ببینید: لذت پیادوه‌روی روی اثر هنری/

ببینید: لذت پیادوه‌روی روی اثر هنری/ "راه سکوت" رونمایی شد


منبع: ایران آرت

88

1398/9/21

21:40


این اینستالیشن تعدادی ستو‌ن‌های ساخته شده از آینه است که به صورت مارپیچ در فضای اطراف مجسمه قرار دارد و توانسته یک فضای آرام را ایجاد کند

ایران آرت: نروژ یک کشور پادشاهی در غرب شبه جزیره اسکاندیناوی است و بزرگترین شهر و پایتخت آن اسلو است. این کشور که حدود ۳۸۵۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت و حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد، از شرق یک نوار طولانی مرزی با سوئد دارد و از شمال شرق با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه اسکاژراک هم مرز است.

نروژ با بیست و پنج هزار کیلومتر خط ساحلی نروژ از نظر طول خط ساحلی هشتمین کشور در جهان است؛ این کشور به دلیل آبدره هایی که در اثر یخچال های طبیعی ایجاد شده است و آب اقیانوس را به داخل سرزمین اصلی آورده است، حدود بیست و پنج هزار کیلومتر خط ساحلی دارد. اثر هنری راه سکوت که در نزدیکی اسلو و توسط یک هنرمند دانمارکی ساخته شده است، توانسته است گردشگران زیادی را جذب خود کند.

تجربه پیاده روی در اثر هنری راه سکوت نروژ

به گزارش سایت آبگینه، اثر هنری "راه سکوت" توسط جپ هینز و با الهام از توپوگرافی پارک مجسمه کیستفوز طراحی و اجرا شده است. این اینستالیشن تعدادی ستو‌ن‌های ساخته شده از آینه است که به صورت مارپیچ در فضای اطراف مجسمه قرار دارد و توانسته است یک فضای آرام را ایجاد کند. آینه ها نگاه بازدیدکنندگان را به سمت آسمان می‌برند و از این طریق آن ها را وادار به فکر کردن می‌کنند.

2

اثر هنری راه سکوت با هدف تجربه پیاده روی به منظور ترویج تفکر و سکوت درونی و اتصال به طبیعت طراحی شده است. جریان آب در این اثر هنری به سکوتی که با ایجاد صدایی باعث محو شدن تمام صداها میشود، اشاره دارد و طبیعت توسط درختانی که فضای درونی را به فضای بیرونی مرتبط میکنند، نمایان میشود.

3



4

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو