قطع اینترنت باعث بی‌اعتمادی برند‌ها شد

منبع: برترین ها

53

1398/9/22

10:23


سخنگوی فراکسیون زیست بوم نوآوری و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت که با قطع شدن اینترنت اتفاقاتی همچون بی‌اعتمادی برندها برای کار در ایران رخ داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی فراکسیون زیست بوم نوآوری و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت که با قطع شدن اینترنت اتفاقاتی همچون بی‌اعتمادی برندها برای کار در ایران رخ داد.

سیده حمیده زرآبادی با بیان این‌که «قطعی اینترنت خسارات غیرقابل محاسبه و غیرقابل جبرانی به دنبال داشت»، توضیح داد: با قطع شدن اینترنت یکسری نتوانستند تعهدات خود را به دلیل عدم برقراری ارتباط انجام دهند که این باعث خسارات جبران‌ناپذیری شد.

وی برخی از این خسارات را غیرقابل محاسبه خواند و افزود: نمونه این خسارات مهاجرت در حوزه "ICT" و بی‌اعتمادی و از دست دادن برندها است. در حوزه "ICT" امنیتی وجود داشت که به دلیل آن نخبگان و جوانان با سرمایه اندک کسب‌وکاری ایجاد کرده بودند و از این محل درآمد به دست می‌آوردند، اما با قطع شدن اینترنت آن امنیت و اعتماد از دست رفت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: قطع شدن اینترنت مشکلاتی برای اساتید و دانشجویان به وجود آورد. آن‌ها مجبور بودند در مهلت زمانی مقالات و کارهای پژوهشی خود را به برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارجی ارسال کنند که به دلیل قطعی اینترنت از عهده این کار بر نیامدند اینها به وجهه کشور آسیب زد.با توجه به این اتفاقات طرح دو فوریتی تهیه شد تا هرگونه قطعی اینترنت بدون مجوز مجلس شورای اسلامی ممنوع باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو