تاج زیباترین بانوی سال 2019 به افریقای جنوبی رسید!

تاج زیباترین بانوی سال 2019 به افریقای جنوبی رسید!


منبع: زیبامون

628

1398/9/21

20:51


همه ساله در طی مراسمی ویژه دختر شایسته در دنیا انتخاب می شود تا زیباترین دختر دنیا از لحاظ چهره و اخلاق را در این مراسم انتخاب کنند و تاج زیباترین ملکه را روی سرش بگذارند.با ما همراه باشید.

تاج زیباترین بانوی سال 2019 به افریقای جنوبی رسید!

زوزیبینی تونزی از افریقای جنوبی به عنوان زیبا ترین بانوی شایسته جهان برگزیده شد و رسما به عنوان "ملکه زیبایی جهان" تاج گذاری شد. وی در جریان سخنرانی اش در مورد قدرت زنان و دخنران سخنرانی کرد؛ در سایت زیبامون دات کام ادامه مطلب را بخوانید.

 

 

امسال در کمال تعجب مخاطب‌های شرکت کننده ای از افریقای جنوبی موفق شد لقب بانوی جهان سال 2019 را از ان خود کند. این برنده خوش شانس که " زوزیبینی تونزی" نام دارد دومین برنده سیاه پوست این رقابت هاست و برنده شدنش موجی از رضایت رو از سمت مردم به دنبال داشته. این دختر 26 ساله پس از رقابت با 90 نفر دیگه در اتلانتا موفق شد تاج بانوی شایسته سال 2019 رو از ان خودش کنه. وقار و زیبایی خاص تونزی باعث شده که اون تبدیل به یکی از محبوب ترین برنده های این مسابقه شود. این بانوی زیبا و باوقار سیاه پوست تبدیل به نمادی از دخترهای سرتاسر دنیا شده است که دارای معیارهای نرم جامعه برای زیبایی نیستند.همچنین این اولین بار در تاریخ است که به طور هم زمان بانوی شایسته ایالت متحده، بانوی شایسته امریکا و بانوی شایسته جهان هر سه هم زمان سیاه پوست هستند. برنده شدن تونزی حالت نمادینی برای همه قشرهای جامعه و برای تمام زنهای سرتاسر دنیا داشت.

در طول این برنامه از شرکت کنندگان سوالات متفاوتی درباره همه مسائل متفاوت از اب و هوا گرفته تا رسانه ها و اقتصاد و سیاست پرسیده میشود ، تا به این واسطه مردم و مخاطبان دیدگاهی نسبت به خواسته ها و نوع دید این بانوان نسبت به دنیا و مردم پیدا کنند. یکی از دلایلی که باعث درخشیدن تونزی در این برنامه شد جوابی بود که به اینگونه سوالات میداد. اون به مردم و دختران جوان حرفهای به شدت الهام بخشی زد و انها را به تلاش برای رسیدن به رویاهایشان و تلاش برای اینکه خودشان باشند تشویق کرد. در بخشی از سوالات از اون پرسیده شد که به نظرش به دختران امروزی باید چه چیزی اموزش داده شود و جواب اون بسیار متفاوت بود. تونزی گفت که نیاز است که دختران "رهبری" اموزش داده شود. اون مردم را برای همراهی زنان برای درخشیدن بیشتر در جامعه تشویق کرد و گفت اموزش به دخترها و باور دادن به انها برای اینکه تلاش کنند موقعیت و فضای خود را در جامعه به دست بیاورند به شدت مهم است.

 

 

در جامعه امروزی که اکثر زنان فراموش کردند جایگاه واقعی انها در جامعه چیزی فراتر از مادر و یا همسر بودن است به شدت مهم است که زنانی که موقعیت های ویژه ای به انها اعطا شده است بتوانند دیدگاه مردم و سایر زنان را به این واقعیت های از پیش تعیین شده عوض کنند. تونزی در بخشی از فعالیت هایش با موسسه ای همکاری کرد که شعار اصلی اش "مردان کنار زنان است." او در طول مراسم شعار این موسسه که بر پایه همراهی و همکاری مردان و زنان جامعه برای دستیابی به برابری جنسی است را تبلیغ کرد. او از هموطنان افریقایی اش درخواست کرد که پیام های خود و نظرات خود را نسبت به این کمپین تبلیغاتی برایش ارسال کنند و بعد از این پیام ها در تزیین لباس خود استفاده کرد.

با این وجود جدای محبوبیت و موفقیت این بانوی زیبا اون حد زیادی از انتقاد را نیز از سر گذرانده است. در دنیای مدرن امروز مراسم هایی مثل بانوی شایسته مدتها است که به نظر میرسد دیگر جایگاهی ندارند. برای همین از سال جدید ظاهرا این مراسم و برگذارکنندگان ان تصمیم دارند بیشتر به دستاوردهای این بانوان اهمیت بدهند تا شاید از جبهه گیری جامعه نسبت به انها کم کنند. امسال کادر داوران هم از هفت زن تشکیل میشد.

بیوگرافی زوزیبینی تونزی بانوی شایسته سال 2019

 

 

این بانوی شایسته ی بیست و شش ساله که متولد هجده سپتامبر سال هزار و نهصد و نود و سه، در تسولو شهری در دماغه ی شرقی قاره ی آفریقا متولد شد.

زوزی در روستایی از سیدواداوِنی بزرگ شده و معتقده هرچیزی که الان داره رو مدیون پدر و مادرش، فیلیسوا ناداوو و لونگیسا تونزی که به خوبی بزرگ و تربیتش کردن است.

بانوی اول جهان امسال، در یکی از پستهای صفحه ی اینستاگرامش رابطه شون رو اینطوری توصیف کرده " من هستم، چون شما هستید! شما به من زندگی دادین، من رو طوری تربیت کردین که این زنی که الان هستم باشم، و اینجا ، چنین جای دور افتاده ای باشم و بدونم که از کجا ریشه گرفتم و متعلق به کجام!  شما خیلی چیزهارو قربانی کردین و ستیز های متفاوتی که من هیچی ازشون نمیدونم رو پشت سر گذاشتین، تمام اون چیزی که سبب شده ما فرصتهایی که جهان ارائه کرده رو در اختیار داشته باشیم. من تا ابد ممنون و سپاسگذار شما هستم و امیدوارم بتونم باعث افتخارتون باشم... هر روز باقیمونده از زندگیم."

تونزی مدرک کارشناشی روابط عمومی و مدیریت وجهه از دانشگاه تکنولوژی پنسلیوانا داره و مدرکش رو در سال ۲۰۱۸ گرفته.

یک سال قبل از اتمام درسش، تونزی اولین تجربه ش رو برای شرکت کردن در مراسم بانوی آفریقا داشته، جایی که به عنوان یکی از ۲۶ بانوی شایسته ی اول انتخاب شد. هرچند به گروه ۱۲ نفره ی بعدی راه پیدا نکرد. مسلما تونزی اون موقع هیچ ایده ای نداشت که اینده قراره براش چه سرنوشتی رو رقم بزنه.

و بعد از اون زوزیبینی سال دوهزار و نوزده مصمم برگشت و تمام این مسیر رو برای رسیدن به قله رو طی کرد و در نهایت تاج بانوی شایسته ی آفریقا رو در سال ۲۰۱۹ برای خودش کرد و بعد از اون فرصت پیدا کرد تا به عنوان نماینده و مظهری از بانوی شایسته ی آفریقا به رقابت بانوی شایسته ی جهان راه پیدا کنه!

" من راجب ماموریتم برای شکستن یکنواختی ها و کلیشه های زیبایی مصمم بودم" متن یکی از پستهای زوزی توی حساب کاربری اینستاگرامشه تا روی اهمیت پیامش تاکید کنه و مصمم بودن خودش رو نشون بده.

پیام بانوی شایسته برای دخترهای سرتاسر دنیا

 

 

برنده ی بانوی جهان امسال پیام قدرتمندی در ارتباط با جایگاه زنان در دنیای امروز دارد و امیدوار است این پیام به گوش تک تک خانوم های دنیا برسد .از بانوی آمریکا تا بانوی جهان، هر سال تلویزیون میزبان بسیاری از مراسم های مجلل این چنینی است .مراسم بانوی جهان امسال هشتم همین دسامبر ، در سالن استودیو تایلر پری آتلانتای جورجیا در ایالات متحده ی آمریکا با سه شرکت کننده ی فینالیست مدعی بانوی جهان شدن از مکزیک ، پورتو ریکو و آفریقای جنوبی ، در نهایت برگزار شد و شور و شوقی که ان را احاطه کرده بود در نوع خود بی نظیر بود.

