روری مک کین (Rory McCann

Zarin

در هفته ای که گذشت، روری مک کین که بازیگر نقش " ساندور " در سریال « بازی تاج و تخت » بود، آمد و یک مصاحبه راحت و صمیمی انجام داد و گفت که قبل از بازی در این سریال کارتن خواب بوده و دله دزدی هم انجام می داده اما بعداً شرایطش تغییر کرد و الانم که برای خودش شهرتی بهم زده.

صداقت مک کین در این مصاحبه دلیلی بود که اسمش رو در لیست لوح بگیران این هفته قرار دادیم. صداقت بزرگوار ما رو به یاد چندتایی از عزیزان در داخل کشور خودمون انداخت که مصاحبه می کنند و میگن: « از بچگی ما تو استخر درس می خوندیم و شب با قطعه Yesterday از بیتلز می خوابیدیم و امکان نداشت پدرمون صبح پرده ها رو نزنه و بگه امروز یه روز فوق العاده برای موفقیته از تخت خوابت بلند شو فرزندم و به خودت بگو من می توانم! » بعدشم که اضافه می کنند عشق افلاطونی داشتن و طرف ده سال نامزدش بوده و از طوفان گذشتند تا به ساحل برسند و از همین جور قرتی بازیهای کلامی!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « صداقت شرط اصلی زندگیست » می نامیم، لوح زرینی را به جناب مک کین تقدیم می کنیم که خیلی صاف و صادقانه اومد گفت قبلاً مشکل داشتم و الان خوشبختانه وضعم خوب شده که بتونه الهام بخش دو تا آدم دیگه هم بشه که تلاش کنن و به جایی برسن. والا کمتر موردی پیش اومده که یکی از اول زندگیش آدم مهمی باشه! اگر شما زیاد چنین چیزی می شنوید، خیلی هاشون رو باور نکنید از من گفتن بود!

 

2229362 107


68466

در هفته ای که گذشت بحث گرفتن مالیات از هنرمندان به سلامتی مطرح شد اما خیلی طول نکشید که بیان تکذیب کنن و بگن « هنرمندها روحیاتشون لطیف هست و از اینا مالیات نگیرید که یه وقت از حال نرن و مجبور بشیم ببریمشون بیمارستان! »

حالا ما خیلی کار به این چیزها نداریم اما این وسط یه سری از عزیزان مثل سرکار خانم معتمدآریا آمدن و مصاحبه کردن و گفتن: « بازیگر و سلبریتی جماعت پول نداره که آقا.. اونایی که میلیاردی درآمد دارن همش چندتایی بیشتر نیستن و بیشتر صنف سینمایی ها اصلاً دستی از این و اون قرض می گیرن!... شما فکر نکن ماهایی که هر روز میریم فلان مال برای افتتاحیه و تو اینستاگراممون تبلیغ میزاریمو و فلان کنسرت میزاریم و فلان و فلان... پولی بهمون میدن، والا ما میریم اونجا روحیاتمون که گرفته باز بشه! »

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « مالیات نمیگیرم تو هم نده! » می نامیم، تمشک زرینی رو به آن دسته از بزرگواران هنرمندی که آمدن وسط و گفتن که آه در بساط ندارند و کمتر از حقوق ماهیانه کارگرها درآمدشون هست تقدیم می کنیم و امیدواریم که درآمدشون بیشتر بشه که یه وقت خدای ناکرده شرمنده زن و بچه هاشون نشن و یخچال رو باز کنن ببینن خبری نیست!

خانه پدری

68466

آقا در هفته ای که گذشت قاچاقچیان گرامی ظاهراً دوپینگ کردند و یکدفعه به جان سینمای ایران افتادند!

ما هم مثل شما هفته پیش داشتیم سینما رو دنبال میکردیم و چک می کردیم ببینیم چه فیلمهایی قراره به شبکه نمایش خانگی بیان که یکدفعه دیدیم همه فیلمهای روی پرده رفته رو اینترنت اونم با کیفیت خوب! والا تا الان هم که این مقاله رو می نویسم اعلام نشده که مقصر کی و چی بوده اما تا به امروز سابقه نداشته که یکدفعه همه فیلمها یهویی سر از اینترنت در بیارن!

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « دزدی در روز روشن » می نامیم، تمشک زرینی را به گرامیان در عرصه دزدی و قاچاق تقدیم می کنیم که برخلاف بسیار از اصناف که یه جایی بالاخره تمرکز کردن، آنها دوز فعالیت شون رو بالاتر بردن و حالا یکدفعه، چندتایی فیلم را قبل از انتشار رسمی، خودشون روی اینترنت می فرستند و کلی هزینه روی دست سازندگان فیلم می گذارند. هنوزم هیچکس نفهمیده این فیلمها از کجا میره رو اینترنت!

شارلیز ترون

68466

در هفته ای که گذشت، به سلامتی و میمنتی نامزدهای گلدن گلوب 2020 هم اعلام شدن و رقبا همدیگه رو شناختند. حالا این وسط بحث بود که چرا مثلاً رابرت دنیرو اسمش میان کاندیداها نیست و کلی آدم دیگه که این بحث ها در مجموع یکی از شیرینی های زمان اعلام نامزدی های سینمایی است. اما این وسط سرکار خانم چارلیز ترون و یکی دو نفر دیگه از راه رسیدن و گفتن چرا اسم کارگردان زن میان نامزدها نیست و این احمقانه و ناامید کننده است!

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « جنسیت زدگی » می نامیم، تمشک زرینی را به خانم چارلیز ترون و دوستان دیگر تقدیم می کنیم که خودِ فیلم و سینما را کنار گذاشته اند و چسبیده اند به جنسیت و شایستگی برای نامزدی رو در جنسیت افراد می دانند و نه ارزش سینمایی. البته خوشبختانه رئیس گلدن گلوب 2020 هم آمد و خیلی صریح مصاحبه ای در این خصوص انجام داد و گفت: « خانم مهندس! داوران ما وقتی میان فیلم رو نگاه می کنند نمیگن اینو یه خانم ساخته یا آقا ... میشینن فیلم رو نگاه می کنند و می بینند خوبه یا نه، اونوقت تصمیم می گیرند که نامزدش کنن یا بفرستن بایگانی! کمتر هم به پر و پای ما بپیچ و فکر نکن که قدت بلنده و فلان و اینا... »

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های " لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر"  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید