مسافرت رفتن با کودک، هجده نکته (1)

منبع: نی نی بان

103

1398/9/20

12:00


نی نی بان: اولین مطلب از بسته سفر با کودک به نکات مهمی که پدر و مادر موقع سفر با کودک باید به خاطر داشته باشند، می پردازد.

18 نکته برای سفر با کودک (1)

 

1. اگر اولین بار است که با کودک تان سفر می کنید، برنامه سفرتان را کندتر از حد معمول بچینید. وقتی با کودک سفر می کنید باید توقف های بیشتری داشته باشید و از دیدن یا رفتن به برخی نقاط چشم بپوشید تا سفر شادتری داشته باشید.

2. در مورد مراقبت از فرزند یا فرزندان تان پیش از سفر برنامه ریزی کنید. وظایف خودتان و همسرتان را مشخص کنید. اگر با خانواده دیگری سفر می کنید برنامه را جوری بچینید که همیشه یک فرد بزرگسال همراه بچه ها باشد.

3. اگر فرزند معمول دارید یا فرزندتان نیازهای جسمی خاصی دارد، بهتر است یک دست بند هویت به دستش بیندازید که نام بیماری، وضعیت پزشکی و نام پزشک معالج اش روی آن درج شده باشد.

4. اگر فرزندتان آلرژی دارد و به یک کشور خارجی سفر کرده اید، کارتی را توی جیبش بگذارید که نام مواد غذایی که برایش آلرژی ایجاد می کند، به زبان کشور مقصد روی آن آمده باشد.

5. قبل از سفر در مورد هتلی که قرار است در آن اقامت کنید، جست و جو کنید. بعضی از هتل ها برای کودکان تخفیف ویژه یا سرویس های رایگان دارند. اگر صبحانه هتل به طور جداگانه در صورت حساب قید می شود، گرفتن یک صبحانه کامل برای کودک پول دور ریختن است چون احتمالا چیز زیادی نمی خورد و بخش اعظم صبحانه اش دست نخورده می ماند. بنابراین بهتر است به جای سفارش صبحانه در هتل، خودتان صبحانه ساده ای تدارک ببینید.

6. اگر نمی خواهید توی هتل بمانید ولی مکان خاصی را هم برای اقامت در نظر ندارید، حداقل برای شب اول در یک هتل اتاق بگیرید و بعد از رسیدن با خیال راحت دنبال جا بگردید یا از قبل جای مناسب را رزرو کنید.

7. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، حداقل دو ماه قبل از سفر کودک را نزد پزشک متخصص اطفال ببرید تا از نظر وضعیت سلامتی و واکسیناسیون بررسی شود.

8. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید حتما در مورد ویزایی که باید برای کودک بگیرید تحقیق کنید. چون ورود به اغلب کشورها حتی برای کودکان نیاز به ویزا دارد.

9. اگر از همسرتان جدا شده اید یا به هر دلیل حضانت کودک فقط در اختیار شماست، موقع سفر به خصوص سفرهای خارجی برگه حضانت را همراه داشته باشید.

10. اگر قصد سفر به یک کشور خارجی یا نقاط شلوغ را دارید بهتر است از مانیتور کودک استفاده کنید. در این حالت باید یک کنترل کوچک به اندازه کنترل تلویزیون داشته باشید و یک ابزار الکترونیکی مثل ساعت به دست کودک ببندید تا بتوانید حرکات و رفت و آمد او را مانیتور کنید و در هر لحظه بدانید که کجاست.

11. اگر دوربین اضافه ای در خانه دارید که نگرانش خراب شدنش نیستید یا اگر امکان خرید یک دوربین کودک را دارید، کودک را از لذت عکس برداری در طول سفر محروم نکنید. قطعا باور نمی کنید که این دوربین تا چه اندازه می تواند فرزند شما را سرگرم کند.

12. برای تغییرات آب و هوایی آماده باشید و حتی اگر به نقاط آفتابی سفر می کنید و انتظار ندارید در طول سفرتان هوا سرد یا بارانی شود، بهتر است یک دست بارانی، کاپشن یا ژاکت برای کودک همراه داشته باشید.

13. سفر رفتن ریسک گم شدن کودک را نیز به همراه دارد. پس حتما توی جیب کودک اطلاعات مربوط به هتل و دو شماره تماس ضروری قرار دهید و یک عکس جدید از او همراه داشته باشید.

14. اگر کودکان زیر هفت سال قرار است در سفر شما را همراهی کنند، بهتر است به جای یک هتل لوکس سراغ هتل آپارتمان بروید تا هم خودتان از دست شیطنت های فرزندتان که با قوانین این جور هتل ها جور نیست، عاصی نشوید و هم بیشتر به آنها خوش بگذرد.

15. می خواهید بیشتر به فرزندتان خوش بگذرد؟ دوست و آشناها به ویژه کسانی که بچه های هم سن و سال فرزند شما دارند را با خودتان همراه کنید. از قبل برای بردن چند وسیله بازی کم سر و صدا برای سرگرم کردن بچه ها برنامه ریزی کنید و موقع خرید خوراکی های بین راه مراقب باشید که هم سلیقه بچه ها را در نظر بگیرید و هم خوراکی های یک جور بخرید تا مبادا سر یک بسته شکلات کره ای بین بچه ها دعوا راه بیفتد!

16. سفر رفتن آن هم از نوع خانوادگی به خصوص وقتی بچه ها هم همراهتان هستند به صبر و حوصله و انعطاف پذیری زیادی نیاز دارد. شاید شما برنامه ریزی کرده باشید که همه موزه های مقصدتان را بگردید ولی با وجود بچه ها احتمالا سر از پارک و شهربازی و فضاهای سبز و... در می آورید که البته هیچ اشکالی هم ندارد. اما اگر می خواهید به خودتان هم خوش بگذرد از قبل با همسفران تان برنامه ریزی کنید یا هر روز یک زوج مسئولیت بچه ها را بر عهده بگیرند.

17. هیچ چیزی به اندازه نق نق بچه ها در طول سفر نمی تواند اعصاب والدین را خط خطی کند و باعث شود لذت سفر بر آنها حرام شود. اگر نمی خواهید این اتفاق برای شما هم بیفتد، دی وی دی های مورد علاقه فرزندتان، اسباب بازی های محبوبش، یک کیف شادی سوپرایز با هدیه های کوچک، کتاب داستان و چند جور بازی هیجان انگیز فکری برای طول مسیرتان آماده کنید.

18. اگر قبل از بچه دار شدن عاشق سفرهای ماجراجویی بودید، بهتر است تا رسیدن فرزندتان به سن نوجوانی این سفرها را فراموش کنید چون ریسک شان در حضور کودکان بسیار بیشتر از لذتی است که از مسافرت تان خواهید برد.

اگر می خواهید درباره شرایط سفر با کودک بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو