طرز تهیه کوفته نخودچی و فوت و فن های پخت حرفه ای این غذای خوشمزه

طرز تهیه کوفته نخودچی و فوت و فن های پخت حرفه ای این غذای خوشمزه


منبع: آرگا

178

1398/9/20

11:41


در این مطلب با طرز تهیه کوفته نخودچی خوشمزه و لذیذ و نکات طلایی برای پخت بهتر آشنا خواهید شد که امیدواریم از تهیه این نوع غذای ایرانی در منزل نهایت لذت را ببرید.

کوفته نخودچی از انواع غذاهای مقوی و لذیذ است دارای مقدار زیادی پروتئین و آهن می باشد و شما می توانید این نوع غذای سنتی را در منزل به راحتی بپزید. در طرز تهیه کوفته نخودچی از ترکیب گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی و ادویه استفاده می شود.

کوفته تبریزی، کوفته ریزه، کوفته مرغ و کوفته نخودچی از انواع غذاهای ایرانی بی نظیر هستند و اگر شما تمایل دارید در برنامه غذایی تان تنوع ایجاد کنید بهتر است از تهیه این نوع کوفته ها غافل نشوید.

طرز تهیه کوفته نخودچی

مواد لازم

  • آرد نخودچی : ۳۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده : نیم کیلوگرم
  • پیاز : سه عدد
  • آبلیمو : ۱ استکان
  • روغن : ۲۰۰ گرم
  • شکر : ۳ قاشق غذاخوری
  • آب برای تهیه مایه کوفته : ۵ لیوان
  • رب گوجه فرنگی : دو تا سه قاشق غذاخوری
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • زعفران : به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته نخودچی در منزل

برای تهیه کوفته نخودچی ابتدا زعفران را با مقداری آب جوش مخلوط نمایید و درب ظرف را به خوبی ببندید تا زعفران رنگش را به آب پس بدهد سپس فلفل و زعفران را در مقدار کمی از ۵ لیوان آب که در اختیار دارید حل نمایید و آرد نخودچی را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کوفته نخودچی بافی مانده آب را به آرد و گوشت بیفزایید و هم بزنید و افزودن آب را ادامه دهید تا مایه نرم و لطیفی ایجاد شود سپس مایه کوفته را به کمک دست ورز دهید.

کوفته نخودچی

از مایه کوفته نخودچی به اندازه یک گردو بردارید و آن را در کف دست هایتان قرار دهید و کف دست ها را به صورت دورانی حرکت دهید تا مایه کوفته گرد شود سپس کوفته ها را در مقدار کمی روغن تفت دهید تا در زمان پخت متلاشی نشوند.

پیازها را به صورت نگینی خرد نمایید و آن ها را سرخ کنید سپس ۴ یا ۵ لیوان آب به پیازها اضافه کنید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس کوفته ها را درون آب در حال جوش قرار دهید و اجازه دهید به صورت کامل پخته شوند.

سرخ کردن کوفته نخودچی

در مرحله بعدی طرز تهیه کوفته نخودچی سرکه یا آبلیمو را با شکر مخلوط نمایید و به کوفته ها بیفزایید سپس در پایان پخت کوفته ها مقداری نمک و رب گوجه فرنگی به آن ها بیفزایید.

دستور پخت کوفته نخودچی

بعد از گذشت چند دقیقه کوفته ها را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و آن ها را در صورت تمایل تزیین کنید و این غذای خوشمزه را به همراه برنج یا نان و سبزی و ترشی و … میل کنید.

دستور پخت کوفته نخودچی

نکاتی برای پخت بهتر کوفته نخودچی

۱. میزان جذب شدن آب به آرد های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد از این رو بهتر است آب را به آرامی به گوشت بیفزایید زیرا ممکن است به مقادیر بیشتر یا کمتر از آنچه ذکر شد برای پخت کوفته به آب نیاز داشته باشید.

۲. اگر کوفته ها درشت باشند برای مغز پخت شدن به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت بنابراین بهتر است کوفته ها را در اندازه های کوچک فرم دهید.

۳. توجه داشته باشید که همه قسمت های کوفته باید سرخ شود تا در زمان پخته شدن در آب جوش متلاشی نشوند.

روش پخت کوفته نخودچی

در این آموزش، دستور پخت کوفته نخودچی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از تهیه این غذای ایرانی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو