مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره انتخابات هیأت رئیسه اظهار داشت: سالی یکبار انتخابات هیأت رئیسه در شورای عالی استانها برگزار می‌شود و امروز هم این اتفاق افتاد. 

الویری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا سه نماینده استان خوزستان در جلسه حضور نداشتند، گفت: دو عضو شورای خوزستان شکایتی به دیوان عدالت اداری داشتند مبنی بر اینکه این سه عضو نباید در جلسه شورای عالی حضور پیدا کنند و رأی دیوان عدالت اداری هم مبنی بر این بود که این سه عضو در جلسه حضور پیدا نکنند و سه نماینده جدید معرفی شود که مدیرکل بازرسی خوزستان، اشکالات و ایراداتی به انتخاب‌های جدید گرفت و قرار شد تا ۲۴ آذرماه این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت کشور نامه‌ای به شورای عالی استان‌ها ارسال کرده که انتخابات هیأت رئیسه در هفته آینده برگزار شود، گفت: تاکنون چنین نامه‌ای به دست ما نرسیده است و چنین موضوعی نیز مطرح نشده.

رئیس شورای عالی استانها درباره هدایایی که شب گذشته به اعضای شورای عالی استان‌ها در شب انتخابات هیأت رئیسه داده شده است، گفت: ما در طول سال ۸ تا ۱۰ دعوت از ناحیه شهرداری تهران، دستگاه‌های مختلف داریم و معمولاً هم هدایایی به این اعضا داده می‌شود. 

الویری خاطرنشان کرد: این موضوع در طول سال به صورت متداول اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا شب انتخابات این دعوت انجام شده است، گفت:‌ تاریخ دعوت را دستگاه‌های مختلف مشخص می‌کنند و اعضای شورای عالی هم ماهی یکبار دور یکدیگر جمع می‌شوند و باید از این فرصت استفاده کرد. 

الویری درباره انتخابات نیز بیان داشت: در هر صورت انتخابات امروز به درستی برگزار شد و هیأت رئیسه شورای عالی استانها به مدت یکسال به فعالیت خود ادامه خواهد داد. 

عضو هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر عدم حضور امیر شهلا نماینده مردم خراسان رضوی در شورای عالی استانها گفت: از وی شکایتی به عمل آمده و دادستان اجازه حضور در جلسات شورای عالی استانها و شورای شهر مشهد را نداده است، البته شهلا حکم برائت دریافت کرده است که هنوز تحویلش داده نشده است.