی با رنگ شاد به صندلی عقب بچسبانید که نوزاد را سرگرم کنند.
 
3. وقت هایی که نوزادتان توی ماشین خواب است، به جای گوش دادن به موسیقی های تند از موسیقی هایی با ضرب آهنگ آرام‌ تر یا کتاب های صوتی استفاده کنید. شنیدن این صداها در طول خواب نوزاد را آرام کرده و اجازه می دهد که او بیشتر بخوابد.
 
4. اگر قرار است در طول شب سفر کنید، حتما باطری و چراغ قوه همراه داشته باشید.
 
نکات باریک تر از مو برای والدین

1. هرگز خودرو را در حالیکه نوزادتان روی صندلی عقب خواب است یا توی صندلی خودش نشسته است، ترک نکنید.

2 در صورتی که در طی روز سفر می کنید، کودک را جوری بنشانید که آفتاب مستقیم به سرو و صورت کودک نتابد.

3. هر نیم تا یک ساعت یک بار نوزادتان را از نزدیک چک کنید.

4. انعطاف پذیر باشید و به خاطر تأخیرهایی که وجود کودک در خودرو در سفرتان پیش می آورد، از کوره در نروید.

5. هرگز کودک را موقع حرکت خودرو از صندلی ماشین خارج نکرده و در آغوش نگیرید.

اگر می خواهید درباره سفر با نوزادان بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو