بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟ (1)

منبع: نی نی بان

134

1398/9/20

14:06


نی نی بان: اولین مطلب از بسته بیمه عمر و سرمایه گذاری اطلاعات کلی را در خصوص این نوع بیمه در اختیار والدین قرار می دهد.

بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟


لابد شما هم مانند هر پدر و مادر دلسوز دیگری به فکر تأمین آینده فرزندتان هستید و دوست دارید بدانید که کدام سرمایه گذاری می تواند بدون کمترین دردسر و با امنیت بالا در دوران جوانی فرزندتان مؤثر باشد. اینجاست که بحث بیمه عمر و سرمایه گذاری به میان می آید. حالا سؤال اینجاست که اصلا این بیمه چه جور بیمه ای است و چه مزایا و امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد و چرا یک سرمایه گذاری امن و کم دردسر است.

همانطور که از اسمش هم پیداست بیمه عمر و سرمایه گذاری از دو بخش مهم تشکیل شده است:

1. بیمه عمر
به این بیمه سرمایه فوت هم گفته می شود. از آنجا که حادثه هرگز خبر نمی کند، خیلی از والدین از همان ابتدا دنبال راهی می گردند که مطمئن باشند فرزندشان در صورت نبود آنها هم می تواند پشتوانه محکمی داشته باشد. در این مرحله بیمه عمر یا سرمایه فوت اهمیت پیدا می کند. در واقع در ابتدا شما به عنوان بیمه گذار فرزند خود را به عنوان بازمانده تان انتخاب می کنید و مبلغی را هم که سقفش یک میلیارد ریال باشد تعیین می کنید تا بعد از فوت شما به فرزندتان پرداخت شود.

اهمیت این نوع بیمه در چیست؟ اول اینکه به سرعت به بازمانده پرداخت می شود و معطلی ندارد و دوم اینکه قانون انحصار وراثت و مالیات بر ارث و... هم شاملش نمی شود. در ضمن این بیمه هیچ محدودیت سنی هم ندارد و شما می توانید از اولین روز تولد فرزندتان او را به عنوان بیمه شده انتخاب کنید.

البته بیمه عمر والدین برای کودکان مزایای دیگری هم دارد و آن هم این است که اگر فرد بر اثر یک حادثه از جمله تصادف رانندگی فوت کند بازماندگانش علاوه بر مبلغ اصلی بیمه که از ابتدا تعیین شده، سه برابر آن را نیز دریافت می کنند. یعنی اگر بیمه عمر پدری 20 میلیون تومان باشد و در اثر تصادف فوت کند به فرزندش که بازمانده اوست 20 میلیون تومان اولیه و 60 میلیون تومان به عنوان سرمایه فوت تعلق می گیرد.

آیا محدودیتی از نظر پرداخت حق بیمه وجود ندارد؟ این سؤال مهمی است که لابد برای شما هم پیش آمده است. باید بدانید که این امکان حتی اگر یک حق بیمه هم پرداخت شده باشد در اثر بیمه ها فراهم است.

یکی دیگر از مزایای مهم این بیمه این است که اگر فرزند شما به عنوان بیمه شده انتخاب شده باشد و خدای نکرده پس از سه ماه از پرداخت حق بیمه دچار بیماری هایی مانند سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی قلب باز، انواع سرطان و... شود می تواند کلیه هزینه های درمانی خودش را دریافت کند و این امکان نیز برای عموم والدین از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است.
 
2. سرمایه گذاری
همانطور که در بالا هم اشاره شد بیمه های عمر فقط بیمه نیستند بلکه یک قسمت سرمایه گذاری هم دارند که اتفاقا جز بخش های مهمی است که هر پدر و مادری دنبال آن می گردد تا خیالش از بابت تأمین آتیه فرزندش راحت باشد ولی بیمه سرمایه گذاری یعنی چه؟

تصور کنید که فرزندتان را بیمه کردید و هر ماه مبلغی را به عنوان قسط بیمه یا پس انداز پرداخت می کنید. شرکت بیمه به این پس انداز سود می دهد که از نوع روز شمار هم هست. یعنی اگر شما بیمه عمر خود را به مبلغ 20 میلیون تومان و به نام فرزندتان گرفته باشید او در پایان مدت قرارداد بیمه هم این سرمایه بیست میلیون تومانی و هم سودش را دریافت می کند.

البته فقط شرکت های بیمه ای نیستند که چنین خدماتی را انجام می دهند بلکه بعضی از بانک ها نیز حساب سرمایه گذاری بلند مدت دارند که شاید از نظر سود دهی فرق چندانی با بیمه های عمر و سرمایه گذاری نداشته باشد ولی تفاوت عمده اش در همین پوشش بیمه ای است که بانک ها امکان ارائه آن را به شما نخواهند داشت.

اگر می خواهید درباره اهمیت بیمه های عمر و سرمایه گذاری برای کودکان بیشتر بدانید ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو