لباس پوشاندن نوزاد یک روزه

منبع: نی نی بان

194

1398/9/20

15:00


نی نی بان، گروه ترجمه: هفتمین مطلب بسته مراقبت از نوزاد یک روزه به لباس پوشاندن نوزاد اختصاص دارد. وقتی از بیمارستان با نوزادتان به خانه می آیید مدام میترسید که آسیبی به کوچولوی‌تان برسد. بنابراین زمانی که  با دستهای و بازوهای کوچک او یا با گردن بسیار نرمش مواجه میشوید دل‌تان میخواهد خیلی مطمئن او را بغل کنید و حتی ممکن است درباره درجه حرارت مناسب اتاق و میزان پوشش او نگران باشید. بنابراین بهتر است این راهنما را برای لباس پوشاندن به نوزاد بخوانید.

ملاک، پوشش خود شماست
هر لباسی که خودتان در خانه می پوشید می توانید به نوزاد هم بپوشانید. اگر آستین بلند می پوشید برای نوزاد هم همین لباس را بپوشانید. اگر او را بیرون می برید یک لایه بیشتر باید تنش کنید چون به این ترتیب خیالتان راحت است که با تغییر شرایط آب و هوایی نوزاد سردش نمی شود.

لباس پوشاندن نوزاد یک روزه


لباس راحت انتخاب کنید
لباس کودک باید بزرگ راحت و به اندازه‌ای گشاد باشد که برای پوشکش جا باشد. برخی از لباسها هستند که از جلو یک تکه باز دارند که بند ناف نوزاد میتواند در جریان هوا قرار بگیرد و نوزاد اذیت نشود. البته این نوع لباس بیشتر در روزهای گرم مناسب است.

لباس نوزاد را با صابون بشویید
بثورات در نوزادان شایع است چون پوست حساسی دارند بنابراین باید لباسها را با صابون جدید بشویید. برای کمک به پیشگیری از بثورات بهتر است همه لباسها و حوله هایی که نوزاد میخواهد استفاده کند قبل از استفاده بشویید.

جنس لباس با توجه به فصل تغییر می کند
پارچه‌ای که برای لباس نوزاد انتخاب میکنید کاملا بستگی به محل زندگی شما و فصل سال دارد. اگر در سرما باشد باید پارچه‌های گرم و نرم که از کتان یا تهیه شده انتخاب کنید و اگر در فصل گرما باشد باید از لباسهای نخی استفاده کنید. البته جنس پارچه باید به گونه ای باشد که پوست نوزاد را تحریک نکند و باعث نشود او عرق کند. اگر مهمان به خانه‌تان می‌آید و میخواهید نوزادتان به اصطلاح شیک باشد می توانید از لباس های مخملی و بافتنی دیگر هم استفاده کنید اما برای لباس های خانه بهتر است از پارچه‌های نخی و بدون بند و دگمه استفاده کنید چون ممکن است برایش خطرناک باشد.

چند اصول اولیه درباره پوشاندن لباس نوزاد
•    برای روزهای اول بهتر است از لباسهای سر هم که دگمه‌های قابلمه‌ای دارند استفاده کنید. به این ترتیب خیلی راحت لباس را روی تشک پهن میکنید و نوزاد را روی آن قرار میدهید.
•    با جمع کردن آستین خیلی راحت دست نوزاد را در آستین قرار داده و پاها را هم در صورتی که لباس سرهمی پادار باشد با احتیاط در آن قرار داده و دگمه‌ها را میبندید. حواستان باشد که سرهمی زیپ دار نباشد چون خطرناک است.
•    اگر خواستید بلوز تن نوزاد کنید بهتر است یقه آن گشاد باشد که سر نوزاد راحت از آن رد شود. بهتر است لباس را توی دستتان جمع کنید و بعد آن را از سر نوزاد رد کنید. بعد از آن آستینها را هم جمع کرد و دست نوزاد را راحت از آن رد کنید. پوشاندن شلوار هم به همین ترتیب است و باید هر کدام از پاچه‌های آن را جمع کرد و پا را داخل آن کنید. سپس با احتیاط نوزاد را بلند کرد و آن را از زیرش رد کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو