اهمیت بیمه عمر برای والدین و فرزندان (2)

منبع: نی نی بان

112

1398/9/20

14:06


نی نی بان: دومین مطلب از بسته بیمه عمر و سرمایه گذاری به شما می گوید که چرا لازم است برای آینده کودک تان بیمه عمر و سرمایه گذاری داشته باشید.

اهمیت بیمه عمر برای والدین و فرزندان (2)


شنیده اید که می گویند بیمه از نان شب هم واجب تر است؟ خب، این مساله به شدت در مورد بیمه صدق می کند. چرا آنقدر روی بیمه تأکید داریم و فکر می کنیم که بهترین هدیه ای که پدر و مادر می توانند موقع تولد فرزندشان به او بدهند بیمه است؟ در ادامه دلایل ما را بخوانید.

1. ممکن است شما به بیمه یا بانک یا هیچ ارگان دیگری اعتماد نداشته باشید و بخواهید خودتان ماه به ماه مقدار مشخصی طلا یا سکه را توی یک گاو صندوق برای فرزندتان ذخیره کنید. قبول داریم که ارزش طلا و سکه از پولی که به عنوان بیمه پرداخت می شود بالاتر است ولی در صورتی که حادثه ای برای شما پیش بیاید و از کار افتاده شوید شرکت مورد نظر حق بیمه شما را پرداخت می کند و در نتیجه قراردادی که از ابتدا با بیمه بسته اید سر جای خودش می ماند و فرزند شما هم می تواند در پایان قرارداد از رقم تعیین شده اولیه و سود آن و همین طور پوشش بیمه ای اش استفاده کند. این مساله در مورد سرمایه گذاری های دیگر از جمله خرید سکه و طلا به هیچ وجه وجود ندارد و شما در صورت ازکار افتادگی یا بروز حادثه اگر نتوانید به حجم سکه ها و طلاها اضافه کنید هیچ چیزی روی سرمایه تان نمی آید و خبری هم از آینده رویایی که برای کودک تان نقشه اش را کشیده بودید نخواهد بود.

2. بیمه های عمر و سرمایه گذاری امنیت مالی را به کودک می دهد و خیال شما به عنوان پدر و مادر نیز راحت است که فرزند شما در دوره جوانی مبلغی قابل توجه سرمایه برای راه اندازی کسب و کار شخصی و... یا یک حقوق مشخص ماهانه دارد، چه شما باشید و چه نباشید.

3. اگر از بیمه های عمر و سرمایه گذاری استفاده کنید می توانید روی حساب پس اندازی که در شرکت های بیمه ای دارید وام های کم بهره بگیرید. این مساله برای تأمین بعضی از نیازهای کودکان به خصوص وقتی پای رفتن به یک مدرسه خاص، درمان یک بیماری خاص و... در میان باشد اهمیت پیدا می کند. این وام ها از دومین سال قرارداد با بیمه قابل دریافت بوده و شرکت بیمه تا 90 درصد سرمایه گذاری که نزدشان انجام داده اید، به شما وام خواهد داد.

4. وقتی فرزند خود را از بیمه های عمر و سرمایه گذاری بهره مند می کنید او تحت پوشش بیمه هایی نظیر حوادث، از کار افتادگی و... هم قرار می گیرد.

5. اگر به هر دلیل فرزند شما به عنوان بیمه شده دچار بیماری های خاص، سرطان و... شود. حتی بعضی از بیمه ها نقص عضو را هم در این بخش در نظر می گیرند. بیمه هزینه های درمانی اش را تامین می کند و والدین نگرانی از این بابت نخواهند داشت.

6. بیمه عمر و سرمایه گذاری معاف از مالیات است و همچنین مشمول قانون های مربوط به انحصار وراثت نمی شود. در واقع شما به راحتی می توانید نحوه پرداخت این سرمایه به همسر و فرزند یا فرزندانتان را به ترتیب در بیمه نامه مشخص کنید و پس از فوت این مبلغ دقیقا به همان ترتیبی که در بیمه نامه آمده به بازمانده های شما تعلق می گیرد.

7. شرکت های بیمه این امکان را فراهم می کنند که شما هر وقت که خواستید به حساب سرمایه گذاری خود دسترسی داشته باشید و از آن برداشت کنید و یا بر اساس شرایط مالی که در هر سال دارید حق بیمه ای را که باید بپردازید کم یا زیاد کنید.

اگر می خواهید درباره اهمیت بیمه های عمر و سرمایه گذاری برای کودکان بیشتر بدانید ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو