بررسی آلفا رومئو جولیتا یک خودروی ایتالیایی جذاب با سیستم مکانیکی پیچیده!

منبع: آرگا

73

1398/9/20

17:33


آلفا رومئو جولیتا یک خودروی جوان پسند در سبک اسپورتت است که در شرکت بزرگ و ایتالیایی آلفارومئو تولید می شود. این خودرو با طراحی ظاهری جذابی که دارد علاوه بر جوانان، خانوتده ها را نیز به خرید خود ترغیب میکند. ما در این بخش سعی داریم تا با بررسی آلفارومئو جولیتا، این خودروی ججذاب را به خوانندگان معرفی کنیم.

آلفا رومئو جولیتا یک خودرو با جثه ای نسبتا کوچک و جمع و جور، و یک سواری لوکس و اسپورت است که مدتی است در بازار ایران نیز عرضه می گردد. ما در این بخش به بررسی این خودروی ایتالیایی یعنی، بررسی آلفا رومئو جولیتا می پردازیم.

آلفارومئو جولیتا یک خودروی پر زرق و برق و جوان پسند است که در شرکت ایتالیایی آلفارومئو است. این خودرو حدود ۶۰ سال است که در این شرکت تولید می شود با این وجود با گذشت این همه سال از تولید این خودروی لوکس و اسپورت که تنها سه نسل از این خودرو تولید شده است هنوز نیز در صدر خرید مردم در جهان قرار دارد و همچنان در حال رقابت با دیگر شرکت های خودرو سازی است. با ما در ادامه با بررسی آلفا رومئو جولیتا و امکانات آن همراه باشید.

بررسی مشخصات ظاهری خودرو آلفا رومئو جولیتا

طراحی ظاهری خودروی آلفارومئو جولیتا بسیار شیک و جذاب است. ظاهر جلویی این خودرو به گونه ای طراحی شده است که تمام سلیقه ها را به سمت خود جلب می کند. چراغ های جلویی این خودرو به گونه ای طراحی شده است که ظاهری جالب به این خودرو داده است. طراحی سپر و هواکش های موتور این خودرو نیز به روش خلاقانه ای خوب طراحی شده است.

بررسی ظاهری خودرو آلفا رومئو جولیتا

در کل نمی توان ایرادی از نمای جلویی خودروی آلفارومئو جولیتا گرفت. در طراحی ظاهر عقبی این خودرو نیز با کیفیت عالی طراحی شده است زیرا قادر است مانند قسمت جلویی این خودرو تمام سلیقه ها را به سمت خود جلب کند و راضی نگه دارد. چراغ های پشتی این خودرو ظاهر جذابی به آلفا رومئو جولیتا داده است و طراحی جذاب پستی و بلندی های خود در، در عقب آن خیلی تاثیر گذار بوده است. همچنین چند تکه طراحی شدن سپر عقبی این خودرو ظاهر جذابی به آلفارومئو جولیتا و مخصوصا قسمت عقبی این خودرو داده است. نمای کناری آلفارومئو جولیتا چندان پیچیده طراحی نشده است و نسبتا ساده طراحی شده است اما با این وجود آلفارومئو جولیتا ظاهر شیک خود را حفظ کرده است.

بررسی خودرو آلفا رومئو جولیتا

با این وجود طراحی دستگیره های در که به صورت کاملا مفی بر روی در طراحی شده است ظاهری جذابتر به این خودرو داده است و همچنین خودروی آبفارومئو جولیتا را به یک خودروی اسپورت تبدیل کرده است. طول این خودرو ۴۳۵۱ میلیمتر، عرض آن ۱۷۹۸ میلیمتر و ارتفاع آن ۱۴۶۵ میلیمتر است. همچنین وزن این خودرو به ۱۳۱۰ کیلوگرم می رسد.

بررسی مشخصات داخلی خودرو آلفارومئو جولیتا

در طراحی بخش داخلی این خودرو از جنس پلاستیک طراحی شده است اما در ساخت آن از پلاستیک ها با جنس خوب استفاده شده است که باعث ناامیدی خریداران این خودرو نخواهد شد. در طراحی داشبورد خودروی آلفارومئو جولیتا از خطوط فراوانی استفاده شده است که باعث شده این خودرو ظاهر اسپورت تری به خود بگیرد. صندوق بار و اتاق این خودرو زیاد جادار طراحی نشده اند و در اتاق این خودروی ایتالیایی به غیراز راننده کلا سه سرنشین می توانند در آن جای میگیرند که این خودرو را برای مسافرت های خانوادگی زیاذ مناسب نمی کند. صندلی های این خودرو با روکش چرمی خودشان قابلیت تنظیم در شش جهت را دارند.همچنین تمام صندلی های این خودرو قابلیت جمع شدن را دارا می باشند. صندلی های جلویی این خودرو مجهز به گرم کن است.

بررسی طراحی ظاهری خودرو آلفا رومئو

بررسی مشخصات فنی خودرو آلفارومئو جولیتا

در بررسی آلفارومئو جولیتا به بررسی بخش فنی این خودرو می رسیم. این خودرو از موتور بنزین سوز ۱۴۰۰ با قابلیت توربو شارژ بهره می برد. موتور این خودرو دارای چهر سیلندر و شانزده سوپاپ است که تا ۱۷۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. حداکثر گشتاور این خودرو برابر ۲۵۰ نیوتن در متر است. نیروی تولید شده در موتور این خودرو توسط یک جعبه دنده ی ۶ سرعته اتومات به چرخ های آن منتقل می شود. سرعت صفر تا صد این خودرو ۶.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت است که آلفارومئو جولیتا را به خودرویی اسپرت و جوان پسند بدل کرده است.

بررسی آلفارومئو جولیتا از لحاظ ایمنی

در بررسی هایی که بر روی ایمنی خودروی آلفارومئو جولیتا توسط موسسه Euro NCEP پنج ستاره ایمنی را از این موسسه معتبر دریافت کرده است. این خودرو دارای شش کیسه هوای ایمنی و همچنین سیستم ترمز ضد قفل است. همچنین این خودرو از سیستم کنترل پایداری DLC برخوردار است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو