مدارک مورد نیاز سفارت هلند و نکاتی که درباره اخذ ویزای این کشور باید بدانید

مدارک مورد نیاز سفارت هلند و نکاتی که درباره اخذ ویزای این کشور باید بدانید


منبع: آرگا

179

1398/9/20

22:40


در این مقاله شما همراهان گرامی در مجله ارگا با نحوه تحویل مدارک مورد نیاز سفارت هلند برای اخذ ویزای شینگن این کشور آشنا می شوید با ماهمراه باشید.

کشور هلند هم از کشور هایی است که از سال ۱۹۹۵ به عضویت اتحادیه اروپا درآمده و جزو اتحادیه شینگن ملحق شده است. بنابراین اگر می خواهید ویزای شینگن هلند را دریافت کنید باید یکسری اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین شما باید طول زمان و هدف مسافرت تان را معین نمایید و برای رفتن و اخذ ویزا مدارک مورد نیاز را آماده کنید. که در همین راستا ما برای شما عزیزان مدارک مورد نیاز سفارت هلند را مشخص می کنیم تا در جهت آماده سازی به مشکل نخورید.

مدارک مورد نیاز سفارت هلند چیست؟

مدارک مورد نیاز سفارت هلند چیست؟

انجام امور از طریق سفارت برای کارگزاری سفارت هلند در مرکز خرید پالادیوم که آدرس آن در تهران میدان هروی گلستان ۵ نبش خیابان نازک مجتمع تجاری هروی سنتر در طبقه ۴ می باشد که به صورت تلفنی ۲۴ ساعته در شبانه روز کل هفته و خدماتی از روز یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ صبح، پنجشنبه ۹ تا ۱۳:۳۰ می توانید درخواست خود را اعلام و تعیین نمایید.

نحوه مدارک مورد نیاز سفارت هلند

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

  1. مدارک مورد نیاز سفارت هلند اصل و کپی شناسنامه به همراه ترجمه از تمام صفحات شناسنامه باشد.
  2. یک معرفی نامه در جهت دستور به سفارت هلند به زبان انگلیسی که از طرف سازمان دولتی یا یک شرکت خصوصی و یا انجمن صنفی که در آن جا مشغول به کار هستید. این معرفی نامه باید اطلاعاتی حاوی نام، نام خانوادگی متقاضی، پست سازمانی وی در شرکت، زمان و دلیل این سفر همه بر روی کاغذی نوشته شود و از آن یک برگه کپی گرفته شود.
  3. اصل گذرنامه معتبری که هفت ماه اعتبار از تاریخ حرکت یا برگشت تور امضا شده داشته باشد. همچنین کپی از صفحات ۱ تا ۵ گذرنامه جدید و یا ۱ تا ۹ گذرنامه قبلی و کپی ویزای شینگن قبلی مثل: ویزای آمریکا، انگلستان، کانادا و یا استرالیا اگر دارد به همراه اصل پاسپورت قبلی تحویل دهد.
  4. دو قطعه عکس ۳ در ۵ و ۴ در ۵ جدید گرفته شده باشد که باید ۷۰ درصد از چهره سر شانه به بالا رنگی باشد که زمینه سفید رنگی بدون لبخند باشد. عکس باید از روبرو متفاوت از پاسپورت ویزای شینگن قبلی باشد که متعلق به ۶ ماه اخیر باشد.
  5. بیمه نامه مسافرتی با حداقل سقف پوشش ۳۰۰۰۰ یورو و گواهی مدت مرخصی و همچنین برنامه سفر و رزرو هتل به همراه کپی آن باشد.

نحوه اخذ ویزای شنگن هلند

مدارک اشتغال به کار مسافر

اصل برگه سابقه بیمه به نام شخص، که باید از سازمان تامین اجتماعی مهر شده باشد و لیست واریز حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی متعلق به ۶ ماه قبل باشد. همینطور ضمیمه اصل فیش پرداختی به رنگ سبز یا آبی توسط سازمان تامین اجتماعی که متعلق به ۶ ماه آخر است با ترجمه انگلیسی باشد.

اعضای هیئت مدیره شرکت: اگر جزء هیئت مدیره شرکت باشد باید اصل روزنامه رسمی تاسیس را به همراه آخرین آگهی تغییرات و لیست بیمه پرسنل و خودش را که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و کپی از آن تهیه نمایید.

کارمند بخش خصوصی: لیست بیمه ۶ ماهه آخر با فیش های پرداختی بیمه که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. همچنین اصل روزنامه رسمی شرکت به همراه آگهی تاسیس و آخرین تغییرات که با کپی ضمیمه شده باشد.

کادر پزشکی: اصل پروانه مطب به همراه اصل کارت نظام پزشکی و لیست بیمه پرسنل با ترجمه زبان انگلیسی و کپی از آن ها باشد.

انواع مهندسین: اصل کارت نظام مهندسی و همینطور اصل پروانه اشتغال به همراه لیست بیمه خود و پرسنل و روزنامه رسمی با ترجمه زبان انگلیسی باشد مدارک مورد نیاز سفارت هلند مهم است.

دادن مدارک مورد نیاز سفارت هلند

اعضای هیئت علمی دانشگاه: اصل کارت پرسنلی و اصل حکم استخدامی و فیش حقوقی که با ترجمه به زبان انگلیسی باشد.

سایر کارمندان دولت: اصل حکم استخدام و کارت پرسنلی و لیست بیمه به همراه فیش حقوقی با ترجمه به زبان انگلیسی موجود باشد.

بازنشستگان دوایر دولتی: اصل کارت حکم بازنشستگی به همراه فیش حقوقی که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

مشاغل آزاد و صاحبان حرف: مدارک مورد نیاز سفارت هلند برای شغل های آزاد از قبیل؛ اصل پروانه بهره برداری و یا اصل جواز کسب یا اصل کارت بازرگانی با رسید آخرین پرداخت مالیاتی و لیست بیمه و پرسنل خود فرد با ترجمه انگلیسی به همراه کپی از آن ها باشد.

دانش آموزان و دانشجویان: کارت دانش آموزی یا دانشجویی به همراه گواهی اشتغال به تحصیل با ترجمه به زبان انگلیسی شده باشد.

نحوه اخذ ویزای شنگن و مدارک مورد نیاز سفارت هلند

نکات قابل ذکر در جهت اخذ ویزا برای مدارک مورد نیاز سفارت هلند به شرح زیر می باشد؛

  • پرینت از حساب بانکی به نام مسافر که متعلق به ۳ ماه اخیر باشد به زبان انگلیسی و همچنین مانده حساب بالای هشتاد میلیون تومان با امضا و مهر مربوط به بانک که این پرینت را باید ۱ هفته قبل سفر آماده کرد و به سفارت تحویل داد.
  • ارائه سند مالکیت که نام متقاضی و یا همسرش برای مدارک مورد نیاز سفارت هلند در آن درج شده باشد با ترجمه زبان انگلیسی باشد.
  • برای سفر فرزند کمتر از هجده سال توسط والدین یا موافقت محضری با پدر یا مادری که در ایران می ماند در جهت خروج فرزند از کشور و اخذ گواهی امضا برای سفر به هلند مهم و قابل ذکر است. که در این رضایت نامه باید اسم کشور و تاریخ سفر ذکر شود و انگلیسی ترجمه شود همچنین امضای فرم درخواست برای فرزندان کمتر از ۱۸ سال توسط یکی از اولیا ضروری و الزامی می باشد.
  • کمترین زمان لازم برای رسیدگی به درخواست موجود حدود ۱۴ روز می باشد. که در این زمان باید اصل پاسپورت نزد سفارت بماند و نمی توانید سفر خارجی دیگری داشته باشید پس برنامه ریزی درستی برای این موضوع داشته باشید.
  •  برای اخذ ویزای هلند اگر تمامی مدارک به زبان انگلیسی ترجمه شوند و به همین شکل ارائه شوند نیازی به تاییدیه دادگستری و مهر وزارت امور خارجه نیست.

دادن مدارک مورد نیاز سفارت هلند

امیدواریم از این مقاله در مجله آرگا تحت عنوان مدارک مورد نیاز سفارت هلند در جهت امور برنامه های خود شما همراهان عزیز را آشنا و کمک کرده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو