برگزاری نخستین کنسرت ارمنی در تالار وحدت

منبع: برترین ها

62

1398/9/20

12:06


رازمیک اوحانیان با تشریح برنامه‌های «شب موسیقی ارمنی»، از اشتراک‌های موسیقی ایرانی و ارمنی می‌گوید و اظهار می‌کند که در این کنسرت موسیقی ایرانی و ارمنی را تلفیق می‌کنند.

تابناک: رازمیک اوحانیان با تشریح برنامه‌های «شب موسیقی ارمنی»، از اشتراک‌های موسیقی ایرانی و ارمنی می‌گوید و اظهار می‌کند که در این کنسرت موسیقی ایرانی و ارمنی را تلفیق می‌کنند.

نخستین کنسرت ارمنی در تالار وحدت

قرار است ارکستر ملی ایران به رهبری مهمان رازمیک اوحانیان کنسرتی را با عنوان «شب موسیقی ارمنی» در ۲۸ آذرماه، ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت اجرا کند. به گفته لوریس چکناواریان، این نخستین‌بار از زمان تأسیس تالار وحدت است که شبی به موسیقی ارمنی اختصاص داده شده است.

اوحانیان در پاسخ به این‌که آیا اشتراکی بین موسیقی ارمنی و ایرانی قائل است، اظهار می‌کند: بله، بسیار زیاد. ارامنه ایران و حتی ارمنستان دارای پیوند‌های ناگسستنی فرهنگی با ایران هستند؛ به گونه‌ای که مثلا در زبان ارمنی حدود ۴۰ درصد از کلمات فارسی هستند.

به او می‌گوییم که با توجه به اشتراکات موسیقی ایرانی و ارمنی آیا امکان تلفیق آن‌ها وجود دارد، که او این‌چنین پاسخ می‌دهد: بله، ولی در پی یک‌سری برنامه خیلی خاص؛ چون متأسفانه در سال‌های اخیر مد شده که می‌خواهند بدون هیچ قوانینی موسیقی‌ها یا فرهنگ‌های مختلف را تلفیق کنند که نتیجه آن موسیقی یک‌بار مصرف می‌شود.

در پایان از این موسیقیدان نظرش را درباره رهبر نداشتن ارکستر ملی می‌پرسیم، که می‌گوید: این امر در همه جای دنیا هست. مگر مربیان فوتبال همیشه ثابت هستند؟ بلکه همیشه در حال پیدا کردن شخصی بهتر هستند. خوب است که یک ارکستر با تجریبات رهبر‌های مختلف و با فرهنگ‌ها یا آثار مختلف کار کند، چون تاثیر بسیار زیادی در حرفه‌ای شدنش خواهد داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو