طرز تهیه فرنچ تست + آموزش و دستور تهیه صبحانه ایده آل فرانسوی خوشمزه

منبع: تاپ ناز

110

1398/9/21

10:00


طرز تهیه فرنچ تست

آموزش طرز تهیه فرنچ تست خوشمزه برای صبحانه

فرنچ تست یا نان فرانسوی صبحانه ای خوشمزه و دلپذیر است و می توانید آن را در منزل خیلی راحت تهیه کنید. برای تهیه آن صبحانه نیاز به تخم مرغ، شیرف شکر، وانیل، نان تست، عسل و دارچین دارید.

بیشتر ایرانیان در وعده صبحانه، نان پنیر، عسل و یا تخم مرغ میل می کنند ولی می توانید در وعده صبحانه خود تنوع ایجاد کنید. در ادامه این مطلب روش تهیه صبحانه متفاوت فرنچ تست را آموزش می دهیم.

شکلات صبحانه، نوتلا و کیک صبحانه از انواع خوراکی برای وعده صبحانه است و می توانید در این مطلب روش تهیه فرنچ تست را بخوانید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

 

مواد لازم

  • تخم مرغ 3 عدد
  • شیر نصف پیمانه
  • شکر یا پودر قند ۱/۴ تا ۱/۸ پیمانه
  • وانیل مصف قاشق چای خوری
  • نان تست یا نان باگت 6 اسلایس
  • دارچین ۱/۴ قاشق چایخوری
  • عسل برای سرو به مقدار لازم

 

طرز تهیه

برای تهیه فرنچ تست در ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی مناسب بریزید و آنها را با کمک همزن دستی هم بزنید و سپس شیر را به مخلوط تخم مرغ زده شده اضافه کنید و مخلوط شیر و تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کرم رنگ شود.

در مرحله بعدی از روش تهیه فرنچ تست وانیل، شکر و دارچین را به مخلوط شیر اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا به صورت مخلوطی یکدست درآیند.

مخلوط مواد را در ظرفی بزرک با عمق کم بریزید و نان تست ها را به صورت تک تک درون مخلوط بگذارید و باید توجه داشته باشید که عمق ظرف نباید در حدی باشد که نان تست های درون مخلوط دارچین و شیر غرق شوند و یک ظرف نان تست باید با مخلوط دارچین و شیر در تماس باشد و نان تست ها نباید به مدت طولانی در این مخلوط قرار داده شوند زیرا این کار باعث می شود که نان های تست شل شوند پس بهتر است هر ظرف نان های تست را به مدت نیم ساعت درون مخلوط دارچین و شیر بگذارید.

نانن های آغشته شده به مخلوط دارچین و شیر را در ظرفی مناسب قرار دهید و بگذارید تا نان ها به مدت چند دقیقه استراحت کنند.

تابه تفلون برگ و نچسب را بر روی حررت ملایم قرار دهید و بگذارید خوب داغ شود و سپس نان های تست را درون تابه قرار دهید و بگذارید تا هر طرف نان های تست به مدت 2 تا 3 دقیقه پخه شوند و رنگ آنها طلایی شود.

سپس نان های تست آماده شده را در ظرفی مناسب قرار دهید و در صورت تمایل می توانید فرنچ تست ها را برش بزنید و آنها را با کمی عسل و کره ی تخم مرغ و میوه های مختلف سرو نمایید و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه فرنچ تست

 

نکات طلایی برای خوشمزه شدن فرنچ تست

برای تهیه کردن فرنچ تست از حرارت کم شعله گاز استفاده نکنید زیرا نان های تست خیلی شل می شوند و حرارت شعله گاز نباید خیلی زیاد هم باشد زیرا باعث سوختن نان ها می شود.

فرنج تست ها را می توانید به صورت داغ و یا سرد میل کنید.

برای نگهداری فرنچ تست در فریزر ابتدا صبر کنید تا نان های فرانسوی خوب خنک شوند سپس روی سطح یک سینی کاغذ روغنی بکشید و فرنچ تست ها را درون سینی بچینید و سینی را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا نان های تست سرد شوند و پس از زمان ذکر شده فرنچ تست ها را از یخچال بیرون آورید و آنها را درون کیسه زیپ داری بریزید و بین نان های تست یخ زده کاغذ روغنی قرار دهید تا به هم نچسبند.

برای گرم کردن فرنچ تست های یخ زده می توانید آنها را در مایکروفر یا تستر به مدت یک دقیقه قرار دهید و اگر مایل هستید پس از گرم شدنف نان های تست ترد باشند پس بهتر است از توستر برای گرم کردن آنها استفاده کنید.

برای تهیه فرنچ تست می توانید از پودر قند یا شکر قهوه ای و سفید استفاده کنید.

برای یک دست شدن مخلوط از پودر قند برای تهیه فرنچ تست استفاده کنید.

اگر می خواهید برای تهیه فرنچ تست از شکر قهوه ای استفاده کنید باید مقدار شکر بیشتری استفاده کنید زیرا شکر قهوه ای نیست به پودر قند و شکر سفید کمتر است.

برای پختن فرنچ به صورت همزمان نان های تست زیادی را در تابه قرار ندهید زیرا این کار در روند پخت تست ها می تواند اختلال ایجاد کند پس بهتر است حداکثر 2 عدد نان تست را به صورت همزمان در تابه قرار دهید.

باید توجه داشته باشید ک نان تازه برای طرز تهیه فرنچ تست مناسب نمی باشد زیرا در هنگام پختن له و خرد می شود و حالت خمیری شکل پیدا می کند.

برای تهیه فرنچ تست بهتر است از نان کهنه استفاده کنید تا مخلوط تخم مرغ، شیر و دارچین به خوبی به خود جذل کند و له و خرد نشود.

نان تست را به صورت نازک برش نزنید زیرا خرد میی شود پس بهتر است نان های تست را به ضخامت یک تا دو سانت برش دهید.

 

کیک موزدونات مغزدار ایتالیاییتیرامیسو شکلاتی

 

امیدواریم از این صبحانه عالی و خوشمزه لذت ببرید و در کنار خانواده خود لحظات خوشی را داشته باشید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو