مستند احسان علیخانی راهی سینما حقیقت شد

منبع: نمناک

128

1398/9/20

12:31


"شیب تند" مستندی به تهیه کنندگی احسان علیخانی است که امشب در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درمی آید.

شیب تند مستند احسان علیخانی در سینما حقیقت

احسان علیخانی مجری و تهیه کننده کشورمان با تهیه کنندگی یک مستند به جشنواره سینما حقیقت میرود.

مستند شیب تند به تهیه کنندگی احسان علیخانی و کارگردانی لقمان خالدی برای اولین بار در سیزدهمین دوره ی جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران به نمایش در می آید.

احسان علیخانی پوستر مستند شیب تند را به اشتراک گذاشت و نوشت:

پوستر فیلم مستند شیب تند به تهیه کنندگی احسان علیخانی و نویسندگی و کارگردانی لقمان خالدی، هم زمان با برگزاری سیزدهمین دوره ی جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت منتشر شد.

این فیلم به تهیه کنندگی احسان علیخانی و بر اساس طرح اولیه او، روایتی است از منطقه زلزله زده سرپل ذهاب استان کرمانشاه که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

یک سال پس از زلزله غرب ایران که سال 1396 در استان کرمانشاه خسارت های فراوانی به چندین شهر این استان وارد کرد، گروه سازنده فیلم «شیب تند» برای ساخت این فیلم مستند به یکی از روستاهای سرپل ذهاب، روستایی که خطر دو سنگ عظیم الجثه بعد از زلزله، آن را تهدید می کند، می روند.

فیلم شیب تند که به دو بخش ملی و بین الملل سینما حقیقت راه یافته است، قرار است در پردیس سینمایی چارسو و در بخش مسابقه ملی فیلم های نیمه بلند سیزدهمین دوره ی جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت به نمایش گذاشته شود.

مستند شیب تند

خلاصه داستان مستند شیب تند

مستند شیب تند روایتگر داستانی واقعی از منطقه سرپل ذهاب در کرمانشاه است که یک سالی است اهالی آن با ترس ریزش دو سنگ عظیم الجثه که بعد از زلزله یکی از روستاهای آن منطقه را تهدید می کند دست و پنجه نرم میکنندو با هر باد و طوفان و پس لرزه نگران افتادن آن سنگ ها میشوند.

احسان علیخانی و گروهش برای ساخت این مستند به این روستا رفته و از اهالی آنجا خواستند که به روستایی دیگر جابجا شوند.

مستند شیب تند

عوامل مستند شیب تند عبارتند از:

نویسنده و کارگردان :لقمان خالدی،بر اساس طرحی از:احسان علیخانی،تصویربردار:سرکیو مسگری،صدابردار:پژمان راژ،صداگذار:زهره علی اکبری،موسیقی:مسعود سخاوت دوست،تدوین :لقمان خالدی،تهیه کننده:احسان علیخانی،تصحیح رنگ :محراب مشهدبان ، شهرام کیور،طراح لوگو و پوستر :آرمان کوچکی،مترجم:حسن شرف الدین،زیرنویس :رضا تاری وردی.تهیه شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

مستند شیب تند در روز های چهارشنبه 20 آذر ساعت 18 تا 20 در سالن شماره 4 و جمعه 22 آذر ساعت 22 تا 24 در سالن شماره 6 پردیس سینمایی چارسو در بخش مسابقه ملی فیلم های نیمه بلند به نمایش در می آید.
احسان علیخانی تابحال تهیه کننده برنامه هایی چون عصر جدید ، بهار نارنج، ماه عسل ، سه ستاره، برنامه تحویل سال شبکه سه، محرمانه، عطر بارون، مثل هیچکس و تهیه کنندگی فیلم سینمایی بدون تاریخ بدون امضاء را بر عهده داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو