آنچه باید درباره بوتاکس مو و مزایا و معایب آن بدانیم

آنچه باید درباره بوتاکس مو و مزایا و معایب آن بدانیم


منبع: آرگا

131

1398/9/21

10:42


داشتن موهای صاف و زیبا آرزوی بسیاری از افراد می باشد که یکی از روش های رایج به منظور سلامت مو استفاده از بوتاکس مو می باشد و این روش نیز مانند بسیاری از روش های دیگر دارای مزایا و معایبی می باشد که بهتر است قبل از استفاده از این روش اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید.

همه افراد به دنبال روش هایی جهت داشتن موهای درخشان و پرپشت هستند که روش های مختلفی برای این منظور وجود دارند و یکی از شیوه های درمان زیبایی که سبب تقویت استحکام و ظاهر مو می شود بوتاکس مو می باشد، بنابراین اگر موهای خشک، کدر و مجعد دارید می توانید از بوتاکس استفاده کنید، در ادامه مطلب شما عزیزان را با مزایا و معایب این روش آشنا خواهیم کرد.

در مطالب گذشته شما عزیزان را با مزایای ویتامینه کردن مو، دلیل رنگ نگرفتن مو و تقویت موی کودک آشنا کردیم در این مقاله شما را با بوتاکس مو آشنا خواهیم کرد تا موهای زیبا و درخشان داشته باشید

صاف و درخشان شدن مو ها با بوتاکس

داشتن موهای زیبا و سالم با بوتاکس مو

برای بوتاکس دو روش وجود دارد که یکی بوتاکس ساقه مو می باشد و دیگری تزریق بوتاکس در پوست سر است که بوتاکس ساقه مو به صورت موضعی به منظور پر کردن آسیب دیدگی های مو مورد استفاده گرفته می شو تا مو ها سالم تر و براق تر به نظر آیند و در واقع هیچ بوتاکسی در کار نیست.

در روش تزریق بوتاکس در پوست سر آمپولی که دارای مواد معدنی و پروتئین ها ، کراتین و اسید هیالورونیک و اسید آمینه می باشد سبب آبرسانی عمقی موها می شود و مو را از ریشه تا نوک موطوب می کند و همچنین به ترمیم خشکی مو که در اثر استفاده زیاد از سشوار ایجاد شده است کمک می کند و باعث از بین رفتن موخوره می شود، از این آمپول می توانید در آرایشگاه یا خانه استفاده کنید البته استفاده از این روش توسط سازمان غذا و دارویی آمریکا مورد تایید قرار گرفته نشده است.

تزریق بوتاکس در پوست سر

بوتاکس ماده ای تهیه شده از سم بوتولینوم می باشد که سبب فلج عضلانی می شود بنابراین سم بوتولینوم در مقادیر زیاد بسیار خطرناک و سمی می باشد اما پزشکان از مقدار کم آن برای مصارف پزشکی، درمانی و زیبایی استفاده می کنند و برای افرادی که موخوره، موهای آسیب دیده، موهای وز، موهای نازک و کم حجم دارند و همچنین برای افرادی که خواستار صاف کردن مو هستند بسیار مناسب است و به طور کلی می توان گفت بوتاکس برای انواع مو ها مناسب می باشد.

نحوه استفاده از بوتاکس

در ابتدا به منظور باز شدن کوتیکل‌های مو، موها را شامپو بزنید سپس بوتاکس را بر روی سر بریزید و از کف سر تا انتهای مو را ماساژ دهید سپس مواد را به مدت ۲۰ تا ۹۰ دقیقه بر روی موی مرطوب نگه دارید نتیجه استفاده از این روش پس از شستن موها قابل مشاهده است.

تزریق بوتاکس در پوست سر به منظور برطرف کردن فر و وز شدن موها یا موهای چرب استفاده می شود که یک روش کوتاه مدت است و در نهایت بدن بوتاکس را جذب کرده و پس از دو تا سه ماه اثر آن به مرور کاهش می یابد، این روش برای آن دسته از افرادی که با تعریق زیاد در این ناحیه مواجهه می شوند مناسب است زیرا، عرق کردن سبب ایجاد ظاهری کثیف و چسبناک بر روی موها می شود، افرادی که این تزریق را انجام می دهند می توانند فاصله زمانی میان شست و شو را افزایش دهند.

روش استفاده از بوتاکس مو

مزایایی استفاده از بوتاکس

  1. یک روش کاملا طبیعی برای ترمیم موهای آسیب دیده می باشد و حتی برای پیشگیری از ریزش مو نیز بسیار مناسب است.
  2.   در آن هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است و روش کاملا ایمن می باشد و حتی برای درمان برخی مشکلات پوستی مانند شوره سر و پزوریازسیس مورد استفاده قرارگرفته می شود.
  3. برخلاف سایر روش های موها را صاف و ابریشمی می کند و مواد مغذی مورد نیاز مو را تامین می کند و به مو ها آسیب نمی زند.

 بررسی مزایای بوتاکس

ماندگاری بوتاکس

اثر استفاده از این روش بسته به نوع و مواد استفاده شده بین دو تا چهار ماه باقی می ماند و به منظور ماندگاری طولانی مدت توصیه می شود از شامپو ها سولفات پایین یا بدون سولفات استفاده کنید و بسیاری از آرایشگر ها توصیه می کنند که از این روش بیشتر از سه تا چهار بار در سال استفاده نکند زیرا سبب کدر و شکننده شدن موها می شود.

مدت زمان ماندگاری بوتاکس

معایب تزریق بوتاکس

معمولا خطری درباره استفاده بوتاکس گزارش نشده است اما ممکن است مانند بسیار از روش های درمان مو در برخی از افراد واکنش های آلرژیک یا تحریک پوستی ایجاد کند و بهتر است به منظور کاهش ریسک این عوارض مواد بوتاکس با پوست در تماس نباشد.

معایب بوتاکس

روش های جایگزین استفاده از بوتاکس

استفاده از این روش برای افرادی که به دنبال موهای صاف و سالم هستند یک روش درمانی محسوب می شود که بدون استفاده از محصولات با تغییر روش زندگی نیز می توانید موهای سالم و زیبایی داشته باشید که عبارتند از:

  1. از وسایل حرارتی مانند: اتو و سشوار کمتر استفاده کنید زیرا، استفاده زیاد از این وسایل موها را ضعیف کرده و در نتیجه باعث بالا رفتن احتمال شکنندگی مو ها می شود.
  2. استرس را کاهش دهید زیرا، استرس باعث به خطر انداختن سلامت موها می شود و در نتیجه سبب افزایش ریزش مو می شود.
  3. استفاده از یک رژیم غذایی سالم که دارای میوه و سبزیجات به مقدار فراوان باشد.

برخی از افراد نیز با مصرف قرص های مکمل که دارای مواد معدنی و ویتامین ها می باشد سبب حفظ سلامت موهایشان می شوند که مکمل هایی مانند سیلیکا (silica)،  بیوتین، آهن و زینک گزینه بسیار مناسبی است.

روش های جایگزین بوتاکس مو

فرق بین کراتین و بوتاکس

بسیاری از کراتین ها از مواد شیمیایی تهیه شده اند و در افرادی که پوست حساسی دارند سبب ایجاد خارش می شود اما بوتاکس روشی کاملا طبیعی است و افراد خیلی کم در معرض حساسیت های پوست سر قرار گرفته می شوند.

به طور کلی می توان گفت بوتاکس برای آن دسته از افرادی که از خشک و شکننده بودن مو رنج می برند مورد استفاده قرار گرفته می شود با استفاده از این روش می توانید بدون هیچ عوارضی موهای زیبا و سالم داشته باشید به منظور به دست آوردن نتیجه بهتر سالن مناسبی را برای بوتاکس انتخاب کنید و از کیفیت موادی که استفاده می کنید نیز مطمئن شوید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرایش مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو