دیدنی های قشم و جاذبه های تماشایی این جزیره زیبا

دیدنی های قشم و جاذبه های تماشایی این جزیره زیبا


منبع: آرگا

146

1398/9/21

12:13


همانطور که می دانید جاذبه های دیدنی قشم بسیار زیاد و متنوع هستند این جزیره کوچک و دیدنی مقصد گردشگران زیادی است و شما علاقه مندان نیز در این مطلب با دیدنی های قشم بشتر آشنا می شوید. در این شهر می توانید جاذبه های تاریخی و طبیعی خاص و بکری را مشاهده کنید.

گردشگران و توریستانی که قصد دارند تا تعطیلات خود را در شهر دیدنی قشم سپری کنند می توانند جاذبه های دیدنی زیادی را در قشم ببینند آشنایی با دیدنی های قشم موجب می شود تا در طول سفر از سردرگمی دور باشید و با برنامه ریزی بهتری می توانید به سفر خود ادامه دهید. شاید یکی از جذاب ترین و مهیج ترین جاذبه هایی که در قشم می توان به آن اشاره کرد دره ستارگان است این دره مخوف محلی برای گردشگران و ماجراجویان است که علاقه دارند دیدنی های ناب و بکر در نقاط مختلفی از دنیا را مشاهده کنند. جاذبه های دیدنی جزیره قشم به دلیل تنوعی که دارد بسیار شناخته شده است با وجود جذابیت های تاریخی که روستاهای اطراف نیز دارند نمی توان تمامی جاذبه های این منطقه را بیان کرد اما ما در اینجا به معروف ترین و مهم ترین این جاذبه ها اشاره خواهیم کرد.

دیدنی های قشم را بیشتر بشناسید:

اگر سفری چند روزه به قشم دارید و فرصت کافی برای گشت و گزار در اطراف این شهر را ندارید توصیه می شود تا حتما از دره ستارگان دیدن کنید از سوی دیگر تماشای جزایر ناز و جنگل های حرا از نزدیک لذت زیادی دارد که در کنار بازدید از دیگر جاذبه ها توصیه می شود تا از آن ها دیدن کنید. در راهنمای سفر به قشم توضیحات کامل و مفصلی درباره این جاذبه ها ارائه شده است که توصیه می شود مطالعه کنید و بیشتر با دیدنی های قشم آشنا شوید.

 

جزایر ناز:

این دو جزیره دارای جزر و مد هستند زمانی که آب این جزیره پایین می آید آن را به قشم متصل خواهد کرد و در زمان جد آب نیز این جزیره از قشم جدا می شود این جزایر به دلیل جزر و مدی که دارند می تواند کمی خطرناک باشد و گردشگران و علاقه مندان نباید بدون تجهیزات به این جزیره بروند. گشت زدن در اطراف ساحل و جزیره شما را با دیدنی های قشم بیشتر آشنا می کنید و می توانید چشم اندازهای بهتری را مشاهده کنید.

تفریحات آبی قشم

تنگه چاهکوه:

تنگه ای که مختص ماجراجویان و صخره نوردان است و در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر زیبای قشم واقع شده است چاه های کوچک و عمقی که در این دره مشاهده خواهید کرد محلی برای جمع آوری آب بوده است بنابراین سفر کردن به این دره در فصل های خشک از سال برای گردشگران راحت تر خواهد بود چون در فصل های گرم از سال مشکلاتی برای گردشگران پیش می آید.

دیدنی های متنوع قشم

دره ستاره ها:

این دره یکی دیگر از دیدنی های قشم است که بسیار شناخته شده است این دره در نزدیکی روستای خلف قرار گرفته است از جذابیت های این دره می توان به قدمت باستان شناسی آن اشاره کرد که به دو میلیون سال پیش باز می گردد بنابراین می توان آثار فوق العاده ای را در این دره مشاهده کنید. یکی از دلایل مهمی که بر اهمیت این دره دیدنی افزوده است فرسایش خاک در طی چند میلیون سال است که اکنون آثار عجیبی از آن بر جای مانده است و آن را به یکی از جاذبه های قشم تبدیل کرده است. خاک این منطقه بسیار سست است و از این رو با بارش باران تغییرات متعددی در آن رخ می دهد از سویی وزش باد در این دره به صدا اجنه معروف است که موجب شده این دره مخوف شناخته شود.  معرفی دره ستارگان قشم اطلاعات مهمی را در اختیار گردشگران قرار می دهد که در سفر خود باید به آن ها توجه داشته باشند.

نمای دیدنی از قشم

جنگل حرا:

این جنگل نیز یکی دیگر از دیدنی های قشم است و دارای چشم اندازی شگفت انگیز می باشد در این جنگل گونه های جانوری و گیاهی متعدد یافت می شود که تنها این گونه ها را می توان در جنگل حرا مشاهده کرد. حرا به درختانی گفته می شود که از ریشه های عمیقی برخوردار است و در زمان های جزر و مد نیز می توان نمای دیدنی از آن را نظاره گر بود. قایق های تفریحی که در این جنگل ها برای گردشگران ارائه می شود فرصتی را در اختیار آن ها قرار می دهد تا مناظر جنگلی حرا را از نزدیک و درون آب مشاهده کنند.

آشنایی با دیدنی های قشم

غار نمکدان:

این غار به عنوان طولانی ترین غار نمکی در دنیا شناخته می شود که در روستای کانی واقع شده است و یکی از مهم ترین دیدنی های قشم به شمار می آید این غارهای در کوه های مخروطی شکل دیده می شوند و ارتفاع آن نیز ۳۴۰ متر است. با وارد شدن به این غار گویا وارد منطقه ای کوهستانی و پوشده از برف شدیده اید و این برای خیلی از گرشگران دارای جذابیت است.

جاذبه توریستی قشم

ساحل طلایی:

این مجتمع تفریحی که به پلاژ سیمین قشم نیز شهرت دارد از مجتمع هایی است که در ساحل واقع شده و با ارائه تفریحات آبی متعدد یکی از مناطق مهم در جذب توریست است. غارهای خربس که در فاصله چند کیلومتری از شهر قرار گرفته است که به دلیل فرسایش خاک ایجاد شده اند.

ساحل قشم

جاذبه های توریستی و دیدنی های قشم بسیار متنوع هستند که در این بخش با نمونه های معروف و شناخته شده این جاذبه ها آشنا شدید تماشای این جاذبه ها از نزدیک برای علاقه مندان و گردشگران می توانید از جذابیت زیادی برخوردار باشد که توصیه می شود در سفر خود از تمامی این جاذبه ها دیدن کنید. مکان های دیدنی جزیره هرمز نیز نوعی دیگر از جاذبه های توریستی قشم است که برای علاقه مندان جذابیت خاصی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو