باردار شدن چقدر طول می کشد؟ (6)

منبع: نی نی بان

130

1398/9/20

12:26


نی نی بان: ششمین مطلب از بسته چک لیست باردار شدن و مسائل آن به شما می گوید که بعد از اولین اقدام برای بارداری باید چقدر منتظر شوید تا حاملگی برای تان اتفاق بیفتد. 
 

باردار شدن چقدر طول می کشد؟

 
معمولا چه مدت طول می کشد تا یک زوج بچه دار شوند؟
به طور کلی یک زن و شوهر سالم یک سال فرصت دارند تا از اولین باری که برای باردار شدن اقدام می کنند، نتیجه بگیرند و بچه دار شود. 
ظرف یک سال شانس بارداری برای هر صد زوج که اقدام به بارداری می کنند: 
1. 20 درصد در ماه اول
2. 70 درصد در شش ماه اول 
3. 85 درصد در یک سال اول 
4. 90 درصد در 18 ماه اول 
5. 95 درصد در 2 سال اول 
است. 
به یاد داشته باشید که این آمار تنها به طور متوسط است و بیشتر زوج ها از شانس بالایی برای بچه دار شدن برخوردار هستند و ممکن است ظرف چند ماه از اقدام شان نتیجه بگیرند و بچه دار شوند. در ضمن بد نیست بدانید نیمی از زوجینی که در سال اول موفق به باردار شدن نمی شوند، در سال دوم بچه دار خواهند شد. 
 
چه عواملی باردار شدن را به تاخیر می اندازد؟ 
عوامل متعددی وجود دارد که می تواند روی شانس زوجین برای باردار شدن تاثیر داشته باشد. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
 
1. سابقه بیماری های التهابی لگن 
 
2. سن، رژیم غذایی و سبک زندگی شما و همسرتان 
 
3. کمبود وزن یا اضافه وزن 
 
4. ابتلا به بیماری های مزمن 
 
5. وضعیت رابطه زناشویی شما و همسرتان 
 
اگر بالای 35 سال سن دارید و بعد از یک سال نتوانستید بچه دار شوید باید برای بررسی های بیشتر به متخصص یا کلینیک های ناباروری مراجعه کنید و اگر سن تان بالای 36 سال است، بهتر است بعد از 6 ماه اقدام ناموفق برای بارداری، جهت بررسی مراجعه داشته باشید. 
 
چه عواملی می تواند شانس زوجین را برای باردار شدن افزایش دهد؟ 
داشتن رابطه زناشویی منظم و محافظت نشده کلید بچه دار شدن سریع است. هفته ای یکبار نزدیکی کردن با همسر برای باردار شدن کافی نیست و البته مقاربت هر روزه هم باعث می شود که کیفیت اسپرم همسرتان پایین بیاید. بنابراین متخصصان به همه زوج ها توصیه می کنند که هر دو یا سه روز یک بار با هم رابطه زناشویی داشته باشند. البته اگر به هر دلیل امکان مقاربت هر روزه را ندارید می توانید با استفاده از کیت تخمک گذاری، زمان تخمک گذاری خود را به صورت حدودی تعیین کرده و در آن بازه زمانی با همسرتان رابطه زناشویی داشته باشید. 
 
اگر می خواهید درباره چک لیست باردار شدن و مسائل آن بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو