پدران و آمادگی برای زایمان (5)

منبع: نی نی بان

131

1398/9/20

13:10


نی نی بان: پنجمین مطلب از بسته عزیمت به بیمارستان ویژه پدرهای جوانی است که نمی دانند چطور باید همسرشان را در این مرحله همراهی کنند.

پدران و آمادگی برای زایمان (5)


زایمان فرایندی پیچیده و دلهره آور است و خانم جوانی که تا به حال تجربه این مرحله را نداشته قطعا از ورود به این مقطع به شدت مضطرب هستند. خب، در این میان نقش پدران چیست؟ مسلما اگر ندانید که چطور باید همسرتان را برای عزیمت به بیمارستان همراهی کنید، فقط استرس و ناراحتی اش را بیشتر می کنید. اگر نمی خواهید این وضعیت پیش بیاید و قصد دارید از همین حالا نقش یک پدر را به خوبی ایفا کنید، این توصیه ها را جدی بگیرید.

1. آرام باشید: در حالیکه هول شده اید و دست و پای تان را گم کردید و سر تا پای تان از ترس و اضطراب عرق کرده، نمی توانید انتظار داشته باشید که به خوبی بتوانید همسر خود را آرام کنید.

2. از قبل خودتان را آماده کنید: به کمک همسرتان ساکی را برای بردن به بیمارستان آماده کنید. دوربین عکاسی و فیلم برداری، باتری، شارژر موبایل، سوئیچ ماشین و... را دم دست بگذارید تا در لحظه آخر فراموش شان نکنید.

3. به همسرتان نگویید که او را درک می کنید: هرگز به همسرتان که در حال درد کشیدن است نگویید که او را درک می کنید یا با او همدردی نکنید در عوض سعی کنید رویکرد مثبت داشته باشید و فقط روی وضعیت خودش متمرکز شوید.

4. به همسرتان اطمینان دهید که کنارش می مانید: شاید همسرتان در لحظه آخر تصمیم بگیرد که به جای زایمان با بی حسی نخاعی، بیهوشی کامل بگیرد. الان زمان خوبی برای بحث کردن با او نیست فقط سعی کنید به او نشان دهید که کنارش هستید و از آنچه که می خواهد حمایت می کنید.

5. مثبت باشید: به جای اینکه روی فرمان خودرو بکوبید، دائم ساعت و موبایل تان را چک کنید، به زمین و زمیان و ترافیک و... لعنت بفرستید یا هر ثانیه از همسرتان بپرسید که چه وضعی دارد، مثبت باشید، به او قوت قلب بدهید و بگویید که همه چیز خوب پیش می رود.

6. نگذارید ذهن همسرتان منحرف شود: نگذارید که ذهن همسرتان منحرف شود و بیش از حد درگیر درد و... شود، در عوض مدام به او یادآوری کنید که تا یکی، دوساعت دیگر کودکی که 9 ماه انتظارش را کشیده اید به دنیا می آید و از او بخواهید که راجع به بچه حرف بزند.

7. تن صدای خود را آرام نگه دارید: خودتان را خیلی خونسرد و بی توجه نشان ندهید. سعی کنید تن صدای تان گرم، آرام و حمایت کننده باشد.

8. دائم از همسرتان نپرسید که به چه چیزی احتیاج دارد: این کار نه تنها او را آرام نمی کند، بلکه باعث می شود عصبی و ناراحت شود یا کنترلش را از دست بدهد.

اگر می خواهید درباره عزیمت به بیمارستان بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو