به نقل از رادیو بین‌المللی فرانسه  مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: امیدوارم که تبادل روی گرفته به گفت‌وگوهای جامع‌تری در خصوص مسائل کنسولی منجر شود. همچنان نیز آمریکایی‌های زیادی هستند که در ایران زندانی‌اند.

پمپئو همچنین مدعی شد که آمریکا از کوچکترین روزنه‌ها نیز برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران استفاده خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که آمریکا به فشار حداکثری خود علیه ایران ادامه می‌دهد. وی در این رابطه گفت: تا زمانی که ایران به رفتارهای مخرب خود ادامه دهد، فشار حداکثری ما علیه ایران ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف روز دوشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: پس از به خانه بازگرداندن گروگان‌مان در این هفته، کاملاً برای تبادل فراگیر زندانیان آمادگی داریم. توپ در زمین ایالات متحده است. امروز بار دیگر و این بار در نشست « قلب آسیا - روند استانبول » مشغول دیپلماسی منطقه‌ای هستیم تا توان خود را برای صلح و توسعه در افغانستان در کنار هم قرار دهیم.

اخیرا دکتر سلیمانی، دانشمند ایرانی بازداشتی در آمریکا با تلاش‌های وزارت خارجه آزاد شد که در مقابل آزادی وانگ زندانی آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندان بود محقق شد. پس از این تبادل زندانی، مقامات آمریکا در چند نوبت از تمایل خود برای مذاکره جهت تبادل زندانی خبر داده‌اند.