بعد از اینکا سوفیا آراگون ، زیبای مکزیک ، به عنوان دومین نفر این لیست معرفی شد ، همگی نفس هاشون رو برای فهمیدن اینکه برنده ی تاج بانوی جهان امسال کیه، تو سینه حبس کردن ! مدیسون اندرسون یا زوزیبینی تونزی؟

 

 

که بالاخره استیو هاروی، میزبان و مجری دوست داشتنی مراسم امسال ، خوشبختانه بدون اینکه اینبار گاف بده، اعلام کرد که بانوی آفریقا کسیه که تاج امسال رو به سر میذاره. البته هرچند همه برای دیدن تاج گذاری بانوی جهان امسال هیجان زده اند و این صحنه میتونه مورد پسند ترین صحنه ی مراسم باشه، بعد از تبریک گفتن به بانوی شایسته بابت برنده شدنش، خیلی از دنبال کنندگان منتظر و مشتاق این بودند که بدونن بانوی امسال،  زوزیبنی تونزی، چه پیامی رو بعد از این رقابت میخواد به گوش جهانیان برسونه!

ستایش نائومی کمپبل از بانوی شاسته 2019

 

 

نائومی کمپبل یکی از حاضران مراسم و مدل و فعال موفق در زمینه ی تجارت و اقتصاد ، زوزی رو برای در میون گذاشتن عقایدش در ارتباط با استانداردهای زیبایی فیزیکی و روانی ای که خط فکری خودش قرار داده، الان که لقب بانوی جهان رو داره در مقایسه با روندی که برای تبدیل شدن از نرمال تا رسیدن به این ارتقا طی کرده ستایش کرد.

سرگذشت زوزیبینی تونزی

تونزی بانوی شایسته ی آفریقایی، بعد از لیلا لوپز بانوی جهان سال دو هزار و یازده اولین زن سیاه پوستی که تونسته تاج رو برای خودش به خونه ببره. و البته سومین زن شایسته ای که از آفریقای جنوبی به جهانیان معرفی شده. این بانوی شایسته فعالیت در این زمینه رو از سال دو هزار و هفده شروع کرده، هرچند قبل از قدم گذاشتن توی این مسیر، راه پر پیچ و خم طولانی دیگه ای رو پشت سر گذاشته! همینطور که میبینید این بانوی زیبا در حال حاضر از تاریخ ساز ترین زنان این مراسم محسوب میشه.

 

بانوی شایسته ی جوان همچنین یادآوری کرد:

" من به مقبول بودن و پیدا کردن توانمندی ابراز کردن در حد شکل و فرمی اعتقاد دارم"

زوزی با راهیابی به رقابت بانوی جهان به شانس فوق العاده ای برای دوباره اظهار کردن خط فکریش دست پیدا کرد.

بعد از اینکه رقابت پایان یافت، خیلی از مردم صحبتهای تونزی روی استیج رو نقل قول کردن " من در جهانی بزرگ شدم که زنی شبیه به من، با رنگ پوست من و با موهای من، هرگز به عنوان یک شخص زیبا مورد توجه قرار نمیگرفت. من فکر میکنم این زمانه که امروز متوقف میشه. من میخوام بچه ها به من نگاه کنن، صورتم رو ببینن. من میخوام توی چیزی که از من میبینن خودشون رو ببینن."

 

بالا رفتن امتیاز تونزی به دلیل داشتن موهای آفرو تسکچر

 

 

تونزی اولین زنیه که با موهای آفرو تسکچر مقام بانوی شایسته ی جهان رو از آن خودش کرده.

آفرو تکسچر، مدل سنتی و رایجی از مو در آفریقا و بین زنان و مردان آفریقاییست که فرهای گاهی بسیار ریز و یا سنگین و فشرده شده ی مو به پوست کف سر میچسبد.

 

این مراسم امسال متفاوت تر از همیشه بود و با وجود انتقادات همیشگی تونست تا حدی نظر مردم رو به سمت مثبت ببره. تونزی نیز ازعان داشت که حس میکند این جایزه و تاجی که اون اعطا شده است دربی به سمت موقعیت های جدید نه تنها برای او بلکه برای همه بانوان جهان است. او گفت امیدوار است هر دختر بچه ای که در حال دیدن این صحنه است تا ابد به این واقعیت که رسیدن به رویاها ممکن است و امیدوار است که تک تک ان دختران خودشان را در چهره اون ببینند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو