الیوم السابع گزارش داد، مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به اینکه اظهارات رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه درباره آغاز اسکان یک میلیون پناهجوی سوری در تل‌ابیض و راس‌العین مساله‌ای "بسیار خطرناک" است، تاکید کرد: هدف از این اقدام اسکان افراد غیربومی در این شهرهاست.

اردوغان پیش‌تر اعلام کرده بود که دنبال اسکان یک میلیون پناهجوی سوری در منطقه‌ای است که از اکتبر گذشته عملیات نظامی در آنجا آغاز شده است.

رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی تی.آر.تی ترکیه اعلام کرده بود: آنکارا در صورتی که همپیمانانش از آن حمایت نکنند، هزینه طرح اسکان پناهجویان سوری را خود برعهده خواهد گرفت.

همچنین مظلوم عبدی با انتشار توییتی روسیه و آمریکا را مسئول تلاش برای ممانعت از ایجاد تغییرات جمعیتی در مناطق اشغال شده دانست و این دو کشور را به پایبندی به تعهدات‌شان و ایجاد راهکاری جهت بازگشت ساکنان اصلی به این مناطق دعوت کرد.

از سوی دیگر، هنری برنارد لوی، فیلسوف و نویسنده فرانسوی ملقب به "طراح بهار عربی" با انتشار عکسی از خود در کنار مظلوم عبدی در شمال سوریه، به رسانه‌ها بازگشت.

لوی با انتشار این عکس در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: در منطقه‌ای در روژاوا سمت راست من ژنرال مظلوم عبدی است که به اینکه دشمن شماره یک اردوغان است، افتخار می‌کند.

همچنین در این عکس ریدور خلیل، مسئول روابط عمومی نیروهای سوریه دموکراتیک در سمت راست و نوری محمود، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد در سمت چپ تصویر دیده می‌شوند.