زندگی‌نامه آن لاموت با ترجمه مهدی نصراله‌زاده منتشر می‌شود / درس‌هایی درباره "نوشتن" و "زندگی

91

1398/9/20

11:24


مهدی نصراله‌زاده دو کتاب آماده چاپ و نشر دارد.

زندگی‌نامه آن لاموت با ترجمه مهدی نصراله‌زاده  منتشر می‌شود / درس‌هایی درباره "نوشتن" و "زندگی

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مهدی نصراله‌زاده مترجم با بیان این‌که کتاب جدیدی را با عنوان "Bird by Bird" به فارسی "دانه‌به‌دانه، یک‌به‌یک" با عنوان فرعی درس‌هایی چند درباره زندگی و درباره نوشتن، ترجمه کرده‌، به هنرآنلاین گفت: این کتاب که نوشته آن لاموت است توسط نشر بیدگل منتشر خواهد شد.

او با بیان این که آن لاموت در اصل به عنوان رمان‌نویس شناخته می‌شود، افزود: "دانه‌به‌دانه، یک‌به‌یک" آمیزه‌ای از رمان، زندگی‌نامه، خاطره‌نویسی و راهنمانویسی نویسنده آن است و در بین خوانندگان در زبان اصلی بسیار محبوب بوده است. این اثر در حوزه نگارش خلاق تعریف شده و از این جهت کتاب راهنمای نویسندگی محسوب می‌شود.

به گفته این مترجم، نویسنده عملا لابه‌لای درس‌هایی که درباره "نوشتن" داده درباره "زندگی" به‌طور عام و زندگی شخص خودش هم گفته و البته این موضوعات را بسیار داستانی و رمان‌وار نقل کرده است.

نصراله‌زاده که کتاب "نظام آزادی، گذری در تاریخ لیبرالیسم کلاسیک" نوشته جرج همیلتون اسمیت را نیز ترجمه کرده، اظهارداشت: این اثر در حوزه فلسفه سیاسی است و در بخش دانش عمومی نشر بیدگل به چاپ می‌رسد. کتاب شرح موجز و روشنی است از اصول و بنیان‌های لیبرالیسم کلاسیک یا آن چیزی که خود نویسنده از آن به‌ عنوان لیبرالیسم جان لاکی تعبیر می‌کند و دیگران به آن لیبرالیسم قرن نوزدهمی هم می‌گویند.

او  با بیان این که چاپ چهارم کتاب "ذهن و بازار" اثر جری مولر تا یک ماه دیگر تجدید چاپ می‌شود، ادامه داد: چاپ سوم کتاب "تاریخ‌های تئاتر" هم در اواسط زمستان نشر می‌یابد. "جهان چگونه مدرن شد؟" نوشته استیون گرین‌بلت نیز با چاپ سوم به نمایشگاه کتاب سال آینده می‌آید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو