درمان های طبیعی تنبلی تخمدان (4)

منبع: نی نی بان

163

1398/9/20

14:15


نی نی بان: چهارمین مطلب از بسته تنبلی تخمدان شما را با انواع درمان های طبیعی تنبلی تخمدان آشنا می کند.

درمان های طبیعی تنبلی تخمدان


سندرم تخمدان پلی کیستیک از شایع ترین اختلالات زنانه در طی دوره باروری است که به دلیل عدم تعادل هورمونی در زنان رخ می دهد و با بالا رفتن سطوح آندروژن (هورمون های مردانه) در بدن مشخص می شود.
همچنین محققان مقاومت به انسولین را به بروز تنبلی تخمدان مرتبط می دانند زیرا بسیاری از زنان مبتلا به این بیماری نیز مقدار زیادی انسولین در خون خود دارند و سطوح بالای انسولین نیز باعث تحریک تخمدان برای تولید هورمون های مردانه می شود.
علت دقیق PCOS هنوز ناشناخته است. با این حال، ژنتیک به عنوان یک عامل مهم در این زمینه در نظر گرفته می شود.
اگر چه هنوز هیچ درمانی قطعی برای این مشکل شناخته نشده است اما با این حال، می توان تا حدی تنبلی تخمدان را کنترل کرد. برخی از راه حل های ساده طبیعی، داروها و تغییر در شیوه زندگی می تواند به شما کمک کند تا علائم خود را کنترل کرده و عوارض این سندروم را کاهش دهید.

دارچین
محققان دانشگاه کلمبیا دریافته اند که مصرف مکمل دارچین می تواند به منظم شدن سیکل قاعدگی در مبتلایان به تنبلی تخمدان کمک کرده و همچنین مقاومت به انسولین را نیز بهبود ببخشد. به همین دلیل به خانم هایی که دچار تنبلی تخمدان هستند توصیه می شود که روزانه قاشق چای خوری پودر دارچین را همراه با یک لیوان آب گرم بنوشند.
یادتان باشد که روزانه بیش از دو قاشق چای خوری دارچین استفاده نکنید و پیش از مصرف آن برای کاهش مقاومت به انسولین با پزشک معالج تان مشورت کنید چون دارچین ممکن است قند خون تان را به شدت کاهش دهد.

تخم بزرک
تخم بزرک نیز می تواند به مبارزه با تنبلی تخمدان کمک کند چراکه سطح آندروژن یا هورمون های مردانه را کاهش می دهد. تخم بزرک شامل انواع لیگنان هاست که تولید گلوبولین متصل شونده به هورمون جنسی را در بدن افزایش می دهند و در نتیجه به هورمون تستوسترون در خون متصل می شوند و اثرات مخرب آن را کم می کنند.
علاوه بر این تخم بزرک حاوی مقدار زیادی فیبر است که سرعت متابولیسم گلوکز را در بدن کاهش می دهد و اسیدهای چربی موجود در آن نیز به کاهش فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.
برای استفاده از تخم بزرک یا آن را به صورت کوبیده و مخلوط شده با آب بنوشید یا داخل غذا، سوپ و سالاد اضافه کنید.

چای نعناع
چای نعناع با توجه به خواص ضد آندروژنی که دارد در درمان تنبلی تخمدان موثر است. نوشیدن چای نعناع می تواند به کاهش هیرسوتیسم یا پرمویی بدن، کاهش سطح تستوسترون آزاد و افزایش هورمون جسم زرد (LH) و هورمون (FSH) کمک کند. برای درست کردن چای نعناع، مقداری برگ نعناع خشک شده را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید به مدت 10 دقیقه دم بکشد.

سرکه سیب
سرکه سیب نیز برای کنترلPCOS سودمند است چراکه به کنترل قند خون کمک می کند و اجازه نمی دهد که بدن تولید بیش از حد انسولین داشته باشد. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد انسولین کمتر به معنای تستوسترون کمتر است و درنتیجه علائم بیماری به مرور کاهش پیدا می کند. علاوه بر این سرکه سیب در کاهش وزن نیز به شما کمک می کند. برای کاهش علایم تنبلی تخمدان روزانه دو قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب کرده و تا چند هفته این نوشیدنی را یک بار در روز بنوشید.
 
شنبلیله
شنبلیله متابولیسم گلوکز در بدن را بهبود می بخشد و مقاومت به انسولین را کم می کند. همچنین شنبلیله در برقراری تعادل هورمونی، پایین آوردن کلسترول و کمک به کاهش وزن نیز نقش دارد. برای مصرف شنبلیله سه قاشق چای خوری دانه شنبلیله را به مدت شش تا هشت در آب خیس کرده و یک قاشق چای خوری دانه خیس خورده را همراه با کمی عسل در ابتدای صبح و با معده خالی میل کنید. همچنین یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را حدود 10 دقیقه قبل از ناهار و یک قاشق چای خوری را قبل از شام مصرف کرده و این کار را تا چند هفته ادامه دهید.

اگر می خواهید درباره تنبلی تخمدان بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو