آشنایی با دیدنی های رشت و بهترین جاذبه های گردشگری این شهر تماشایی

آشنایی با دیدنی های رشت و بهترین جاذبه های گردشگری این شهر تماشایی


منبع: آرگا

92

1398/9/20

12:14


رشت، از شهرهای سرسبز و دیدنی ایران که در استان گیلان واقع شده است این شهر دارای جاذبه های توریستی متنوعی است و بیشتر دیدنی های رشت دارای ارزش طبیعی و تاریخی هستند که از جمله آن می توان به گوهررود اشاره کرد.

از جمله شهرهای سرسبز در شمال کشور می توان به شهر دیدنی رشت اشاره کرد این شهر به دلیل اینکه زادگاه رضا پهلوی است دارای بناهای تاریخی زیادی است و در آن دوران خانه های سلطنتی زیادی در این منطقه ساخته شده اند که در حال حاضر یکی از بناهای تاریخی و جاذبه های دیدنی رشت محسوب می شوند. اما دیدنی های رشت تنها به بناهای تاریخی آن ختم نمی شود و در گوشه و کنار آن می توانید چشم اندازهای طبیعی و بکر زیادی را مشاهده کنید که در ادامه نیز بیشتر با این جاذبه های طبیعی آشنا خواهید شد.

معرفی زیباترین دیدنی های رشت

یکی از مهم ترین اماکن گردشگری که بیشتر گردشگران در فصل های تعطیل از سال به این شهر سفر می کنند و از این رو این شهر با نام سومین شهر گردشگری در ایران شناخت می شود که دارای طبیعتی سرسبز و تماشایی است.

عمارت کلاه فرنگی:

این عمارت یکی از بناهای ساخته شده در باغ محتشم است که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد صاحب این عمارت بیگلر بیگی بوده است. این عمارت از بیرون دارای ۳ طبقه است اما در بخش های درونی از ۴ طبقه تشکیل شده است و همین موضوع راز مهم و تاثیرگذار در معماری این بنا بوده است و به عنوان یکی از دیدنی های رشت در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی تاریخی رشت

بقعه دانای علی:

دانای علی یکی از عارفان برجسته شهر است که در سال ۱۲۱۲ و در روستایی با نام سیاه اسطلخ متولد شده است این مرد متقی به مقام والای ابدالی رسیده است و در حال حاضر نیز آرامگاه او محلی برای رفت و آمد عموم افراد است همچنین یکی از بناهای دیدنی و جاذبه های تاریخی و دیدنی های رشت محسوب می گردد.

دیدنی های تاریخی رشت

خیابان علم الهدی:

اولین خیابان ساخته شده در شهر که دستور ساخت آن در سال ۱۳۱۰ تصویب شده است و آن را می توان هسته مرکزی شهر دانست. جالب است بدانید این خیابان بزرگ قسمت های مهمی از دو خیابان دیگر شهدا و سبزه میدان را به یکدیگر وصل می کند و از ین رو ارای اهمیت بالایی است. طول این خیابان ۲۷۵ متر است و عرض آن نیز ۲۷ متر می باشد قرار گرفتن دو پیاده رو در این خیابان موجب شده تا معماری آن الگوی شهرسازی قرار بگیرد.

دیدنی خاص رشت

گوهررود:

یکی دیگر از دیدنی های رشت با ارزش طبیعی بالا منطقه زیبای گوهررود است این رود به تالاب انزلی متصل می شود و قرار گرفتن آن در میان شهر موجب شده است تا به یکی از دیدنی ترین جاذبه ها در رشت محسوب شود. اما متاسفانه به دلیل تردد زیاد در مسیر این رود آلودگی های زیادی دیده می شود و این از جذابیت های آن کم کرده است.

چشم انداز رشت

باغ محتشم:

یکی از قدیمی ترین پارک های واقع در شهر که متعلق به دوران ناصرالدین شاه قاجار است و در حال حاضر نیز یکی از پارک های اصلی شهر است. این باغ نیز مانند عمارت کلاه فرنگی یک ملک شخصی است زیرا بیگلر بیگی یکی از افراد ثروتمندی است که این بناها را احداث کرده است و در حال حاضر عموم افراد از آن بازدید می کنند که هم ارزش تاریخی دارد و هم از حیث طبیعت گردی با اهمیت است.

دیدنی های زیبای رشت

پارک ملت:

دومین پارک شهر به درختان تنومند خود شناخته شده است بازسازی و مرمت این باغ در سال ۱۳۷۸ انجام گرفته است و در حال حاضر یکی از دیدنی های رشت محسوب می شود. این پارک دارای امکانات متعددی است و از جمله آن می توان به امکانات ورزشی برای عموم افراد اشاره کرد.

دیدنی طبیعی رشت

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی:

این آرامگاه متعلق به یکی از اسطوره های مردمی رشت است میرزا یونس یا میرزا کوچک خان جنگلی از جمله افرادی بوده است که با رشادت و دلیری و با اجیر کردن قوای عمومی تا مدت ها در مقابل بیگانگان و متجاوزان ایستادگی کرده است و آوازه شهامت او در تاریخ ماندگار است.

مکان های دیدنی رشت

بازار بزرگ رشت:

یکی از جذابیت های شهرهای شمال ایران وجود بازارهای محلی است که همواره پر جنب و جوش بوده است و در این بازارهای محلی می توانید با غذاهای سنتی مردمان این منطقه آشنا شوید. این بازار نیز دارای بخش های متعددی است و وسعت آن ۴۴ هکتار است بازدید از این بازاز می تواند شما را با فرهنگ این منطقه نیز بیشتر آشنا کند و یکی دیگر از دیدنی های رشت را می توانید در این بازار مشاهده کنید.

دیدنی های رشت

سبزه میدان:

همانطور که در بالا اشاره شد سبز میدان یکی از میدان های شهر است که از طریق خیابان علم الهدی به شهدا و دیگر بخش ها متصل می گردد. این میدان نیز از میدان های قدیمی شهر است و در گذشته به دلیل سرسبز بودن به سبزه میدان شناخته می شده است.

دیدنی های شهر رشت

دیدنی های رشت تنها به این جاذبه ها ختم نمی شود یکی از مهم ترین جذابیت های این شهر طبیعت زیبا و بکر روستاهای آن است که می توانید در طول سفر خود از آن ها دیدن کنید و بیشتر با فرهنگ و سنت های این خطه آشنا شوید. در صورت تمایل به اسکان در خانه معلم های این شهر پیشنهاد می کنیم مشخصات خانه معلم های رشت را نیز مشاهده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو