علیرضا تابش روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستای سیل‌زده کلاته چنار شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی،اظهار داشت: میانگین پیشرفت ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در استان های لرستان، گلستان و کردستان به ۵۹ درصد رسیده است که در تلاش هستیم که تا دو ماه قبل از عید منازل مسکونی بازسازی شده را به مردم تحویل دهیم.

وی افزود: در جریان بارندگی های سیل آسای فروردین امسال ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در استان خراسان شمالی دچار خسارت شد که از این تعداد برای بازسازی ۵ هزار واحد عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به برخی موانع برای عقد قرارداد و مشکلات بانکی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل، گفت: با برگزاری یک جلسه، مشکلات این بخش را در استان بررسی و برطرف کرده ایم و به زودی برای بازسازی ۸۰۰ واحدی که عقد قرارداد نشده بود، نیز اقدام خواهد شد.

تابش، هدف بنیاد مسکن را نوسازی کلیه بافت های فرسوده روستایی کشور تا ۲ سال آینده دانست و افزود: ایجاد مسکن استاندارد با فضای بهداشتی، امید به زندگی را در روستاییان تقویت کرده و آنان را به آینده امیدوارتر می سازد.

وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با همکاری بسیج سازندگی و پیگیری مسوولان، فضاهای دامی آسیب دیده از سیل در مناطق روستایی را نیز نوسازی و یا تعمیر کنیم تا روستاییان بتوانند به کار و اشتغال خود برسند.

پرداخت تسهیلات برای نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده 

رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه سالانه تسهیلات لازم برای نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور پرداخت می‌شود، افزود: مردم باید از وام های نوسازی و بهسازی مسکن حداکثر بهره را ببرند.

وی در خصوص سهمیه تعمیراتی مسکن نیز گفت: امسال ۷۰ هزار سهمیه برای تعمیرات داشته ایم که تاکنون بیش از ۸۵ هزار واحد تعمیر شده و در بخش نوسازی نیز ۶۵ هزار واحد به بانک معرفی شده است.  

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز پس از بازدید از مناطق سیلزده شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی، یک واحد نوسازی شده را در روستای کلاته چنار این شهرستان افتتاح کرد.