با معروف ترین هتل های سبز جهان آشنا شوید

با معروف ترین هتل های سبز جهان آشنا شوید


منبع: همگردی

171

1398/9/22

13:54


انتخاب هتل های سازگار با محیط زیست در سفر برای برخی مسافران جلوه نامناسب و بدی دارد. آن ها گمان می کنند اقامت در این اقامتگاه ها یعنی اقامت در جایی غیر لوکس و نامناسب! در این مطلب از همگردی به معرفی 10 مورد از هتل های دوستدار محیط زیست یا هتل های سبز می پردازیم تا بدانید تصور ما از این اقامتگاه تا چه اندازه با واقعیت تفاوت دارد! طبق نظر آلیسیا سیمون، سخنگو و مدیر اجرایی شرکت hotelscombined اقدامات و انتخاب گردشگران در گسترش و توسعه این نوع از گردشگری بطور فزآینده ای رو به افزایش است. براساس تحقیقات خانوم سیمون، علاقه و توجه به حفظ محیط زیست و درک اثر گردشگر و بطور کلی گردشگری بر محیط زیست در بین مردم رو به افزایش است، بطوریکه تبدیل به دغدغه ای مهم برای بسیاری از گردشگران در سرتاسر دنیا شد. در این بین با کمک هتلداران و فراهم آوردن اقامتگاه هایی مناسب و سازگار با محیط زیست می توان تجربه حضور گردشگران در محیطی با حداقل آسیب به محیط زیست را فراهم آورد.

هتل های دوستدار محیط زیست

Hi Hotel

Hi Hotel، یکی از هتل های سبز با ساحل اختصاصی و استخری مجهز و زیبا بر روی بام هتل است. بوتیک هتل، هتلی با حداکثر 100 اتاق با دیزاینی خاص و منحصر به فرد و امکانات اقامتی عالی به شمار می آید. سالن اسپا و ساحل این هتل گواهی جهانی Green Globe certification را از لحاظ استفاده از دستمال های بازیافتی، استفاده از شوینده های سازگار با محیط زیست و استفاده از غذاهای ارگانیک دریافت نموده است. این هتل در شهر نیس از کشور فرانسه واقع شده و لوکس بودن در این مورد از هتل های دوستدار محیط زیست معنایی متفاوت و منحصر به فرد خود را دارد و تمرکز بیشتر آن بر روی سبک زندگی معاصر و تغییر ساختارهای معمول است.

Hi Hotel

Hix Island House

یک اقامتگاه گرمسیری کارائیبی، دارای محیطی زیبا، منحصر به فرد و جزیره ای با تمرکز بر روی طبیعت بوده که از باتری هایی که بوسیله انرژی خورشیدی شارژ می شوند، برای تامین منابع انرژی خود استفاده می کنند. همچنین، در این مکان آب باران را تصفیه و از آن برای ایجاد باد خنک استفاده می کنند و آب های خاکستری را نیز به محیط زیست برمی گردانند. طراحی هتل در یک هارمونی مناسب با خانه های حومه شهر است و هدف و شعار آن ها در طراحی این هتل less is more بود، یعنی به کار بردن موارد ضروری در طراحی، بهتر از بکار بردن انواع و اقسام طرح های بدون کاربرد است. در طراحی این هتل بر روی آنچه که به معنای واقعی برای یک اقامتگاه ضروری و مهم بوده، تمرکز کرده اند. در واقع، سبک مینیمال در طراحی این هتل نقشی اساسی و مهم داشت. این هتل پورتوریکو در برابر زمین لرزه، آتش سوزی و طوفان نیز مقاوم است.

Hix Island House

Garonga Safari Camp

کمپ سافاری منحصربفرد 12 تخته در آفریقای جنوبی به کمک قدرت و توانایی اقتصادیش از جامعه محلی حمایت می کند. فرصت های شغلی مناسب و امکان ارتقا در رده های شغلی برای افراد محلی را ارائه می دهند و همچنین کالاها و مواد غذایی مورد نیاز در این اقامتگاه نیز تا حد ممکن به صورت محلی تهیه و عرضه می شوند. علاوه بر این، برای کاهش اثر کربن به جا مانده از حضور گردشگران، از میهمانان این مورد از هتل های سازگار با محیط زیست برای کاشت درختان spesbok دعوت می شود. این کمپ با همکاری هتل استینبرگ (steenberg) در کیپ تاون اجرا می شود. میهمانان لحظاتی منحصر بفرد با نمایی خارق العاده را در این اقامتگاه تجربه خواهند کرد.

Garonga Safari Camp

اقامتگاه Lefay و اسپای Lago di Garda

ساختمان های این اقامتگاه 5 ستاره در دامنه تپه های روستایی در ایتالیا به منظور کاهش مصرف انرژی و گرما قرار گرفته اند. تمرکز اصلی این اقامتگاه بطور کلی بر روی سلامت عمومی بوده که این امر را به کمک تهیه غذای مناسب، هزینه و همچنین محیطی آرامش بخش محقق نموده اند. در طراحی داخلی این مورد از هتل های سبز از مواد و ابزارهای محلی استفاده شده و دارای طراحی فشن با احترام و توجه به چشم انداز و محیط اطراف خودش ساخته شده است. آب باران در این هتل جمع آوری شده و به کمک تصفیه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، این اقامتگاه دارای رویکردی پایدار نسبت به مدیریت پسماند است.

اقامتگاه Lefay و اسپا Lago di Garda

لژ ساحلی Thala

این اقامتگاه زیبای استرالیا از بالاترین اعتبارات زیست محیطی پیشرفته در گردشگری برخوردار است. این اقامتگاه در یک زمین خصوصی به مساحت 145 هکتار واقع شده و بطور جدی و مسئولانه در کمک به روند بازسازی محیط زیست فعال است.

لژ ساحلی Thala

Park Hyatt Maldives Hadahaa

Park Hyatt Maldives Hadahaa ادغام محیط زیست و طراحی مدرن را در یک مکان لوکس به معنای واقعی برای گردشگران فراهم نموده است. به منظور حداقل سازی تاثیر بر روی محیط بخش‎های مختلف این هتل مالدیو بر روی آب در اقیانوس هند ساخته شد. این اقامتگاه گواهی نقره ای EarthCheck را دریافت نموده و تنها اقامتگاه واقع در مالدیو است که هم به جهت نوع طراحی و هم ساختمانش از طرف گروه EarthCheck جایزه دریافت نمود.

Park Hyatt Maldives Hadahaa

The Park Hyderabad

این مورد از هتل های دوستدار محیط زیست در فاصله 10 دقیقه ای از مرکز حیدرآباد هند واقع شده است. نور طبیعی و خیره کننده بیرونی این هتل نیاز به مصرف برق را بطور چشمگیری کاهش داد. استفاده از وسایل حمل و نقل سبز مانند دوچرخه، ماشین الکتریکی در این محیط مورد تشویق بسیار قرار می گیرد. هتل با طراحی استثنایی و فوق العاده که از فرهنگ محلی نیز در این طراحی بهره برده، توانسته تا گواهی نامه معتبر Leed Gold را بدست آورد.

هند حیدرآباد

Spice Island Beach Resort

این مورد از هتل های سبز توسط آقای رویستون هاپکین و خانواده اش اداره می شود. این اقامتگاه ساحلی در گرانادا یک مقصد لوکس گردشگری برای گردشگران عاشق طبیعت بوده و با هدف همسویی با محیط زیست بومی منطقه احداث شده است. در این مکان از انرژی خورشیدی، گیاهان آب شیرین کن و سایر گونه های انرژی استفاده می شود. تمرکز اصلی بر روی حفاظت از محیط زیست در این جزیره از طریق تمیز کردن و نظافت با کمک افراد که معمولا این کار بصورت داوطلبانه بوده، کاشت درختان و گیاهان متعدد و تهیه استخرهای تمیز بدون استفاده از کلر است. سیگار کشیدن از هر نوع آن در هر نقطه از آن ممنوع بوده و تاکید این منطقه علاوه بر حفاظت از محیط زیست، حفاظت از جسم و روح فرد نیز هست.

Spice Island Beach Resort

Alila Villas Soori

این مورد از هتل های سبز در قسمت جنوب غربی سواحل بالی واقع شده و میهمانان این اقامتگاه از حضور در یک بهشت پر از آرامش و به دور از هیاهوی شهری شگفت زده خواهند شد. این اقامتگاه بین مزارع برنج و خط ساحلی دریا قرار دارد و طراحی آن مطابق با استاندرادهای بین المللی زیست محیطی EarthCheck صورت گرفته است. آب مورد نیاز در این اقامتگاه از تصفیه آب باران تامین می گردد. بیش از نیمی از مواد، کالاها و خدمات مورد استفاده از منطقه محلی و مردم محلی خریداری شده و منابع ساختمانی مانند سنگ شنی و سنگ های طبیعی که در ساخت اقامتگاه مورد استفاده قرار گرفته نیز بصورت محلی در منطقه تهیه شده اند.

Alila Villas Soori

Six Senses Con Dao

این مورد از هتل های سازگار با محیط زیست که در ویتنام قرار دارد و به عنوان یکی از بالاترین و بهترین اقامتگاه های اکو در جهان بوده که توسط گردشگران شناسایی شده است. از مواد ساختمانی پایدار در ساخت این اقامتگاه استفاده شده و ساختمان به گونه ای طراحی شده که با حداکثر سازی فشار آب و تولید باد، نیاز به سیستم خنک کننده را کاهش دهد.

Six Senses Con Dao

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو