در حالی که تحت تاثیر افزایش قیمت ارز در بازار و رشد قیمت‌ها در بازارهای موازی چون سکه، قیمت‌ها روندی افزایشی را طی کرده است. بر اساس این گزارش امروز قیمت سمند ال ایکس با افزایشی ۷۰۰ هزار تومانی به ۸۵ میلیون تومان رسید و بهای سمند EF نیز با رشد ۷۰۰ هزار تومانی قیمت ، ۹۹ میلیون و هفتصد هزار تومان فایل شد . قیمت دنا تیپ یک نیز با رشد دو میلیون تومانی قیمت به ۱۲۳ میلیون تومان رسیده است و پژو ۴۰۵ نیز بر قیمت ۸۰ میلیون تومان ایستاده است . پاینگان به سه میلیون تومان افزایش به ۲۰۸ میلیون تومان رسید و برلیانس نیز در مدل های مختلف یک میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

فعالان بازار می‌گویند حجم خرید و فروش کاهش یافته و کمتر کسی در این بازار راضی به خرید در این محدوده قیمتی است.در عین حال فروشندگان نیز در فضای مجازی قیمت‌ها را به صورت هماهنگ بالا برده اند. فعالان بازار می گویند قیمت ها در بازار پایین‌تر از قیمت های درج شده در فضای مجازی و فایل‌های اعلامی است اما فعالا کمتر کسی دست به خرید می زند.

 بازار خودرو در سال گذشته با افزایش قابل توجه قیمت روبرو شد و بسیاری از سرمایه گذاران راهی بازار خودرو شدند. بررسی ها نشان می دهد در سال گذشته ۹۰ درصد خریداران خودرو به قصد سرمایه گذاری وارد این بازار شدند و در نتیجه این بازار از شرایط معمول و عادی خارج شد.  

در سال جاری اما تحت‌تاثیر رشد بسیار بالای قیمت‌ها ، خرید و فروش خودرو با رکودی بسیار شدید مواجه شد و حالا با بروز اتفاقات تازه در بازار از جمله سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت هر لیتر بنزین زمینه را برای رشد قیمت ها در عین رکود شدید در بازار فراهم کرد.

 بر اساس این گزارش پیش بینی‌ها نشان می دهد با توجه به رکود بازار و به کف رسیدن خرید و فروش ، احتمال بازگشت قیمت‌ها وجود دارد.